Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter

Asus Padfone 2 (A68)

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/SENnFuo39DgIWFls/P_500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/SENnFuo39DgIWFls/iZOT12EGiAMelzEN_500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/SENnFuo39DgIWFls/C5J3s8hwWnLmxZVc_500.jpg

De telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/SENnFuo39DgIWFls/upEO5h9Sosg3wwz8_500.jpg

De station:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/SENnFuo39DgIWFls/myT1hAMNSGw9XVlG_500.jpg
Padfone 2 - verbetering van een geweldig concept
De nieuwe Asus Padfone 2. Inmiddels al ruim een half jaar op de markt en sinds begin april 2013 ook verkrijgbaar in Nederland. Een verbeterde uitwerking van de Padfone, de telefoon wordt achter in de station geschoven, zonder achter een klepje te verdwijnen.

Persoonlijk vind ik het een geweldig concept, maar de diverse reviews zijn duidelijk Hate-it-or-love-it.

Specificaties
Telefoon:
  • Google Android 4.1 Jelly Bean
  • 4.7inch, HD 1280x720, Super IPS+ met capacitief touch panel
  • Scratch Resistant Corning® Glass met anti-fingerprint coating
  • Afmetingen: 137.9 x 68.9 x 9 mm (LxWxH)
  • Gewicht: 135 gram
  • Accu: 2140 mAh Lithium
  • CPU: Qualcomm Snapdragon S4 Pro Krait (Cortex-A15 class) Quad-Core 1.5GHz
  • GPU: Adreno 320 graphics
  • Werkgeheugen: 2 GB LPDDR2 RAM
  • Interne opslag: 16GB/32GB/64GB eMMc Flash
  • Back camera: 13 megapixel, Auto Focus, F2.4 Aperture
  • Front camera: 1.2 Mega-Pixel
  • Sensors: G-Sensor/E-Compass/Gyroscope/Proximity/Light Sensor
  • Netwerk: 4G, 3G, 2G, Wifi 802.11 a/b/g/n, Bluetooth V4.0, NFC, AGPS & GLONASS

Station:
[list]• 10.1inch, WXGA 1280x800, IPS met capacitief touch panel
• Scratch Resistant Corning® Glass met anti-fingerprint coating
• Afmetingen: 263 x 180.8 x 10.4 mm (LxWxH)
• Gewicht: 514 g
• Accu: 19 Whr/5000 mAh Lithium
• Front camera: 1 Mega-Pixel

Voor meer info http://www.asus.com/Tablets_Mobile/PadFone2/
Fansite!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Sinds 3 weken heb ik een Padfone 2 in het bezit. Ik begon met een valse start (mijn station bleek defect), maar na omruilen heb ik nu een goedwerkende combi.
Na ruim 2 jaar een Samsung Galaxy S gehad te hebben, is het even wennen. Sowieso is Android 4 niet te vergelijken met 2.3.6 (de laatste officiële versie voor de SGS). Maar los daarvan, de mogelijkheden van de Padfone 2 zijn bijna onbeperkt. Nog dagelijks ontdek ik nieuwe functies en toepassingen.

Mijn grootste pluspunt van dit concept is dat je nooit gedoe hebt met tethering om met de tablet online te kunnen, alle data op beide apparaten altijd beschikbaar is, een enkel abo genoeg is om beide apparaten volop te kunnen gebruiken, etc.

Grootste minpunt is dat Android 4 geen USB-mass storage meer ondersteund. Muziek op de telefoon plaatsen met via het MTP-protocol, wat standaard niet altijd werkt (zoals in het geval van Linux).

Verder is het aantal accessoires nog beperkt. Speciale hoezen e.d. zijn nog maar sporadisch te vinden. Maar dit is slechts een kwestie van tijd, gezien de hoeveelheid accessoires die al beschikbaar zijn voor de oorspronkelijke Padfone.

Plaats in dit topic gerust ervaringen, vragen en tips.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
mooi ding, ik ben ook aan t kijken of ik er eentje op de kop kan tikken. €699 vind ik echter wat duur, en tweedehands zijn ze er amper :(

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Hij is ook net uit, dus zo gek is dat niet ;) Bij Coolblue kan je hem voordelig aanschaffen in combinatie met een Tele2 Abo (ik heb hem zelfs voor €0,00 :) ).

