Toon posts:

Wisselvallige wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Hopelijk is hier iemand met de perfecte oplossing voor ons het probleem!

Het volgende is het geval:
We hebben thuis een Ziggo internetaansluiting. Via een Cisco EPC3925 router maken wij verbinding (wifi) met een viertal smartphones en een viertal desktops/laptops. Een smartphone en desktop bevinden zich op de begane grond. De rest bevindt zich op de eerste etage. De signaalsterkte is over het algemeen goed.

Het probleem is echter dat wij, met name op de eerste etage, zeer wisselvallig gebruik kunnen maken van het internet. Zoals gezegd is de signaalsterkte dan wel goed, maar weigert de smartphone/desktop een website te bereiken.

Heeft iemand hier een suggestie voor een oplossing van ons probleem?
(Wat wij al reeds hebben geprobeerd: computers aan en uit, router aan en uit, verschillende browsers, verschillende usb wifi ontvangers.)

Alvast veel dank! :)

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Nou, allereest, de CIsco 3925 is op z'n zachtst gezegd waardeloos. Ik zou je per direct aanraden om een access pointje te kopen en die erachter te zetten voor je WiFi.

Het probleem wat je nu ondervind kan door twee dingen worden veroorzaakt
-Storende netwerken in de omgeving
-Slecht zendvermogen

Naar mijn ervaring is er van die tweede sowieso spraken, maar die eerste wil in de huidige maatschappij ook vaak zat een rol spelen.

Kijk sowieso eens met inSSIDer of je geen overlappende kanalen kan vinden ;)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Topicstarter
ShadowAS1 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:01:
Nou, allereest, de CIsco 3925 is op z'n zachtst gezegd waardeloos. Ik zou je per direct aanraden om een access pointje te kopen en die erachter te zetten voor je WiFi.

Het probleem wat je nu ondervind kan door twee dingen worden veroorzaakt
-Storende netwerken in de omgeving
-Slecht zendvermogen

Naar mijn ervaring is er van die tweede sowieso spraken, maar die eerste wil in de huidige maatschappij ook vaak zat een rol spelen.

Kijk sowieso eens met inSSIDer of je geen overlappende kanalen kan vinden ;)
Bedankt voor jouw tips!

Ik ga gelijk even kijken of hier in de buurt zo'n acces point te vinden is en laat het weten.
Wat betreft het zendvermogen: daar vrees ik ook voor. Mijn oplossing probeer ik echter zoveel mogelijk buiten ZIggo om te bewerstelligen ;)

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Is ook verstandig, je hoeft er niet vanuit te gaan dat Ziggo hier veel voor je in zal doen.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-12 22:12
Wisselvallig zou ook nog wel eens een typisch gevalletje zijn van automatische kanaal instellingen.
Waardoor als er interventie ontstaat hij gaat klapperen.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

^-^ met skai21

(ook al zal hij wel interferentie bedoelen...interventie)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• jeroenvtec
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-11 20:45
ook kunnen we hier nog te maken hebben met andere devices op de al volle 2.4 Ghz ( alarm, magnetron, babyphone, video zender etc etc.

Hierbij helpt alleen meer power, naar 5 ghz (mits clients dat aan kunnen) of een ander (vast) kanaal proberen.
Probeer of je een verband bv tijd kan vinden als het minder werkt.

gr

Jeroen
Pagina: 1