Een mooie mATX behuizing, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-02 22:22
Aangezien het vakantiegeld er weer aan zit te komen en ik dit jaar niet weg ga, heb ik besloten mijn oude AMD Phenom X4 systeem te vervangen. Het beestje gaat onderhand alweer 4 jaar mee, en hoewel 'ie nog steeds goed draait heb ik zin in iets nieuws. Omdat ik de laatste tijd voornamelijk met OS X werk is de keuze gevallen op een Intel systeem. Deze zal primair Windows 7 en/of Windows 8 gaan draaien, maar ik wil de optie voor een Hackintosh wel open houden.

Ik heb het hele systeempje praktisch al bij elkaar gezocht, maar ik twijfel nog héél erg over de kast ervoor. Zeker aangezien ik binnenkort ga verhuizen en ik dan de PC mogelijk op tafel wil zetten ipv eronder vind ik de keuze lastig. Laat ik bij het begin beginnen, dit is het systeem dat ik tot nog toe heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3930K Boxed€ 481,-€ 481,-
1Asus Rampage IV Gene€ 240,79€ 240,79
1XFX GeForce GTX285 1GB DDR3 670M€ 0,-€ 0,-
1Corsair Hydro H80i€ 84,90€ 84,90
2Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU€ 45,96€ 91,92
1Corsair AX760i€ 162,90€ 162,90
1Crucial v4 SSD 2.5" 9.5mm 128GB€ 78,-€ 78,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.139,51

Ja, het geheel is over de top met een socket 2011 moederbord+CPU en dan zo'n oude GPU, maar die GPU had ik nog liggen en volstaat voor nu perfect. Die ga ik later nog eens upgraden.

Ik zit tussen een aantal kasten te twijfelen, en onderstaande lijst staat min of meer op volgorde:Nu de moeilijkste vraag, wat zoek ik in een kast?
Ik zoek vooral iets dat strak en modern oogt, en vooral klein is. Vandaar ook de Sugo SG09 en SG10, maar ik twijfel een ietwat over of de H80i koeler daarin gaat passen ivm de top fan. De rest van de kasten heeft ruimte voor een 120mm aan de achterkant, dus daar zou de koeler gewoon moeten passen.

Ik heb zitten zoeken op de site van SilverStone en, in mindere mate, Xigmatek, CoolerMaster en Fractal Design. Helaas kan ik zo 1-2-3 niets vinden dat écht mijn aandacht trekt en niet bizar duur is. Ik heb bijvoorbeeld wel de Silverstone CW03 gezien, maar die is weer ruim €600. Dat vind ik toch íets teveel van het goede :+

Op dit moment neig ik vooral richting de Fortress FT03 of de Sugo SG10 omdat deze er nogal uitspringen wat betreft design, maar ik durft zelf niet te zeggen welke ik nu echt mooier vind. De SG10 heeft als voordeel dat je makkelijk "overdruk" hebt in de kast zodat je minder/weinig last van stof hebt, maar de FT03 is makkelijker om dingen in aan te passen en/of te monteren. De FT03 word daarintegen wel spannend als ik er een WiFi adapter in zou stoppen, gezien de cover bovenop.

TL;DR: Ik zoek een compacte, stijlvolle micro ATX kast voor een heethoofd van een Intel CPU 8)

Verwijderd

Een mooie mATX behuizing, bestaat dat?
Nee. Ik zit er al jaren naar te zoeken, maar tot nu toe is deze de enige die voor mij een beetje in de buurt komt. Echter met 42 cm. diepte (omdat er zonodig weer een lange videokaart in moet passen) helaas wel weer een beetje lomp op je bureau.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

What about de Fractal Design Arc Mini?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
even een vraag naast de kwestie, waarom die ssd?

Verwijderd

Als desktopformaat je niet uitmaakt, is deze wellicht een optie:

http://www.streacom.com/products/fc9-fanless-chassis/

(je moet er wel van houden)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb (met een compleet andere wensenlijst) eens over een soortgelijk systeem nagedacht. Ik ben toen juist voor een relatief eenvoudig systeem gegaan, ik zou toch even haswell etc afwachten, juist omdat dat of veel beter is of de huidige hardware (die ook goed is) wat betaalbaarder maakt.
Als je puur hackintosh wilt kan dat toch ook wel even met een tweedehands samengesteld systeem en dan hou je EUR500 over om toch even een lang weekeinde te feesten ergens?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Xudonax
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:20:
Nee. Ik zit er al jaren naar te zoeken, maar tot nu toe is deze de enige die voor mij een beetje in de buurt komt
Hmm, die ziet er nog best redelijk goed uit. Zo te zien is ook alles (incl. frontpanel) metaal, dus daar is evt nog wel wat leuks mee te doen :) Sowieso zou een SDXC kaartlezer leuk zijn, maar SDHC is ook voorlopig nog goed mee vooruit te komen.
Chris Smoove schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:22:
What about de Fractal Design Arc Mini?
Ook dit is een goede, maar de voorkant vind ik een tikkeltje kaal om eerlijk te zijn. Wel meer mogelijkheden tot kabelmanagement zie ik zo, en dat is ook wel wat waard natuurlijk...
Deze valt af, want ze geven een max TDP aan van 95W in een goed geventileerde ruimte. Mijn CPU komt binnen op 130W helaas :-( Wel bedankt voor de tip, misschien een idee voor een mooie XBMC machine oid!
SmokingCrop schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:27:
even een vraag naast de kwestie, waarom die ssd?
Ik heb z'n kleinere broertje (64GB mSATA) in mijn fileserver zitten, en zijn grotere broertje (512GB SATA) in mijn laptop. En hoewel de m500 al een tijdje uit is, is deze nog een stukje duurder dan de m4. En eerlijk is eerlijk, Samsung en Crucial zijn toch wel de merken waarvan je de SSDs kunt vertrouwen :) Er komt nog wel een setje 3,5" schijfjes bij te hangen voor de daadwerkelijke opslag natuurlijk.
franssie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:43:
Ik heb (met een compleet andere wensenlijst) eens over een soortgelijk systeem nagedacht. Ik ben toen juist voor een relatief eenvoudig systeem gegaan, ik zou toch even haswell etc afwachten, juist omdat dat of veel beter is of de huidige hardware (die ook goed is) wat betaalbaarder maakt.
Als je puur hackintosh wilt kan dat toch ook wel even met een tweedehands samengesteld systeem en dan hou je EUR500 over om toch even een lang weekeinde te feesten ergens?
Ik weet niet of Haswell voor mij zoveel verbeteringen meebrengt. Sowieso word het primaire OS Windows, met Visual Studio en een stapel VMs. Daarvoor is een 6 core CPU al handig :)

Als ik Hackintosh draaiend krijg, dan zal dit ook voornamelijk gebruikt gaan worden om Final Cut Pro X en co van mijn laptop naar deze machine te verhuizen, en hier is een 6 core ook handig omdat het encoden hierop sneller zal gaan dan op een quadcore.

Daarnaast krijg ik m'n vakantiegeld waarschijnlijk pas in juni, dus dan zou Haswell al uit moeten zijn. En als ik de prijsgrafiek van de i7 3930k zo bekijk is de prijs al ruim een jaar stabiel rond dit punt, maar wie weet inderdaad :)

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:22

ChillPascal

In the end...

Corsair 350D

Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/en/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/5/350d_hero_down_built_1.png

Volgens mij kunnen we dit topic sluiten :D?

EDIT:
Kun je niet beter voor 4x4GB gaan i.p.v. 2x8GB? Of eventueel 4x8GB?
LGA2011 ondersteund namelijk quadchannel, jammer om dan maar van dualchannel gebruik te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door ChillPascal op 03-05-2013 09:08 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:26
Xudonax schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:30:
[...]
Ik heb z'n kleinere broertje (64GB mSATA) in mijn fileserver zitten, en zijn grotere broertje (512GB SATA) in mijn laptop. En hoewel de m500 al een tijdje uit is, is deze nog een stukje duurder dan de m4. En eerlijk is eerlijk, Samsung en Crucial zijn toch wel de merken waarvan je de SSDs kunt vertrouwen :) Er komt nog wel een setje 3,5" schijfjes bij te hangen voor de daadwerkelijke opslag natuurlijk.
Je hebt niet de M4 in je lijstje staan, maar de v4. Ik denk dat SmokingCrop daar ook over viel

Verwijderd

De voeding is nogal overkill, lijkt mij namelijk niet dat je drie high-end single GPU videokaarten in een mATX case gaat stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 09:11 ]

