Ik heb hem via Coolblue aangeschaft, dan kan je kiezen met welk abo je hem wilt. Maar Coolblue heeft een raar zitten doen met de bijbetaling. In eerste instantie moest je €175 bij betalen bij mijn abo, en dat daalde steeds verder tot 0, en daarna ging het ineens weer omhoog...
Ben ik niet met je eens. De Infinity zit in een andere, hogere prijsklasse. Qua specs was de padfone 2 ook bij de lancering niet het nieuwste van het nieuwste (geen 1080-scherm, niet de snelst beschikbare proc), maar dat maakt het niet direct een slecht of achterhaalt product (wat je wel lijkt te suggereren). Net als bij pc's hoeft een hedendaagse telefoon echt niet meer de snelste proc te hebben om heel goed bruikbaar te zijn. De gebruikte quadcore doet het heel erg leuk, de GPU is snel zat voor bijna alles wat ik hem voer (behalve de echte zware 3D apps) en qua werkgeheugen heeft hij meer dan genoeg. En het scherm is overigens ook haarscherp, ook al is het geen 1080-scherm.
Eigenlijk heb ik nog maar 1 minpuntje ontdekt, en dat is het IPS-scherm. Die geeft in het donker wel erg veel licht af, waardoor de telefoon niet echt geschikt is als nachtklokje.
IndoBoy schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:59:
[...]
Ja, dat daar dacht ik ook aan. Maar ik kijk nu mijn huidige telefoon een Galaxy SII en ik ga er zowiezo op vooruit. Alleen het gemis om een extra kaartje toe te voegen deed me wel twijfelen. Maar goed, er is maar 1 aanbieder die hem verkoopt i.c.m. een abonnement. Dat is wel jammer. Dat aanbod vind ik opzich al op de grens als ik kijk naar mijn huidig belgedrag. Voorheen had ik ook een abonnementen van 60 euro p/m, maar ik bel nu niet meer zakelijk met mijn telefoon, dus blijf ik met een heleboel belminuten over.
Een 64GB versie zou ook wel interessant zijn, maar die ben ik nog niet tegengekomen i.c.m. een abonnement. De telefoon is kennelijk niet zo populair.
Volgens mij is het grootste probleem onbekend maakt onbemind. Iedereen die mijn padfone 2 heeft gezien en ermee heeft gespeeld, is erg enthousiast. Sterker nog, zelfs m'n vader zit er serieus over te denken om er één aan te schaffen ter vervanging van z'n Samsung S2. En bij een vriend van mij waren zijn collega's (ware gadget-freaks eerste klas) direct jaloers, ondanks dat een aantal van hen toch ook wel erg leuke toestellen hadden.
32GB is voor mij trouwens afdoende. Ik flikker er van alles op, zonder problemen en met de cloud-storage direct beschikbaar, heb ik eigenlijk geen opslag problemen. Alleen is een groot internet abo wel aan te raden (ik heb een 1,5GB-abo).
Inmiddels heb ik weer wat goodies binnen, namelijk een screen protector (kwaliteit maar matig, dus die ga ik niet delen), een stylus (aanrader!) en een universele stand, maar de leukste goodies blijken wel de NFC-tags te zijn (volop via eBay te krijgen).
Ik heb er één in de telefoonhouder van de auto geplakt en die is geprogrammeerd om de telefoon in car-mode te zetten (en daarmee
carhome ultra te starten), bluetooth in te schakelen, wifi uit en nog wat andere settings. Ook heb ik een token aan m'n sleutelbos die hetzelfde is geprogrammeerd. Het leuke is dat je namelijk een start en exit script kan programmeren. Bij de eerste keer herkennen wordt het start-script uitgevoerd, bij de 2de keer het exit script. Met het exit-script verlaat hij weer de carmode, bluetooth gaat weer uit, wifi weer aan. Ik gebruik voor het programmeren en uitvoeren
NFC task launcher.
[
YouTube: http://youtu.be/17ASsGo8kIk]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier