Toon posts:

Nieuwe PC kast + voeding van 500 watt. Al 2 weken PC-loos, w

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuwe onderdelen voor mijn pc gekocht, maar nu komt uit dat mijn voeding er niet op past en mijn kast is eigenlijk ook niet goed (is al 5-6 jaar oud). Ben nu al twee weken PC-loos, zou nu graag mijn pc terughebben dus had het graag snel geregeld met jullie hulp.

Onderdelen die ik heb gekocht:

Moederbord: ASRock H77 PRO4-M - Moederbord - micro ATX - LGA115Socket - H77 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet

Geheugen: Kingston HyperX blu - Geheugen - 8 GB - DIMM 240-pins -DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL10 - 1.5 V -niet-gebufferd - niet-ECC

Processor: Intel Core i5 3570 / 3.4 GHz - 4 Cores - 4 Threads - 6 MB cache - LGA1155 Socket - doos

Videokaart: MSI N660Ti PE 2GD5/OC - Grafische kaart - GF GTX 660 Ti- 2 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 x16 - 2 x DVI, HDMI,DisplayPort

Harde schijf: Seagate Barracuda ST1000DM003 - Vaste schijf - 1 TB -intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 64 MB

SSD: Samsung 840 Series MZ-7TD250 - Solid state drive - 250 GB - intern - 2.5" - SATA-600

Geheugen: Kingston HyperX blu - Geheugen - 8 GB - DIMM 240-pins -DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL10 - 1.5 V -niet-gebufferd - niet-ECC

Wat ik nodig heb:
Een deftige kast (koeling is zeer belangrijk, pc-boer vertelde me iets over een trechter die voor koude lucht zorgt via een gat in zijkant van de kast)
Een deftige voeding van 500 watt

Belangrijk om er bij te zeggen, dit is de ingang van mijn mobo voor de voeding (belangrijk dat hij er dus op past): http://imageshack.us/photo/my-images/841/fotoemh.jpg/

Budget: wat nodig is

PC zal vooral gebruikt worden om te gamen + HD films

(topic staat ook op andere fora omdat ik graag verschillende meningen hoor)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2013 20:05 ]

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
Als je echt een goede kast wilt zou ik de corsair 500R nemen. Kost wat, maar je krijgt er echt alles dubbel en dwars van terug. De 300R zal overigens ook leuk zijn. Die is bijna de helft goedkoper.
qua voeding raad ik niks anders aan als de xfx pro 550W of de seasonic m12II 520W

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-04 13:42
Qua voeding is een Seasonic M12ii 520W een prima keuze, goede kwaliteit, deels modulair en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Als je ooit nog SLI wilt gaan draaien, kan je beter naar een van zijn grote broers kijken (vanwege de beschikbare PCIe stekkers) zoals de Seasonic M12ii 650W. Hierbij moet gezegd worden dat voor een single GTX660Ti setup zelfs 520W al redelijk overkill is.

Wat betreft de kast... ja daar zul je iets specifieker moeten zijn. Wat bevalt jou qua uiterlijk, vind je stilte belangrijk, wil je een strakke/sobere look of heel uitbundig enzovoorts.
Mocht stilte van belang zijn, dan staat de Fractal Design Define R4 hoog aangeschreven en dat kan ik ook onderstrepen (zie ook deze review. Mijn server zit namelijk in die kast, hij is erg stil, zeer degelijk en erg fijn om een build in te maken. Nadeel is dat koeling iets minder is, of dat je dan inlevert op het gebied van stilte.

Wil je een strakke kast met heel veel koelingsmogelijkheden, dan heb je bijvoorbeeld de Fractal Design Arc Midi R2 (ja, mij spreekt het design van Fractal kasten erg aan :P ), klik hier voor een review, of iets als een Corsair Carbide 300R, diens review, of diens grote broer de Corsair Carbide 500R, weer een review.
En zo zijn er nog wel tal van goede kasten, de een meer uitbundig, de ander wat strakker qua uiterlijk.

Zelf ben ik niet zo'n fan van trechters/fans in de zijkant van de kast. Over het algemeen verstoort dit meer de airflow dan dat het goed doet. De bovengenoemde kasten hebben allen plaats voor 2x 120mm of 140mm fans in de voorkant. Als je daar 2 intake fans plaatst en 1 exhaust achterin, heb je prima airflow en een lichte overdruk in de kast wat stofophoping tegengaat.
Die fans in een zijpaneel hebben naar mijn inziens alleen nut wanneer je 2 of 3 GPU's dicht tegen elkaar aan hebt zitten (zonder open slot ertussen), om zo wat extra luchtaanvoer te bieden naar die dingen. Echter kan dit vaker ook (en beter) opgelost worden door een fan die van voren naar achteren blaast, aan de achterkant van de HDD cages. Zodoende blaas je er ook lucht tussen, maar wel in dezelfde richting als de natuurlijke airflow in je kast.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de raad :)

Ik zie wel 2 500r kasten, welke moet ik kiezen? (Prijs valt mee vind ik)
http://azerty.nl/producte...ERMEN=Corsair+500r&zoek=+

Ik zie ook dat kast voor atx is, past micro atx daar ook in?

