Toon posts:

Asus X75A-1 van Win 8 terug naar Win 7, nu code 0x000000A5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

ik heb een zwaar probleem waar ik niet uit raak te komen.
Betreft een hagelnieuwe Asus X75A TY128H met bios versie x75a-1
deze wil ik terug installeren naar Win 7 Ultimate.
Wat heb ik al gedaan:
Bios ingesteld op SCM enabled en SBC disabled, hierdoor kan ik booten vanaf DVD,
tot zover niets aan de hand, daarna dvd erin en installeren, alle partitie verwijderd,
2 partitie aangemaakt, beide geformateerd, partitie 1 aangewezen als locatie voor
installatie, en dan maar wachten....
Uiteindelijk gaat hij de installatie afronden voor gebruik, start daarna nog 1x op, en krijg dan
het bekende BSOD met code 0x000000A5, zou volgens internet te maken hebben met een
niet compatibele BIOS....heel fijn die UEFI bios.
De BIOS geupgrade van v409 naar v410 (de nieuwste), weer opnieuw geinstalleerd, helpt niets,
ook contact met Asus is vrij kort van stof, ze mogen alleen ondersteuning geven over de geleverde
software Win 8, logisch, maar op mijn opmerking dat ik nog niet naar Win 8 kan ivm software die
ik nodig heb, en Win 8 een te grote stap vind vanaf XP, daar hadden ze niet echt begrip voor, als
tip kwam het downgraden van de BIOS, maar hoe vertelde hij er niet bij...

Dus daar zit ik dan, een mooie nieuwe laptop, geen OS erop, en het lukt mij ook niet om deze erop
te krijgen.
Heb ik iets overgeslagen of vergeten te doen? of zou het downgraden de truuk zijn omdat deze model
laptop ook geleverd is met Win 7? dan is alleen de vraag, hoe moet ik de BIOS downgraden??
Ik ben best handig, maar heb dat nog nooit gedaan, dus als dat moet gebeuren, is er dan iemand
die mij dat van A tot Z in het boerenhollands kan en wilt uitleggen??

Een lang verhaal, maar ik hoop dat er een oplossing is

Verwijderd

Topicstarter
.....deze mag dicht, bedankt voor alle antwoorden :+

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Geen probleem 8)7