Vriendenloterij vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415877

Topicstarter
Ten eerste, ik weet niet waar ik dit het beste kon plaatsen, dus als het fout is, bij deze sorry.

Ik heb een spel gekocht bij FRS en er kwam, tot mijn verbazing, een "Win Je Rijk"-lot kaart dinges bij. Daar zitten 6 plekken op die open kunnen worden gevouwen en daar zit een plaatje achter. Achter op staat, en ik citeer: "Heb je 3 gelijke symbolen? Dan is je kaart gegarandeerd geld waard."

Daarna moet je naar vriendenloterij.nl/winjerijk en de code onderaan het kaartje invullen. Eenmaal dat gedaan kom ik op een pagina waar ik lid moet worden voor €11/maand. Ik kan ook bellen naar een nummer (nog niet gedaan). Weet iemand toevallig of ik ook kan checken of ik €10k rijker ben zonder abbo? En zo niet, hoe werkt het met opzeggen? Kan ik gewoon voor een maand lid zijn en dan afmelden. Aangezien de website zegt dat mijn kaart tenminste €15 waard is. Sowieso dus €4 te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Gokje: bij zulke kaarten krijg je gewoon altijd 3 gelijke symbolen.... Gewoon om mensen lid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Waarom zou iemand überhaupt aan zoiets meedoen .... dit soort zaken worden juist ontworpen om er geld uit te kloppen ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Gratis geld bestaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415877

Topicstarter
Kan ik niet gewoon die €4 pakken en wegwezen van die lijst? Of zit er weer ergens tussen de regels iets dat ik minstens zoveel maanden lid moet zijn? Iemand toevallig (slechte) ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 09:37
Wat Shadow zegt, het is gewoon een list van ze om abonnees te krijgen. Ik had d'r een tijdje terug ook eentje (bij de ANWB Kampioen volgens mij), en die had ook 'prijs'. Uiteraard niets mee gedaan, want als de kans zó groot is om te winnen moet d'r toch iets niet kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49

weebl

YARR!

Dat is inderdaad gewoon een lokkertje. En waarschijnlijk zijn ze praktisch allemaal €15 waard en maar een paar hebben echt een prijs. De enige reden waarom ze dit doen is om je een abonnement aan te smeren. Je krijgt in feite de eerste maand gratis, meer niet.

Niet in trappen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
En ja, de regels zijn altijd voorzien van truukjes en verwijzingen naar voorwaarden elders om er zorg voor te dragen dat niemand er iets echt uithaalt.

Dit soort spelletjes is puur gericht op het verkrijgen van zoveel mogelijke simpele zielen om er in mee te gaan, en dan voordat het in elkaar stort weg te zijn. Pyramideschema eigenlijk, met de inzet laag genoeg gehouden om de meeste mensen van eventueel erachter aan gaan af te laten zien.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 415877 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:39:
Eenmaal dat gedaan kom ik op een pagina waar ik lid moet worden voor €11/maand.
...
Kan ik gewoon voor een maand lid zijn en dan afmelden. Aangezien de website zegt dat mijn kaart tenminste €15 waard is. Sowieso dus €4 te pakken.
Hmmm, even kijken hoor 11 euro per maand en je kaart is minstens 15 euro waard. Die kaart kost ook al geld om te maken / verspreiden dus als je een 1 maand abbo kon afsluiten dan had je al 4 euro winst gehad en hun al minimaal iets van 5 euro verlies per kaart.

Ik vermoed eerder dat ze gewoon een halfjaar abbo oid verkopen zodat je opeens 15 euro korting krijgt op 66 euro abbo-geld. Omdat ze zelf ook nog loon moeten krijgen gaat er dus van de 51 euro maar 20 euro naar de prijzenpot oid.
Maar idd als er 500 mensen meedoen dan kan je kans maken op die 10k als er maar 1 prijs is.

Dat is hoe loterijen werken.
Virtuozzo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:47:
Dit soort spelletjes is puur gericht op het verkrijgen van zoveel mogelijke simpele zielen om er in mee te gaan, en dan voordat het in elkaar stort weg te zijn. Pyramideschema eigenlijk, met de inzet laag genoeg gehouden om de meeste mensen van eventueel erachter aan gaan af te laten zien.
Dit zijn per definitie geen pyramide schema's. Loterijen werken gewoon simpelweg op het principe dat 40% (oid) van de inleg prijzengeld is en 60% profit.

Dat vind ik ook zo mooi aan de postcodeloterij / staatsloterij etc. Alle goede doelen/marketing investeringen gaan echt niet van die 60% af, dat gaat gewoon van het prijzengeld af.

Als je wilt meedoen met een loterij dan kan je het beste gewoon een loterij pakken die het minste geld uitgeeft (want dan heb je meer kans op prijzengeld), want de marges zijn overal ongeveer hetzelfde...

[ Voor 33% gewijzigd door Gomez12 op 02-05-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 22:12

mrsar

waar een sar is,is een wodka

was gister bij de BK en kreeg een stuk of 20 van die kaarten..guess what..alle kaarten had je iig meedoen met de loterij gewonnen ;)

gewoon een lokkertje om betaalde leden te krijgen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Gevalletje
Afbeeldingslocatie: http://www.net4truthusa.com/__AssholesAmongUs/graphics/OneMillionthVisitorBanner.gif
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Uhm, klik gewoon even rechtsboven op die site op voorwaarden. Daar staat duidelijk dat opzeggen op elk moment mogelijk is en per direct wordt verwerkt. Als je dus zelf zorgt tijdig weer op te zeggen is er niks aan het handje en doe je maar 1 trekking mee, maar ze hopen natuurlijk dat een boel mensen langer lid blijven (al dan niet omdat ze vergeten zich tijdig af te melden).

Dit heeft niet bijster veel met Shopping te maken en aangezien de voorwaarden duidelijk zijn (qua inhoud, de layout is haast onleesbaar) zie ik hier niet echt discussiewaarde in. Zodoende doe ik dit topic op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.