LG Mediakoppeling - Fout: Kan de media niet afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Nick_harmsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2025
Hallo,

Ik heb een LG smart tv type 74LM640S.
Bij de apps op deze tv heb ik een optie Mediakoppeling waarmee ik verbinding kan maken met een Plex Media Server die ik op mijn PC geinstalleerd heb.
Tot op heden heb ik alle media (films, series, mp3's) zo kunnen afspelen.
Recentelijk heb ik de film The Last Stand toegevoegd aan mijn media Bibliotheek van Plex.
Tijdens het starten van deze film krijg ik telkens de melding 'Fout: Kan de media niet afspelen'.
Het mkv bestand kan ik wel op mijn PC afspelen met de Plex media Server.
Ook heb ik de plex app op mijn smartphone geinstalleerd waarmee ik de film ook kan afspelen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Is het ook mogelijk andere players op deze TV te installeren? Ik heb maar een beperkte keuze uit beschikbare apps die worden aangeboden via LG. Kan ik ook apps zelf toevoegen op een andere wijze?

Alvast bedankt

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Via Mediakoppeling werkt bij mij bijna geen enkel bestand, maar via Smart Hub werkt alles perfect.

Los van alle updates ben ik deze manier van werken gewoon: Smart Hub openen, Plex selecteren, en door de folders scrollen en bestand afspelen.

Misschien was het een firmware fout of een bestandsfout, maar ik heb het gewoonweg niet meer opnieuw geprobeerd. Hoewel het wel mooi oogde!!!
Eens kijken of met al die updates van zowel Plex als LG er iets gewijzigd is zodat het bij mij wel lukt nu???

• Nick_harmsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2025
Hallo,

Ik heb het ook via Smart Share geprobeerd.
Ik krijg dan een melding 'Ongeldig bestand' als ik deze mkv probeer af te spelen.
Overige mkv bestanden kan ik probleemloos afspelen.
Overigens heb ik tot op heden nooit problemen gehad met het afspelen van mkv bestanden via mediakoppeling. En inderdaad het oogt mooi en overzichtelijk.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Leuk heh, MKV?

MKV heeft geen standaard en er kan van alles in. Kan heel goed zijn dat jouw televisie gewoonweg de codecs niet heeft om het af te spelen.

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:22
Probeer eens je mkv bestand door http://www.makemkv.com/ te halen.hiermee doe ik alle films naar mkv omzetten en ze spelen alles perfect af met de plex player van de LG tv.

zorg er wel voor dat je de tv en je PLEX media server naar de laatste versies gehaald hebt.