ik heb jullie advies nodig in de materie waar ik gewoon zelf niet genoeg vanaf weet. Helaas kom ik via internet ook niet tot een geheel duidelijk beeld, dus ik hoop dat hier wat mensen zijn die er wel kaas van hebben gegeten. Uiteraard ga ik mijn vragen ook bij de bank voorleggen, maar ik wil wel graag van te voren enigszins bekend zijn met de mogelijkheden, zodat ze mij niets wijsmaken of aansmeren wat alleen maar gunstig voor de bank is.
Mijn situatie:
Huidige hypotheek bij de Rabobank van in totaal 240.000,- onderverdeeld in 3 stukken:
1) 120.000 (30 jaar vast 5,5%) gekoppeld aan spaarzekerverzekering
2) 90.000 aflossingsvrij (30 jaar vast 5,5%)
3) 30.000 aflossingsvrij (aanbouw, 10 jaar vast 5,2%)
Met een spaarzekerverzekering bij Interpolis komt er na 30 jaar 120.000 euro vrij om af te lossen.(5,5% rente op spaartegoed)
Dit kost mij per maand netto:
1) 550,-
2) 415,-
3) 135,-
4) 147,- (inleg spaarzekerverzekering)
SubTotaal: 1247,-
Hypotheekrenteaftrek: -378,-
Totaal: 869,-
Mijn vragen:
Spaarzeker:
- Is het mogelijk om in plaats van een bedrag af te lossen, meer in te leggen op je spaarzekerverzekering, zodat er na 30 jaar meer wordt vrijgegeven? (uiteraard moet dit met Interpolis worden besproken, maar bestaat die optie überhaupt?)
- Zo ja, is dat gunstig? Wat levert dit mij op? Wat zijn de nadelen/gevolgen?
Aflossen
- Is het verstandig om op de hypotheek van 30.000 euro af te lossen?
- Is dat gunstig? Wat levert dit mij op? Wat zijn de nadelen/gevolgen?
(max. aflossing zal 3000,- per jaar zijn)
Is zelfs beide opties tegelijk mogelijk?
Het zijn een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand mij een duidelijker beeld kan geven van de hypotheekmarkt. Voor diegene die de moeite nemen, alvast bedankt!
Mijn situatie:
Huidige hypotheek bij de Rabobank van in totaal 240.000,- onderverdeeld in 3 stukken:
1) 120.000 (30 jaar vast 5,5%) gekoppeld aan spaarzekerverzekering
2) 90.000 aflossingsvrij (30 jaar vast 5,5%)
3) 30.000 aflossingsvrij (aanbouw, 10 jaar vast 5,2%)
Met een spaarzekerverzekering bij Interpolis komt er na 30 jaar 120.000 euro vrij om af te lossen.(5,5% rente op spaartegoed)
Dit kost mij per maand netto:
1) 550,-
2) 415,-
3) 135,-
4) 147,- (inleg spaarzekerverzekering)
SubTotaal: 1247,-
Hypotheekrenteaftrek: -378,-
Totaal: 869,-
Mijn vragen:
Spaarzeker:
- Is het mogelijk om in plaats van een bedrag af te lossen, meer in te leggen op je spaarzekerverzekering, zodat er na 30 jaar meer wordt vrijgegeven? (uiteraard moet dit met Interpolis worden besproken, maar bestaat die optie überhaupt?)
- Zo ja, is dat gunstig? Wat levert dit mij op? Wat zijn de nadelen/gevolgen?
Aflossen
- Is het verstandig om op de hypotheek van 30.000 euro af te lossen?
- Is dat gunstig? Wat levert dit mij op? Wat zijn de nadelen/gevolgen?
(max. aflossing zal 3000,- per jaar zijn)
Is zelfs beide opties tegelijk mogelijk?
Het zijn een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand mij een duidelijker beeld kan geven van de hypotheekmarkt. Voor diegene die de moeite nemen, alvast bedankt!
Float like a butterfly, sting like a bee.