Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router - Switch - Router

Pagina: 1
Acties:

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hallo,

Sinds enige tijd hebben we KPN Glasvezel: werkt perfect! Nu hebben we bijna alle apparaten bekabelt aan de router alleen nu heb ik op mijn kamer een switch staan waar zoal mijn printer, laptop en computer op aangesloten staan. Nu wil ik een externe router bijkopen voor een beter ontvangst boven zowel rondom het huis en ik weet dat dit op een manier mogelijk is. Nu is bij mij de volgende situatie:

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/d38cf7b74333305684e1d57b273dda65.png

Zoals op het plaatje: werkt nu de router gewoon via de huidige hoofd-router of krijg je nu een bottleneck oid. Graag hoor ik enige opties of conclusies. Anders plaats ik gewoon een extra switchje.

Gr
Bas

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Verwijderd

Ik zou een los accesspoint kopen. Zo'n extra router geeft in jouw geval een overbodige gateway en waarschijnlijk een dubbele NAT.

http://tweakers.net/categorie/314/access-points/producten/

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
Zo ongeveer de meeste standaard wireless routers kan je configureren als wireless access point waarbij je geen dubbele NAT hebt.
Zie ook het topic [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Bij mijn Asus RT-AC66U (geloof ik) kon ik dat bij de initieele configuratie zelfs direct opgeven ('doe maar access point'), maar bij alle andere routers die ik gebruikt heb kon het door simpelweg DHCP uit te zetten, fixed IP adres te kiezen en WAN poort niet te gebruiken.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Gewoon de router in het netwerk hangen via de LAN poort. De DHCP uitzetten (Dat doet je KPN router) en dan kun je in principe al online. Hang de router alleen wel in hetzelfde subnet zodat je ook de router kunt beheren.

Koop liefst wel een eenvoudige router en geen dure luxe als je toch geen gebruik gaat maken van de functionaliteiten. Je kunt wel een dedicated access point kopen maar die zijn vaak net zo duur als een router... In dat geval ben je met een router wat flexibeler.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 04:35:
Ik zou een los accesspoint kopen. Zo'n extra router geeft in jouw geval een overbodige gateway en waarschijnlijk een dubbele NAT.

http://tweakers.net/categorie/314/access-points/producten/
Zou ik dus absoluut niet doen. Zoals Fairy al zei: die dingen kosten vaak hetzelfde, maar een AP heeft is minder flexibel. Bij een overlijdende router is het simpel een kwestie van omdraaien en je kunt weer internetten bijvoorbeeld.

Op deze manier heb ik 3 routers verspreid door het huis, functonerend als switch/accespoint. DHCP uit, SSID instellen en klaar.

Verwijderd

Op je tweede router DHCP uit zetten, en dan de kabel die vanaf de eerste router komt, in de LAN 1 poort doen in plaats van de WAN poort.
Pagina: 1