En als je echt moet kiezen tussen de 2 voedingen, welke zou je nemen

Bedankt! Andere voorstellingen zijn welkom

Verwijderd

Topicstarter
Geen interesse in SLI hoor. dus zal die m12ii worden denk ik :)

Stilte is niet echt belangrijk, uiterlijk ook niet echt belangrijk, ik kijk toch nooit naar mijn kast :) Vooral prestaties zijn voor mij belangrijk (dus koeling is belangrijk). Veel tralala is niet nodig voor mij, zou wel leuk zijn als ik door de kast kan kijken, maar dat moet zeker niet :)
Tussen jouw aanraders twijfel ik dan tussen Fractal Design Arc Midi R2 en de 500r (die al eens aangeraden is geweest)
Moi_in_actie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:47:
Qua voeding is een Seasonic M12ii 520W een prima keuze, goede kwaliteit, deels modulair en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Als je ooit nog SLI wilt gaan draaien, kan je beter naar een van zijn grote broers kijken (vanwege de beschikbare PCIe stekkers) zoals de Seasonic M12ii 650W. Hierbij moet gezegd worden dat voor een single GTX660Ti setup zelfs 520W al redelijk overkill is.

Wat betreft de kast... ja daar zul je iets specifieker moeten zijn. Wat bevalt jou qua uiterlijk, vind je stilte belangrijk, wil je een strakke/sobere look of heel uitbundig enzovoorts.
Mocht stilte van belang zijn, dan staat de Fractal Design Define R4 hoog aangeschreven en dat kan ik ook onderstrepen (zie ook deze review. Mijn server zit namelijk in die kast, hij is erg stil, zeer degelijk en erg fijn om een build in te maken. Nadeel is dat koeling iets minder is, of dat je dan inlevert op het gebied van stilte.

Wil je een strakke kast met heel veel koelingsmogelijkheden, dan heb je bijvoorbeeld de Fractal Design Arc Midi R2 (ja, mij spreekt het design van Fractal kasten erg aan :P ), klik hier voor een review, of iets als een Corsair Carbide 300R, diens review, of diens grote broer de Corsair Carbide 500R, weer een review.
En zo zijn er nog wel tal van goede kasten, de een meer uitbundig, de ander wat strakker qua uiterlijk.

Zelf ben ik niet zo'n fan van trechters/fans in de zijkant van de kast. Over het algemeen verstoort dit meer de airflow dan dat het goed doet. De bovengenoemde kasten hebben allen plaats voor 2x 120mm of 140mm fans in de voorkant. Als je daar 2 intake fans plaatst en 1 exhaust achterin, heb je prima airflow en een lichte overdruk in de kast wat stofophoping tegengaat.
Die fans in een zijpaneel hebben naar mijn inziens alleen nut wanneer je 2 of 3 GPU's dicht tegen elkaar aan hebt zitten (zonder open slot ertussen), om zo wat extra luchtaanvoer te bieden naar die dingen. Echter kan dit vaker ook (en beter) opgelost worden door een fan die van voren naar achteren blaast, aan de achterkant van de HDD cages. Zodoende blaas je er ook lucht tussen, maar wel in dezelfde richting als de natuurlijke airflow in je kast.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-04 13:42
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:52:
Ik zie ook dat kast voor atx is, past micro atx daar ook in?
Ja, in een ATX kast pas ook altijd een micro ATX moederbord.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
Ik zou dan de 500r nemen aangezien grotere kasten gewoon een betere airflow hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan ga ik voor de corsair 500r en de seasonic m12ii 520 watt. Bedankt aan allen!

Als iemand hiermee niet akkoord zou zijn of betere voorstellen heeft hoor ik het graag :)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Is prima. Gezien wat je totaal uit hebt gegeven (kijkende naar je huidige onderdelen) vind ik de 500R wat aan de 'luxe' kant (voor je totale specs), maar het is het best waard hoor. Ik zou denk ik toch eerder de Fractal R4 pakken voor een paar euro minder, oogt wat charmanter.

Eventueel nog even naar de Silencio 550 kijken? Scheelt je flink wat, en is echt heel erg stil, zeker gezien je pc toch geen echt heethoofd gaat zijn.

Succes.

[ Voor 7% gewijzigd door Foritain op 02-05-2013 23:04 ]

Pagina: 1