Ik zoek de manier om het volgende probleem op te lossen:
- een camera maakt automatisch beelden van de lucht vanuit een vaste positie.
- er worden 500 foto's per dag gemaakt
- op een bepaald percentage van de foto's staat een waarneming
- de camera is een spiegelreflex Canon EOS 400 met 50 mm lens
De camera bestrijkt natuurlijk maar een klein gedeelte van de hemel. Hoe extrapoleer ik het percentage van de waarneming naar een totaal per dag?
- hierbij rekening houden met het totale hemeloppervlak dat vanaf de aarde (dus niet afhankelijk van een bepaalde positie) zichtbaar is.
Stel dat de camera 0,1% van het hemeloppervlak bestrijkt, dan zou voor een totaalbeeld de berekening gelden: (aantal waarnemingen/500) *1000 (camerabeeld/totale hemeloppervlak).
Dus eigenlijk is de vraag: hoeveel procent van het totale hemeloppervlak kan deze camera bestrijken? Of nog beter: hoe bereken je het blikveld (weet niet of dat de juiste term is) van een camera?
- een camera maakt automatisch beelden van de lucht vanuit een vaste positie.
- er worden 500 foto's per dag gemaakt
- op een bepaald percentage van de foto's staat een waarneming
- de camera is een spiegelreflex Canon EOS 400 met 50 mm lens
De camera bestrijkt natuurlijk maar een klein gedeelte van de hemel. Hoe extrapoleer ik het percentage van de waarneming naar een totaal per dag?
- hierbij rekening houden met het totale hemeloppervlak dat vanaf de aarde (dus niet afhankelijk van een bepaalde positie) zichtbaar is.
Stel dat de camera 0,1% van het hemeloppervlak bestrijkt, dan zou voor een totaalbeeld de berekening gelden: (aantal waarnemingen/500) *1000 (camerabeeld/totale hemeloppervlak).
Dus eigenlijk is de vraag: hoeveel procent van het totale hemeloppervlak kan deze camera bestrijken? Of nog beter: hoe bereken je het blikveld (weet niet of dat de juiste term is) van een camera?
[ Voor 4% gewijzigd door Bodevinaat op 03-05-2013 13:06 . Reden: Vraag aangescherpt ]
Windoosch: techniek uit den voorigen eeuw.