Probleem met Windows XP installatie

Pagina: 1
Acties:

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-02 20:41
Ik heb een probleempje met mijn 'retro game pc'.

De specificaties:

Intel Pentium 3 Tulatin 1,4 GHZ 512KB
2x 256 MB PC133
3DFX Voodoo 3 2000 AGP 16 MB
2X Maxtor 40 GB 7200 IDE
Creative SB Audigy Player

Een paar dagen heb ik Windows 2000 erop en dat werkt prima, alleen is het niet mogelijk om een stabiele browser te installeren, en een aantal games vinden Windows NT ook niet zo leuk. Ik heb nog een nieuwe Windows XP SP2 Home liggen, dus die proberen.

Zodra de echte installatie van XP begint (dus wat na het blauwe scherm komt met bestanden kopieren), krijg ik roze en groene strepen in beeld. Doe ik er een Matrox G400 in, is het probleem voorbij. Wissel ik het weer om met de Voodoo 3 dan krijg ik weer strepen in beeld.

Ik dacht dus dat die Voodoo kaart overleden was, maar nadat ik Windows 98 SE erop had gezet was het beeld weer prima, en werken de games ook weer.

Misschien dat de installatie niet goed was gegaan, opnieuw dan maar. Helaas weer hetzelfde probleem.

Daarna heb ik Windows 98 SE er weer op gezet, 3dfx drivers (de laatste van falcony.de) geïnstalleerd. Windows werkte weer prima, dus de cd van XP erin. Kon Windows niet upgraden, maar wel een nieuwe installatie uitvoeren. Prima, maar uiteindelijk weer precies hetzelfde verhaal.

Hoe kan dit?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02 17:15
Klinkt alsof windows xp tijdens de installatie niet de juiste drivers pakt. Heb je de mogelijkheid om t/m de nieuwste updates te slipstreamen in je installatie cd?

• Kimberly
Nee helaas..Het lijkt er precies op alsof de videokaart overleden is. Maar deze werkt prima in bijvoorbeeld windows 98 se.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Deorgere schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:55:
De specificaties:

Intel Pentium 3 Tulatin 1,4 MHZ 512KB
2x 256 MB PC133
3DFX Voodoo 3 2000 AGP 16 MB
2X Maxtor 40 GB 7200 IDE
Creative SB Audigy Player
Van 1,4MHz kan je natuurlijk ook niet veel verwachten :+

Als je de drivers slipstreamt staan deze klaar op je CD tijdens de installatie. Als je dan ook nog de andere drivers verwijderd, kan je setup programma niet anders dan de juiste kiezen.

Is het scherm echt onleesbaar, of gewoon lelijk? In het tweede geval kan je de drivers nog achteraf installeren.

Of installeer met je Matrox G400 eerst en switch daarna van videokaart.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Kimberly
Big Womly schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:46:
[...]

Van 1,4MHz kan je natuurlijk ook niet veel verwachten :+

Als je de drivers slipstreamt staan deze klaar op je CD tijdens de installatie. Als je dan ook nog de andere drivers verwijderd, kan je setup programma niet anders dan de juiste kiezen.

Is het scherm echt onleesbaar, of gewoon lelijk? In het tweede geval kan je de drivers nog achteraf installeren.

Of installeer met je Matrox G400 eerst en switch daarna van videokaart.
GHZ Natuurlijk :+

Ik zal dat slipstreamen eens proberen. Het scherm is echt onleesbaar. Grote groene vlakken met roze er doorheen. De optie om alles te installeren en vervolgens de G400 eruit halen, Voodoo erin werkt niet. Dan krijg ik hetzelfde effect.

Verwijderd

Ik had laatst zin om mijn oude game Dungeon Keeper II te spelen. Het ging voor geen meter, 3DFX is dood... het is allemaal d3d. Win98 ondersteunde toen nog 3DFX. De D3D-technologie is gebaseerd op 4-pool vergelijkingen, piramides met een driehoek als basis. Om DK II te spelen op m'n huidig 'modern' systeem moet ik de hardware versnelling uitschakelen en proberen of het speelbaar is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 16:01 ]

Pagina: 1