Toon posts:

Switch probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb thuis een klein netwerkje met een aantal apparaten, tv, versterker, pc. Dit heeft tot voor kort prima gewerkt doormiddel van een switch van tp link. Maar als ik nu mij switch er ''tussen'' zet ben ik opeens mijn internet verbinding kwijt, zelfs met een andere swtich doet dit zich ook voor. Ik krijg het ook niet voor elkaar om het probleem op te lossen.

Met windows foutoplossing geeft hij aan dat de gateway geen geldig ip adres kan krijgen maar dat is gek want hij heeft het altijd gedaan

Ziggo Ubee modem
Cat 5E getest

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Wat voor IP krijg je?
Kabelbreuk?
Vast IP ingesteld waardoor je IP conflicten krijgt?

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 10:35

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Kennelijk is je switch geen switch maar een router..

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is het typenummer van die TP-Link?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:44
Misschien ook handig om te vertellen hoe het is aangesloten vanaf je Ziggo Modem gezien.
Heb je alleen een Modem of Modem met Wifi Router van Ziggo.

Vermeld in welke poort deze zit van Ziggo modem en dan verder....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Barreljan schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:34:
Kennelijk is je switch geen switch maar een router..
Wauw...mag ik jouw glazen bol ook eens lenen!? ;)

@TS: Wat voor switch heb je gebruikt (merk + type)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

cross utp kabel en een switch zonder autosense?

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zijn die er nog? Geldt hooguit ingeval van een stokoude hub (meer dan 10 jaar oud).

[ Voor 16% gewijzigd door Techneut op 03-05-2013 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke even een kleine update op de vragen van mede tweakers. Het is een switch tp link SG1005D van pak weg 2 jaar oud. Heeft het overgens altijd gedaan tot voor kort. Hij zit op poort 1 van de router van ziggo en hij is ook wireless. Deze poort werk wel als ik alleen mijn pc erop aan sluit. Ook met een andere switch of andere poort op de router word hij er uit gegooid.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:23

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als je jouw PC op de router aansluit, wat is dan de standaard gateway die de PC krijgt?
Gebruiken al de devices in je netwerk een dynamisch IP adres? Als je de switch tussen je PC en de router hangt, kun je dan wel je router pingen?
Gebruik je bedraad of draadloos internet? Staat de DHCP server op je router aan?

Nog een aantal vragen om te beantwoorden. ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:44
Ga eens naar je modem om te zien of daar de router functie wel aan staat. Het lijkt er bijna op dat de routerfunctie niet aan staat en dan kan er maar 1 pc op het modem tegelijk.
http://192.168.178.1/

Als je inlogt dan krijg je een melding als je modem in Bridge mode staat althans bij de Ubee modem. Bij de Cisco zal dat waarschijnlijk ook wel zo zijn. Inloggegevens staan onderop het modem als je deze niet hebt veranderd.

Als dat uitstaat helpdesk bellen en even vragen om bridge mode uit te zetten. Doen ze direct en na een paar minuten werkt de routerfunctie weer op het modem.

Ik denk niet dat dit het geval is aangezien je aangeeft dat hij ook draadloos is. Alleen als je dat niet gebruikt dan kan het in bridge mode staan. Gebruik je het wel dan zou de routerfunctie ook aan moeten staan. Wel kan er dan een verkeerde instellingen in de router staan.

Mocht de routerfunctie wel aan staan dan kan je ook het modem een keer resetten naar de standaard waarde, dit kun je uitvoeren bij het modem als je inlogt. Al je routerinstellingen raak je kwijt dus deze eerst noteren voor je dit doet ook voor je draadloze netwerk. Dit wil ook wel eens proberen oplossen.

Een switch kan zonder problemen aan een router hangen dus daar zit het probleem niet.
Gebruik voor de test eens een andere kabel en test dan ElCondor ook aangeeft.

Let ook op dat als je modem in bridge mode staat je steeds het modem van de stroom moet afhalen als je andere hardware aansluit op het modem. Anders werkt internet niet.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeOO op 03-05-2013 17:10 ]

Pagina: 1