• Xudonax
timberleek schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:59:
Je hebt niet de M4 in je lijstje staan, maar de v4. Ik denk dat SmokingCrop daar ook over viel
Whoops :) Die gaan we even aanpassen dan!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:10:
De voeding is nogal overkill, lijkt mij namelijk niet dat je drie high-end single GPU videokaarten in een mATX case gaat stoppen.
Klopt, maar er zit wel een CPU in die lekker overclockt, en een GTX285 is nou ook niet echt het voorbeeld van een zuinige GPU. En de primaire reden om deze voeding over een minder krachtige voeding te kiezen is de Corsair Link die je erbij krijgt. En de voeding is sowieso over vrijwel het gehele bereik 85+% efficient, dus ook daar zie ik eerlijk gezegd weinig problemen.
ChillPascal schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:53:
Corsair 350D

Volgens mij kunnen we dit topic sluiten :D?

EDIT:
Kun je niet beter voor 4x4GB gaan i.p.v. 2x8GB? Of eventueel 4x8GB?
LGA2011 ondersteund namelijk quadchannel, jammer om dan maar van dualchannel gebruik te maken.
Oeh! Dat is inderdaad een hele nette kast! Wel zonder raampje dan want ik ben zonder meer een ramp met cable management :) En ik doe er nu 2x 8GB in, en dan over een paar maandjes gaat er nog 2x 8GB bij voor een totaal van 32GB. Quadchannel RAM zit er dus in voor het eind van het jaar :)

EDIT: En er kan zelfs een H100i in die Corsair 350D... Dat word leuk overclocken dan met die 3930k *O*

[ Voor 76% gewijzigd door Xudonax op 03-05-2013 09:19 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Dan heb je wel quad channel, maar heb je verschillende batches, werkt iets minder goed samen. Ga voor zoeits als je ook het geheugen wil oc'en, wat me toch bij zo'n systeem wel leuk lijkt. pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• EdB19
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06-2025
Corsair, all the way ! ;)
De Obsidian 350D kan ook zonder window geleverd worden: pricewatch: Corsair Obsidian 350D

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-02 13:09
De Obsidian 350D of de Fortress FT03 zijn beide erg mooi, waarbij ik de Fortress net iets meer chique vind.

• Xudonax
Ik heb nog even zitten wikken en wegen, en ben uiteindelijk op onderstaande build uitgekomen. Op advies van NLBUURMAN het geheugen wat aangepast, en aangezien ik heb besloten om voor de Corsair 350D te gaan, is het geheugen Corsair Dominator Platinum 16GB (2x 8GB) geworden. Dit heeft een paar redenen, maar de voornaamste is de compatibiliteit met Corsair Link (mocht ik een Airflow 2 en Airflow Pro erop plaatsen) en het feit dat je die dingen licht kunt laten geven :P

Sowieso gaat de hele build redelijk gericht worden op looks heb ik besloten, want met zo'n mooie kast zijn subtiele lichteffecten e.d. wel leuk natuurlijk. Daarom dat ik ook nog een Corsair Link Lighting Node wil gaan zoeken zodra de PC af is, en wil kijken of ik nog een fan of 2 kan monteren om de GPU van frisse lucht te voorzien :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3930K Boxed€ 477,90€ 477,90
1Asus Rampage IV Gene€ 240,79€ 240,79
1Corsair Obsidian 350D Window€ 98,49€ 98,49
1Corsair Hydro H100i€ 97,50€ 97,50
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M2A1866C9€ 168,50€ 168,50
1Corsair AX760i€ 162,90€ 162,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 92,40€ 92,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.338,48

[ Voor 4% gewijzigd door Xudonax op 05-05-2013 01:21 . Reden: Lijstje geüpdate om WD 2.5" schijf eruit te halen :) ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom een 2.5" storage disk? Deze is onevenredig veel duurder dan een 3.5" variant.

https://discord.com/invite/tweakers

• Xudonax
Dit omdat er slechts 2x 3.5" trays zijn, en in één hiervan ben ik van plan een Corsair Link Cooling and Lighting Kit te zetten. De andere gaat een 1TB schijf in die ik al heb liggen (Seagate meen ik), en deze word later mogelijk gevuld met een Corsair Link GPU Node om het energieverbruik van de GPU te monitoren.