Tot nu toe ben ik bijzonder te spreken over het apparaat. Het scherm is geen full-HD ("slechts" 720p op zowel de telefoon als de tablet), maar op 10,1" is 720p zat in mijn ogen ;) Er zijn maar weinig dingen waar ik tegenaan loop, en die hebben eerder met Jelly Bean te maken (ontbreken van Flash bijv.) dan met de telefoon.

Inmiddels heb ik ook wat ervaring met een passende sleeve voor de station:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDUwMA==/z/3bcAAMXQROxRdcuC/$T2eC16h,!yUE9s6NGYHtBRdcuB8SnQ~~60_12.JPG
Voor slechts €15 (inc verzending) te vinden op eBay. Wel echt nep-leer, maar aangezien het al in de advertentie staat, mag je daar niet over klagen.

Ondertussen zijn er ook 2 screenprotectors (een grote en kleine) en een stylus onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

deepbass909 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:31:
Hij is ook net uit, dus zo gek is dat niet ;) Bij Coolblue kan je hem voordelig aanschaffen in combinatie met een Tele2 Abo (ik heb hem zelfs voor €0,00 :) ).

Tot nu toe ben ik bijzonder te spreken over het apparaat. Het scherm is geen full-HD ("slechts" 720p op zowel de telefoon als de tablet), maar op 10,1" is 720p zat in mijn ogen ;) Er zijn maar weinig dingen waar ik tegenaan loop, en die hebben eerder met Jelly Bean te maken (ontbreken van Flash bijv.) dan met de telefoon.

Inmiddels heb ik ook wat ervaring met een passende sleeve voor de station:
[afbeelding]
Voor slechts €15 (inc verzending) te vinden op eBay. Wel echt nep-leer, maar aangezien het al in de advertentie staat, mag je daar niet over klagen.

Ondertussen zijn er ook 2 screenprotectors (een grote en kleine) en een stylus onderweg.
Ik heb deze telefoon ook in gedachten om te nemen. Hoe heb jij deze telefoon tegen €0 gekregen? Of heb je een duurder abonnement genomen dan €38,- p/m?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:31:
en die hebben eerder met Jelly Bean te maken (ontbreken van Flash bijv.) dan met de telefoon.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Alleen eeuwig zonde dat in de US de PadFone Infinity al uit is... loop je meteen al achter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

barcawinner schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:19:
Alleen eeuwig zonde dat in de US de PadFone Infinity al uit is... loop je meteen al achter :/
Ja, dat daar dacht ik ook aan. Maar ik kijk nu mijn huidige telefoon een Galaxy SII en ik ga er zowiezo op vooruit. Alleen het gemis om een extra kaartje toe te voegen deed me wel twijfelen. Maar goed, er is maar 1 aanbieder die hem verkoopt i.c.m. een abonnement. Dat is wel jammer. Dat aanbod vind ik opzich al op de grens als ik kijk naar mijn huidig belgedrag. Voorheen had ik ook een abonnementen van 60 euro p/m, maar ik bel nu niet meer zakelijk met mijn telefoon, dus blijf ik met een heleboel belminuten over.
Een 64GB versie zou ook wel interessant zijn, maar die ben ik nog niet tegengekomen i.c.m. een abonnement. De telefoon is kennelijk niet zo populair.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38
Je ziet het fout!

De Infinity is de high end variant van de Padfone series. Dus niet een opvolger!
Haat het zo erg dat bijna iedereen dezelfde fout maakt :(

Zoiets als Galaxy S en Galaxy Note. Note is de high end S (zoals Samsung het zelf noemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
doet het je pijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:42
Heeft er al iemand ervaring met de garantie afhandeling als je hem niet in nederland heb gekocht? Heb de mijne namelijk vanuit Hong kong. Deze is nu helaas defect. Asus NL gaf aan dat deze hem nog niet repareert. Ik weet niet of iemand een adres heeft voor reparatie?(Mobo moet vervangen worden.... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Shinoki schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:17:
Heeft er al iemand ervaring met de garantie afhandeling als je hem niet in nederland heb gekocht? Heb de mijne namelijk vanuit Hong kong. Deze is nu helaas defect. Asus NL gaf aan dat deze hem nog niet repareert. Ik weet niet of iemand een adres heeft voor reparatie?(Mobo moet vervangen worden.... )
Mijn komt vanuit duitsland en toen ik het vroeg aan Asus NL was het niet mogelijk om hem te laten repareren in NL maar Asus Benelux accepteert het wel. Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
IndoBoy schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:00:
[...]

Ik heb deze telefoon ook in gedachten om te nemen. Hoe heb jij deze telefoon tegen €0 gekregen? Of heb je een duurder abonnement genomen dan €38,- p/m?
Ik heb hem via Coolblue aangeschaft, dan kan je kiezen met welk abo je hem wilt. Maar Coolblue heeft een raar zitten doen met de bijbetaling. In eerste instantie moest je €175 bij betalen bij mijn abo, en dat daalde steeds verder tot 0, en daarna ging het ineens weer omhoog...
Ben ik niet met je eens. De Infinity zit in een andere, hogere prijsklasse. Qua specs was de padfone 2 ook bij de lancering niet het nieuwste van het nieuwste (geen 1080-scherm, niet de snelst beschikbare proc), maar dat maakt het niet direct een slecht of achterhaalt product (wat je wel lijkt te suggereren). Net als bij pc's hoeft een hedendaagse telefoon echt niet meer de snelste proc te hebben om heel goed bruikbaar te zijn. De gebruikte quadcore doet het heel erg leuk, de GPU is snel zat voor bijna alles wat ik hem voer (behalve de echte zware 3D apps) en qua werkgeheugen heeft hij meer dan genoeg. En het scherm is overigens ook haarscherp, ook al is het geen 1080-scherm.

Eigenlijk heb ik nog maar 1 minpuntje ontdekt, en dat is het IPS-scherm. Die geeft in het donker wel erg veel licht af, waardoor de telefoon niet echt geschikt is als nachtklokje.
IndoBoy schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:59:
[...]

Ja, dat daar dacht ik ook aan. Maar ik kijk nu mijn huidige telefoon een Galaxy SII en ik ga er zowiezo op vooruit. Alleen het gemis om een extra kaartje toe te voegen deed me wel twijfelen. Maar goed, er is maar 1 aanbieder die hem verkoopt i.c.m. een abonnement. Dat is wel jammer. Dat aanbod vind ik opzich al op de grens als ik kijk naar mijn huidig belgedrag. Voorheen had ik ook een abonnementen van 60 euro p/m, maar ik bel nu niet meer zakelijk met mijn telefoon, dus blijf ik met een heleboel belminuten over.
Een 64GB versie zou ook wel interessant zijn, maar die ben ik nog niet tegengekomen i.c.m. een abonnement. De telefoon is kennelijk niet zo populair.
Volgens mij is het grootste probleem onbekend maakt onbemind. Iedereen die mijn padfone 2 heeft gezien en ermee heeft gespeeld, is erg enthousiast. Sterker nog, zelfs m'n vader zit er serieus over te denken om er één aan te schaffen ter vervanging van z'n Samsung S2. En bij een vriend van mij waren zijn collega's (ware gadget-freaks eerste klas) direct jaloers, ondanks dat een aantal van hen toch ook wel erg leuke toestellen hadden.

32GB is voor mij trouwens afdoende. Ik flikker er van alles op, zonder problemen en met de cloud-storage direct beschikbaar, heb ik eigenlijk geen opslag problemen. Alleen is een groot internet abo wel aan te raden (ik heb een 1,5GB-abo).

Inmiddels heb ik weer wat goodies binnen, namelijk een screen protector (kwaliteit maar matig, dus die ga ik niet delen), een stylus (aanrader!) en een universele stand, maar de leukste goodies blijken wel de NFC-tags te zijn (volop via eBay te krijgen).
Ik heb er één in de telefoonhouder van de auto geplakt en die is geprogrammeerd om de telefoon in car-mode te zetten (en daarmee carhome ultra te starten), bluetooth in te schakelen, wifi uit en nog wat andere settings. Ook heb ik een token aan m'n sleutelbos die hetzelfde is geprogrammeerd. Het leuke is dat je namelijk een start en exit script kan programmeren. Bij de eerste keer herkennen wordt het start-script uitgevoerd, bij de 2de keer het exit script. Met het exit-script verlaat hij weer de carmode, bluetooth gaat weer uit, wifi weer aan. Ik gebruik voor het programmeren en uitvoeren NFC task launcher.
[YouTube: http://youtu.be/17ASsGo8kIk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Nieuwe update

"PadFone2 Firmware: V10.4.16.8 Only for WWE SKU (Android 4.1)
1.Optimized camera performance
-Enhanced focus sensitivity
-Improved video quality and image clarity
-Noise reduction function helps to improve the quality of low brightness image
2.Improved camera and video light functions
3.Improved the WI-FI stability
4.Improved system compatibility and performance"

http://dlcdnet.asus.com/p...4_16_8-UpdateLauncher.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Heeft iemand hem al geroot? Zo ja, welke methode? Zie wel een tool van Asus zelf, maar ze zeggen dat je garantie dan vervalt. Weet iemand hoe je hem ook weer kunt unrooten of naar stock software? Ik wil alleen rooten, geen custom rom. Maar ik wil ook weer terug naar stock rom kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als je root dan heb je toch gewoon je stock rom nog.. :)
EDIT @ Hieronder: Danku ;)

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 10-06-2013 00:14 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CLB schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:37:
Als je root dan heb je toch gewoon je custom stock rom nog.. :)
En garantie vervalt niet voor defecten die niets met rooten te maken hebben, zoals hardware defecten.

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 10-06-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

CLB schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:37:
Als je root dan heb je toch gewoon je custom rom nog.. :)
Ik dacht het wel, maar weet het niet zeker. Er is op de Asus site zelf ook een zogenaamde unlock software uitgebracht, maar er staat meteen bij dat je garantie vervalt. Verder hebben hun het niet over rooten, maar unlock bootscreen of zoiets.

Ik heb wel deze site gevonden http://www.telefoonrooten.nl/asus-padfone-2-root/#comment-345

Weet niet zeker of je met die tool van Asus meteen geroot bent. Verder is die disclaimer we erg prominent aanwezig bij de omschrijving van de software qua garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door IndoBoy op 10-06-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Aghanim schreef op maandag 10 juni 2013 @ 00:12:
[...]

En garantie vervalt niet voor defecten die niets met rooten te maken hebben, zoals hardware defecten.
Dat had ik inderdaad ook ergens gelezen. Staat dit al vast dan dit echt je recht is?

Weten jullie misschien ook hoe ik mijn IMEI gegeven kan backuppen op de Padfone. Op Galaxy S2 had ik de fout gemaakt dit niet te doen. Gelukkig onder garantie kunnen laten herinstalleren en mijn EFS map weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Ik heb mijne geroot met Farma root.
Erg toffe applicatie, root zonder bootloader te hoeven unlocken

Meer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2130276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
*snip* dank voor de bijdrage, maar garantieperikelen zien we liever in Shopping Forum.

Heeft iemand enig idee hoe het zit met de updates? Wanneer komt 4.2 uit voor de PF2?

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 04-09-2013 16:24 ]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ezequiel schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:22:
[mbr]*snip* dank voor de bijdrage, maar garantieperikelen zien we liever in Shopping Forum.[/mbr]

Heeft iemand enig idee hoe het zit met de updates? Wanneer komt 4.2 uit voor de PF2?
Ik weet niet of en wanneer 4.2 voor de PF2 uit gaat komen.

Wel is een nieuwe update voor de WWE-versie (voor zover ik weet, de versie die in Nederland verkocht is):
PadFone2 Firmware: V10.4.17.7 Only for WWE SKU (Android 4.1)
Improvement:
1.Applied the Android security patch provided by Google
2.Improved the camera’s firmware and optimized the AWB (automatic white balance) function
3.Improved the input keyboard’s interface and upgraded the vocabulary database
4.Improved the performance and stability of the applications
5.New BuddyBuzz and FloatingApp version
6.Fixed bugs from users’ feedback
link
Maar deze wil om de één of andere manier via OTA updaten en moet dus via de pc uitgevoerd worden.

Update:
Omdat het mij redelijk wat moeite kostte om de update geïnstalleerd te krijgen (de handleiding van Asus is niet echt duidelijk namelijk...) heb ik een korte handleiding opgesteld. Uiteindelijk was het vrij gemakkelijk.
  1. Download de update
  2. Pak de zipfile uit, je vindt hierin een map die Update heet met daarin weer een zipfile
  3. Deze zipfile kopieer je naar de map /sdcard (de root van je lokale opslag) (dit ontbreekt in de officiële handleiding, volgens de handleiding moet je de gehele inhoud, dus ook de map kopiëren)
  4. Herstart de telefoon (dit ontbreekt in de officiële handleiding)
  5. Na opstarten zal in de notificatiebalk een driehoekje verschijnen met een uitroepteken erin. Als je het notificatie-scherm opent, zal je zien dat de telefoon de update heeft gevonden
  6. Tik de melding aan en volg de instructies. Laat de telefoon rustig z'n gang gaan en na enige minuten zal de telefoon herstarten en is de update geïnstalleerd.

Ander punt, zijn er meer mensen die last hebben van stof achter de lens van de achterste camera? Gevolg is dat alle foto's tegenwoordig een grijze waas hebben, zoals te zien is op deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-fR7jpbJ4oGA/UjoH3aZz17I/AAAAAAAAEQ0/_hDCB_1ANY8/w795-h596-no/P_20130906_100630.jpg
(deze is genomen in vol zonlicht, strak blauwe lucht)

en deze:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-nLlP2gkdbeU/UjoIM-Z7Q7I/AAAAAAAAERE/mgGfHF9Tum0/w447-h596-no/P_20130720_172531.jpg

Ter vergelijk, afgelopen mei, toen de lens nog wel helder was, was dit het foto-resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-kuCJdEOPsuo/UYZ9_hpMB-I/AAAAAAAADbU/JE8cB6BFFMc/w795-h596-no/P_20130505_145059.jpg
Scherp en helder.

Als ik op internet zoek, kom ik hier meer klachten over tegen. Blijkbaar een probleem bij deze telefoon... Jammer, want de camera maakt met een heldere lens echt goede foto's.

En zijn er meer mensen waarbij het ingebouwde kompas niet of slecht werkt? Zodra ik GPS-ondersteuning uitschakel, blijft hij eigenlijk altijd aangeven dat ik richting noorden kijken, zelfs na kalibreren.

Ik ga de telefoon sowieso opsturen voor reparatie, maar ik ben benieuwd of dit bij meer mensen speelt.

[ Voor 49% gewijzigd door deepbass909 op 18-09-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Is er al iets bekend over een eventuele update naar Android 4.2 op de Padfone 2?

Ik las ergens eerder dit jaar dat deze update in Q3 van 2013 zou komen, maar we zitten inmiddels in Q4 en ik heb nog altijd geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 10:26
Ik weet niet goed waar posten, dus doe het hier maar:
Is de padfone infinity al uit? die met de snapdragon 800 en full hd schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Ezequiel schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:09:
Is er al iets bekend over een eventuele update naar Android 4.2 op de Padfone 2?

Ik las ergens eerder dit jaar dat deze update in Q3 van 2013 zou komen, maar we zitten inmiddels in Q4 en ik heb nog altijd geen update.
Zover ik weet hebben ze 4.2 geskipped en wordt het gelijk 4.3. Echter wanneer deze uitkomt is niet bekend. Zou ergens eind dit jaar 100% uit komen komen.

Afbeeldingslocatie: http://padfoneclub.com/images/newspost_images/android43rel.jpg
UnexpectedBE schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:53:
Ik weet niet goed waar posten, dus doe het hier maar:
Is de padfone infinity al uit? die met de snapdragon 800 en full hd schermen?
2e week november volgens Coolblue.

[ Voor 5% gewijzigd door Xmoo op 26-10-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:51
Nu voor 399 euro inclusief tablet:
http://www.base.de/Handys..._Zoll_Station-black?p=otx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Laatst online: 11-09 10:51

remy007

Broodje Bakpao Helmond

De Asus The New Padfone (+ Station) is inmiddels beschikbaar in NL:
pricewatch: Asus The New PadFone + Station Zwart
pricewatch: Asus The New PadFone Zwart

Zojuist zelf de The New Padfone + Station besteld, ter vervanging van mijn HTC TouchPro2 :)

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-09 11:10
Die heb ik sinds gisteren dus ook.

Iemand anders ook nog problemen met Wifi?

Met WPS gaat het wel, maar inloggen met een ww dan krijg in authentication problemen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Pandorian schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:12:
Die heb ik sinds gisteren dus ook.

Iemand anders ook nog problemen met Wifi?

Met WPS gaat het wel, maar inloggen met een ww dan krijg in authentication problemen!?
Is een iets met de laatste google updates. Hebben meerdere toestellen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Ben er achter gekomen dat de New Padfone Infinity niet overweg kan met Wifi kanalen boven de 10! (op2.4Ghz)
Dus na het aanpassen van dit kanaal op de router nu wel verbinding.

Op de 5Ghz blijft het lastig! Een verbinding is er wel maar alleen me de router in zicht. Hier zijn er ook problemen met de kanalen: 36, 40, 44 en 48. Helaas dezelfde kanalen als ik in kan stellen op m'n router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Pandorian schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:19:
Ben er achter gekomen dat de New Padfone Infinity niet overweg kan met Wifi kanalen boven de 10! (op2.4Ghz)
Dus na het aanpassen van dit kanaal op de router nu wel verbinding.

Op de 5Ghz blijft het lastig! Een verbinding is er wel maar alleen me de router in zicht. Hier zijn er ook problemen met de kanalen: 36, 40, 44 en 48. Helaas dezelfde kanalen als ik in kan stellen op m'n router.
5GHz werkt op de Padfone 2 ook niet geweldig. Bereik is beperkter dan met 2.4GHz. Maar dit ligt eerder aan de werk-frequentie dan aan de telefoon, hoe hoger de frequentie, hoe gevoeliger een radio-signaal wordt voor storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Heb ik dat, ff niet zitten opletten en een A68 carkit gekocht ipv de A86...

Dus die staat nu in de V&A....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Heeft iemand een indicatie van de prijzen van de Asus Infinity 2 (The New Padfone) bij MediaMarkt?

In Eindhoven zag ik hem tot mijn verbazing in de schappen liggen en er stond een hele pallet met ~50 Padfone's naast, (ZONDER tablet) voor €550.

Ctrl+k

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:51
Nog maar 299 euro inclusief tablet!

http://www.base.de/Handys...anchor_handyinformationen

[ Voor 6% gewijzigd door Mother_lepard op 12-12-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Het was lang stil, en op internet werden al acties opgezet om het af te dwingen, maar Asus heeft eindelijk een nieuwe update aangekondigd voor de Padfone. Daarmee gaan we (eindelijk) Kitkat krijgen *O*
ASUS Announces Android and ZenUI Software Upgrade for PadFone 2, PadFone Infinity and New PadFone Infinity

2014/02/27
ASUS is delighted to announce that updates to Android 4.4 ('KitKat') are currently in preparation for all ASUS PadFone 2, ASUS PadFone Infinity (Asia & Russia)/ ASUS PadFone A80 (Europe) and New PadFone Infinity models. Additionally, in keeping with our commitment to providing the best customer experience, these updates will all include ASUS ZenUI, the stunning new user interface developed by ASUS for its latest mobile devices. ASUS ZenUI takes the mobile experience to a new level, giving users new and exciting ways of interacting with their devices.

For ASUS PadFone 2 and ASUS PadFone Infinity (Asia & Russia)/ ASUS PadFone A80 (Europe), the Android 4.4 update is provisionally planned for release by the end of Q2, 2014. For New PadFone Infinity devices, the update is scheduled for Q3, 2014. We will provide more specific information on the timing of these updates at a later date.
bron

We moeten alleen nog even geduld hebben. Einde Q2 zou rond juni 2014 moeten zijn.

Er komt ook gelijk een user interface mee, ZenUI:

Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Ik ben ook benieuwd. Mijne is gisteren opgestuurd voor reparatie (2e x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Gisteren m'n Padfone2 weer teruggekregen. De reparatiebon is wat summier (chassisdelen vervangen), maar de cameralens is weer schoon. oOo

Uiteindelijk heeft de reparatie zelf maar een paar dagen gekost en heeft vooral het verzenden veel tijd gekost (vooral het ophalen, omdat DHL er gewoon 3 werkdagen over doet en er een weekend tussen klaarleggen in het depot en daadwerkelijk ophalen zat).

Wel een verademing na weer verplicht m'n Samsung Galaxy S te hebben moeten gebruiken. Ik was even vergeten hoe snel en soepel de Padfone2 werkt.

Ow, en er schijnt eerdaags weer een kleine firmware-update aan te komen, versie 10.4.17.15 die nu uitgerold wordt in Azië en waarschijnlijk met twee weken ook in de EU (WWE-versie). Dit is alleen een minor update nog en nog niet de update naar Kitkat.

[ Voor 18% gewijzigd door deepbass909 op 15-04-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pear7777
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 17:30
Heerlijke telefoon, vandeweek de new infinity gescored, helemaal blij.

Ik heb echter een vraag:
Ik heb geen communicatie met pc als de telefoon in de tablet zit (en de microusb kabel aan de tablet aangesloten zit).
Dit werkt wel als de telefoon los aangesloten is.
Iemand andere ervaringen?

Thnx

[ Voor 6% gewijzigd door pear7777 op 29-05-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Het heeft lang geduurd, maar vanaf vandaag is de 4.4 Kitkat update eindelijk beschikbaar voor de Padfone 2!!!

Versie WWE V11.8.3.3
PadFone2 Firmware: V11.8.3.3 Only for WWE SKU (Android 4.4)
Steps of Update:

1. Check SW version of your PadFone2*
2. Download PadFone Firmware: V11.8.3.3 Only for WWE SKU and Update version of SOP (From “Manual” Item)

※Firmware update cannot do *SKU conversion* and downgrade version.
Wrong SKU may cause update failure, You can only update your SW version on the Same SKU
*How to check SW version of your PadFone2?
Path: [Settings]-->[About PadFone]-->Build number
Example: You should be able to see the build number TW_PadFone-11.X.X.X, where “TW” means SKU.

PS: Due to this Android 4.4 upgrade would reset your device, please do refer the upgrade SOP to backup your personal data.
Link naar de supportsite met de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Update

Gisteren heb ik de update gedraaid en damn, dat was het wachten waard! Ik heb een compleet andere telefoon, hij is sneller, draait soepeler, ziet er beter uit, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heb de mijne ook geupdate.
Ben super tevreden.
Werkt echt heerlijk :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Laatst online: 10-09 22:15
Heeft iemand anders ook een paar bugs bij de nieuwe update? Vsync staat altijd uit, geluid van de 3.5 plug word lager en blijft lager als er een notificatie met geluid is, bereik verlaagt naar 0, smart dialing werkt voor geen meter (namen inplaats van telefoonnummers maken met de dialer), google drive werkt niet op de file manager,...

Ik heb samen met de padfone2 community op google plus een doc gemaakt, misschien kunnen jullie deze mee aanvullen? Ik heb al een link naar Asus gestuurd (ze reageerden er niet op).

https://docs.google.com/d...L1c0a7YQ/edit?usp=sharing

Al bij al ben ik toch blij met de update, ik heb precies een nieuwe smartphone.

[ Voor 8% gewijzigd door gangsta_playa op 16-07-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Laatst online: 10-09 22:15
Er is een nieuwe bugfix update uitgekomen. Deze word OTA verspreid. Online kan je deze update met de kitkat update downloaden als 1 update als je nog niet naar kitkat hebt geupdate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
De 4.4 update is echo top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Sinds 28 augustus is er al weer een nieuwe update te downloaden voor de PF2:
PadFone2 Firmware: V11.8.4.12 Only for WWE SKU (Android 4.4)
Improvemant:
1. Fix the error of backlight after DDS
2. Fix accidental error of auto answering the phone after DDS
3. Fix the error of auto brightness
4. Fix mode of video recording
5. Add ASUS backup

Steps of Update:

2. Download PadFone Firmware: V11.8.4.12 Only for WWE SKU and Update version of SOP (From “Manual” Item)

Wrong SKU may cause update failure, You can only update your SW version on the Same SKU
Example: You should be able to see the build number WWE_PadFone-11.X.X.X, where “WWE” means SKU.
Het is een kleine update, die vooral bugfixes bevat. Ik heb hem gisteren erop gezet, en mijn eerste indruk is dat een voor mij nogal vervelende bug, inderdaad is opgelost. Ik had sinds de upgrade naar 4.4.2. last van een onstabiele wifi (continu fluctuatie in signaalsterkte, trage downloads, etc), waardoor ik deze zelfs vaak maar gewoon uitzette. Met deze upgrade lijkt dat verleden tijd.

Overigens, DDS betekent Dynamica Display Switchting, dus wanneer de telefoon in de tablet wordt gestoken of er juist uitgehaald.

Updaten gaat weer op de gebruikelijk non-OTA manier, dus de firmware downloaden, uitpakken en in de root van de SD-kaart plaatsen. Er verschijnt dan na het uitnemen van de USB-kabel een uitroepteken in het berichtenscherm. Deze tik je aan, de telefoon vraagt of je wilt installeren, reboot en de firmware wordt automatisch geïnstalleerd. Alle aanwezige data op de telefoon blijft hierbij behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Grappig dat ze na de eerste 3 maanden voor Padfone 1 nooit een update meer hebben uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Iemand die hem nog bezit?

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het vervangen van het scherm? Van de telefoon...mijne is gesneuveld...

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
weszz schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:00:
Iemand die hem nog bezit?

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het vervangen van het scherm? Van de telefoon...mijne is gesneuveld...
Beetje late reactie, maar ik gebruik mijn Padfone 2 nog steeds. Eigenlijk was de bedoeling om hem nog lang te gebruiken, maar een ongelukje met de station heeft dat nu op losse schroeven gezet.

De data-connector van mijn station was niet goed meer (kon niet meer opladen), en bij het openen is helaas het scherm gebarsten... Nu werkt de touch niet meer en is mijn station dus onbruikbaar geworden :( Ik zit nog in dubio of ik via eBay een complete digitizer en scherm ga aanschaffen (kost zo'n €85) of via marktplaats een 2de hands op de kop weet te tikken.
Want als ik eerlijk ben, wil ik eigenlijk nog geen ander toestel, ik blijf de combinatie briljant vinden.

Voor de mensen die hem nog gebruiken, Asus heeft een tijdje terug alweer een nieuwe firmware-update uitgebracht:
PadFone2 Firmware: V11.8.4.23 Only for WW SKU (Android 4.4)
Improvemant:
1. Removed all the driving mode UI
2. Improved automatic font ordering
3. Improved GPS voice navigation system of Garmin
4. Improved Wi-Fi connection
5. Improved call recording quality
6. Fixed the issue of backlight
7. Improved fast video recording under the Camera mode

Steps of Update:

2. Download PadFone Firmware: V11.8.4.23 Only for WW SKU and Update version of SOP (From “Manual” Item)

Example: You should be able to see the build number WW_PadFone-11.X.X.X, where “WW” means SKU
Hij is weer via de gebruikelijke methode te updaten.

• IndoBoy

IndoBoy

Zit toevallig dit na te lezen. Ik heb er 2 en bij beide het lcd scherm zelf vervangen ook de laadpoort vervangen.

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heb er ook 1.
Helaas mijn radio overleden.
Of iig wifi gaat niet meer aan
En mijn simkaart wordt niet meer herkent :(

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Pagina: 1