Opeens zit ik met een vreemd probleem die ik eerst zag in Google Maps.
Eerst volledig groen bij de weilanden, ik zoom in, krijg ineens vaal grijs groene weilanden.
Bij gewone foto's is het ook zo.
Openen in paint is goed, openen in eender welke photoviewer is niet goed.
Lokaal via Chrome of IE, goed.
Bestandsformaat doet er niet toe, ook niet qua Bpp of eender welke instellingen.
Zie hier het verschil:

Wat ik al gedaan heb:
Schone boot
De-installeren van software (you never know)
Kleurbeheer gechecked, alles staat op standaard (standaard kleurprofiel ook voor de monitor: iiyama E2273HDS)
Monitor gereset (al lijkt me dat behoorlijk stug
)
Autoruns gebruikt (sysinternals - checken of er iets opgestart wordt, wat niet goed is, hier ben ik competent in, niks vreemds gevonden)
Internet bezocht en oude topics, gevonden hetgeen ik zelf wel kon bedenken. Kortom: niet veel aan gehad.
Ter info: geen nieuwere drivers of oudere drivers, daar is niks in veranderd geweest.
Sysinfo: http://speccy.piriform.com/results/HfC8sIgzqbyBh2h6bT3RmJz
Wat ik denk is dat om een of andere reden de andere tools hem in CMYK openen, daar het kleurbereik ervan kleiner is. Maar ja, waarom en hoe. Deze is nieuw voor mij
Eerst volledig groen bij de weilanden, ik zoom in, krijg ineens vaal grijs groene weilanden.
Bij gewone foto's is het ook zo.
Openen in paint is goed, openen in eender welke photoviewer is niet goed.
Lokaal via Chrome of IE, goed.
Bestandsformaat doet er niet toe, ook niet qua Bpp of eender welke instellingen.
Zie hier het verschil:

Wat ik al gedaan heb:
Schone boot
De-installeren van software (you never know)
Kleurbeheer gechecked, alles staat op standaard (standaard kleurprofiel ook voor de monitor: iiyama E2273HDS)
Monitor gereset (al lijkt me dat behoorlijk stug
Autoruns gebruikt (sysinternals - checken of er iets opgestart wordt, wat niet goed is, hier ben ik competent in, niks vreemds gevonden)
Internet bezocht en oude topics, gevonden hetgeen ik zelf wel kon bedenken. Kortom: niet veel aan gehad.
Ter info: geen nieuwere drivers of oudere drivers, daar is niks in veranderd geweest.
Sysinfo: http://speccy.piriform.com/results/HfC8sIgzqbyBh2h6bT3RmJz
Wat ik denk is dat om een of andere reden de andere tools hem in CMYK openen, daar het kleurbereik ervan kleiner is. Maar ja, waarom en hoe. Deze is nieuw voor mij
[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 03-05-2013 09:54 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding