Toon posts:

schrijfproblemen HDD en SSD [windows 7]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ssd (crucial m4 ) en een HDD (seagate 7200.14 ) in mijn pc, die op windows 7 draait.
er is echter een probleem: ik wil het besturingssyteem op de SSD zetten en documenten, muziek, games e.d.
op de HDD, maar windows zet alles standaard op de ssd. vervolgens is het me gelukt om de vaste opslaglocatie op de hdd te krijgen. Maar als ik vervolgens afmeld/afsluit en ik ga een tijd later weer verder computeren, is de vaste schrijflocatie weer op de ssd. ook meldt hij dan dat ik op een tijdelijk profiel zit, dus heeft hij alle persoonlijke instellingen verwijderd, misschien heeft dit een verband met mijn probleem?

ik wil dus dat windows de hdd ziet als de vaste opslaglocatie. iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 21:14

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Op welke manier heb e ge probeerd dit aan te passen? Wat is je bootdrive? Is je HDD de C:\schijf of de D:\schijf?

De beste manier om de folders in je profiel te wijzigen is door middel van een group policy of een local policy die de folders redirect naar een locatie waar jij ze wilt hebben.

Google maar eens op "Local policy redirect user folders".

Succes!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 13:51
ElCondor schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:11:
Op welke manier heb e ge probeerd dit aan te passen? Wat is je bootdrive? Is je HDD de C:\schijf of de D:\schijf?

De beste manier om de folders in je profiel te wijzigen is door middel van een group policy of een local policy die de folders redirect naar een locatie waar jij ze wilt hebben.

Google maar eens op "Local policy redirect user folders".

Succes!
De beste manier de profiellocaties aan te passen is via audit en dan een relocate.xlm. Aka op deze manier.

Daarentegen neem ik aan de TS bedoeld dat tijdens de installaties sowieso gewezen wordt naar C:\Program Files\ danwel C:\Program Files (x86)\ ik zelf vind dit geen probleem gezien je met de meeste installatie gewoon de C:\ in D:\ kan veranderen en de locaties van Program Files veranderen in bijvoorbeeld het register of audit mode kan zorgen voor problemen met programma's (al helemaal in Windows 8 metro apps).

Ik snap dat je waarschijnlijk niet fan bent van het constant veranderen van de opslaglocatie maar om dat echt goed te doen raad ik aan om gebruik te maken van de audit methode (desnoods met een repair install wat ook mogelijk is). En zoals ik bovenstaand heb aangegeven je kan de Program Files locatie hiermee aanpassen maar ivm compatibiliteit raad ik dit niet aan, voornamelijk omdat bij 90% van de programma's afgezien van enkele drivers de opslaglocatie te bepalen is (in ieder geval in geavanceerde installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu met de methode van Starke bezig