De 2.5" schijf is dus eigenlijk in dit lijstje puur voor de leuk, en zal naar alle waarschijnlijkheid niet meebesteld worden. Daarnaast zit ik nog even te kijken, en deze WD heeft een hoogte van 15mm. Dat lijkt me geen goed plan, want dat past niet. Die ga ik er even uitgooien dus :)

EDIT: En weg issie :) Bedankt!
EDIT2: En als ik wat reviews zoek over die GPU node dan blijkt dat de voeding dit óók gewoon zou moeten kunnen meten voor me, en melden via Corsair Link. Okay, dat plan is van de baan dus :) Als ik ruimte te kort kom dus maar eens kijken voor een mooie Western Digital 4TB schijf ipv dat loze aluminium doosje :P

[ Voor 17% gewijzigd door Xudonax op 05-05-2013 01:30 ]

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat de metingen totaal niet precies zullen zijn en dat je erg grote afwijkingen zal zien. Als je echt het verbruik van de onderdelen wilt weten zul je opzoek moeten naar een goede review die dat doet dit is niet meer dan een gimmick.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens naar de Antec 3480. Is een heel klein modern kastje. Op de foto niet goed te zien, maar hij is slechts 35cm hoog. De voeding zit in een aparte ruimte, dus mooi weggewerkt. Ik heb er een i7-950 in en het zaakje is prima stil.
http://www.antec.com/product.php?id=1148&fid=86
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/NSK3400_q.jpg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pjan-pjan
  • Laatst online: 04-02 10:05

pjan-pjan

Are you kitting me?

De bitfenix prodigy is wel nice

Eindbaas

Verwijderd

Die is geen mATX. ;)

• pjan-pjan
  • Laatst online: 04-02 10:05

pjan-pjan

Are you kitting me?

Oh ja een mini itx, sorry.
Misschien de nzxt rogue dan

[ Voor 38% gewijzigd door pjan-pjan op 05-05-2013 11:06 ]

Eindbaas

• Xudonax
Microkid schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:17:
Kijk eens naar de Antec 3480. Is een heel klein modern kastje. Op de foto niet goed te zien, maar hij is slechts 35cm hoog. De voeding zit in een aparte ruimte, dus mooi weggewerkt. Ik heb er een i7-950 in en het zaakje is prima stil.
Een mooi klein kastje inderdaad, maar ik vind het niet echt mooi. Sowieso zit er al een voeding in die kast voor zover ik kan zien, en dan betaal ik dus voor iets wat ik niet nodig heb :-(
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 09:57:
Houd er wel rekening mee dat de metingen totaal niet precies zullen zijn en dat je erg grote afwijkingen zal zien. Als je echt het verbruik van de onderdelen wilt weten zul je opzoek moeten naar een goede review die dat doet dit is niet meer dan een gimmick.
Logisch, ik zie het ook niet als meer dan dat. Maar wel een leuke gimmick :)
pjan-pjan schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:57:
De bitfenix prodigy is wel nice
Zeker een mooie kast ja (draait mijn storage server in :P ), maar zoals -The_Mask- zei inderdaad geen mATX :-( En ik heb niet de mod skills om de kast te modden naar mATX, want het is wel te doen heb ik gezien :D

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-03 21:29
Andere mATX kasten die nog niet vermeld zijn, maar misschien ook wel de moeite waard zijn:
pricewatch: Lian Li PC-A04 (Zwart)
pricewatch: Lian Li PC-A05FNB
pricewatch: Lian Li PC-A55
pricewatch: NZXT Vulcan
pricewatch: Silverstone Precision PS07
pricewatch: Silverstone Temjin TJ08B-E

En dan heb je het wel zo'n beetje gehad, zoveel keuze is er helaas niet.

5700X | RX 6600

• Xudonax
Ik denk dat ik het toch bij de Corsair 350D houd, ik vind deze er beter uitzien dan de meeste anderen. De Silverstone Fortress FT03 is een hele goede tweede, maar ik kan hier niet zonder meer de Corsair H80i (gaat "wat lastig" volgens reviews) of de H100i (240mm rad past gewoonweg niet) in kwijt. En met een heethoofd van een socket 2011 processor stel ik een goede koeling wel op prijs ;)

Bedankt allemaal!

[ Voor 110% gewijzigd door Xudonax op 09-05-2013 23:35 ]

Pagina: 1