Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat] ctrl + enter voor post

Pagina: 1
Acties:

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

mvh

State Governor

Topicstarter
Is het misschien mogelijk de ctrl-enter combinatie in te voeren om een post te plaatsen? Dit zit al in gmail, en per ongeluk gebruikte ik het in Outlook - en die heeft dat optioneel ook.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Alternatief voor nu is misschien de alt+s accesskey ;)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Bij mij werken die niet ...
Chrome Version 26.0.1410.64 m op Windows 7

Edit: Deze submit ging wel, maar dat is zowat de enige ...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 14:01 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
ook niet via shift + alt + $key?

Desktop | Server | Laptop

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
Bij mij werken ze niet. Ook niet met shift (FF20.0.1). Maar stom dat ik niet aan de acceskeys had gedacht, ik wist eigenlijk wel dat er zoiets bestond :)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Rupie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:16:
ook niet via shift + alt + $key?
Nope.
Preview en Submit werken, maar diegene voor myreact of bookmarks bijvoorbeeld werken niet.
Ik zou ze normaal toch gewoon van op eender welke forumpagina moeten kunnen gebruiken, toch?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Bij mij werken de sneltoetsen soms niet als de pagina de focus niet heeft. Als je een keer op wat witruimte binnen de pagina klikt, werken die shortcuts dan nog steeds niet?

Saved by the buoyancy of citrus

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

crisp

Devver

Pixelated

De meeste accesskeys worden in JS afgevangen die alt als combinatietoets verwacht. De submit accesskey wordt echter als HTML-attribuut toegevoegd en wordt dus met de browser-standaard combinatietoets getriggerd. Browsers hebben daar echter de laatste jaren een potje van gemaakt zodat het per browser verschilt wat dat precies is.

Intentionally left blank

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ja, zo kan ik in Chrome zometeen gewoon alt-s indrukken om deze post te maken maar in Firefox ging dat nooit, maar weer wel met alt-shift-s geloof ik.

Saved by the buoyancy of citrus

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
In firefox is dat instelbaar, ik kan gewoon alt-s gebruiken. Overigens moet ook http://gathering.tweakers.net/forum/preferences goed ingesteld zijn. Vroeger stonden er voor nieuwe gebruikers overal standaard sneltoetsen bij, maar tegenwoordig niet meer dacht ik.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Dirk schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:19:
In firefox is dat instelbaar, ik kan gewoon alt-s gebruiken. Overigens moet ook http://gathering.tweakers.net/forum/preferences goed ingesteld zijn. Vroeger stonden er voor nieuwe gebruikers overal standaard sneltoetsen bij, maar tegenwoordig niet meer dacht ik.
Dat verklaart een hoop. Enkel submit en preview staan ingevuld. Wel jammer dat jullie hier een hoop access-keys geven die niet in gebruik zijn.

Nadat ik mijn voorkeuren had aangepast werkte alles wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 13:22 ]

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
Aha, met 'i' voor index werkt alt+i meteen, maar (even testen) alt+s nog niet, omdat er een menu-item is met 's'. Shift-alt-s werkt wel.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Tab + enter werkt ook :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Alt+S is leuk (of Shift+Alt+S), maar Ctrl+Enter om te posten is nog steeds een wenselijke feature, omdat dit een de facto standaard (aan het worden) is, en niet voor niets, want het is een makkelijke shortcut. De meeste mailprogramma's ondersteunen het, en verschillende andere websites en applicaties waar je berichten in kunt voeren. Facebook en Twitter, om maar wat te noemen.

Edit
Lang leve Greasemonkey; ik heb er zelf al een script voor in elkaar geknutseld. Voor overige geïnteresseerden: Gathering of Tweakers Ctrl+Enter Submit.

[ Voor 24% gewijzigd door Korben op 31-07-2013 16:17 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Pagina: 1