• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-02 18:52

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Topicstarter
Hoi GoT :)

Ik heb een vraagje over mijn p5kpl , ik speel games enzo op een q9550 en een hd6770 .
Maar ik wil graaag een moederbord upgrade doen , ik ga nog niet over op i5 of i7 omdat ik denk dat dat nog niet nodig is voor de spellen die ik speel op dit moment (GTA IV , Autoclub revolution, Need for speed shift 2 etc..)

Wat is de beste m-atx of atx (maakt niet zo veel uit) moederbord op de 2e hands of nieuwe markt die ik kan kopen voor mijn socket 775 ? Prijs maakt niet zo gigantisch veel uit. als het maar onder de upgrade prijs naar een i7 of i5 ligt .

Ik heb zelf wat research gedaan maar kon door de bomen het bos niet meer zien , er zijn veel te veel moederborden en heb al zo lang niet ernaar gekeken na de p5kpl die in in 2007 ongeveer heb gekocht :+

Als er niets te vinden is voor dit kaliber , wat zou beter zijn voor mijn geld qua upgrade naar i7 o.i.d?
Mijn rig :

Asus p5KPL-AM SE
Intel core Quad Q9550 @stock (moederbord limiteert alles)
Ati Radeon HD6770
OCZ reaper 4GB DDr 2 1066
OCZ stealthXtream 600W

Bedankt :)

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Waarom zou je je moederbord upgraden terwijl je geen behoefte hebt om naar een nieuwere socket/cpu over te stappen? Tenzij er iets mis is met je moederbord natuurlijk maar dat kan ik niet uit je post halen.

Dus het is slimmer om je geld in je zak te houden voor een eventuele upgrade naar de nieuwe haswell serie van Intel of natuurlijk iets gelijkwaardigs van Amd ;).

[ Voor 6% gewijzigd door JustwilliamNL op 02-05-2013 19:07 ]

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Normaal gesproken upgraden de mensen hun huidige pc ,als deze niet meer aan de eisen voldoet. Zover ik uit het bovenstaande opmaak ,voldoet de huidige setup nog. Waarom dan een nieuw moederbord, maar geen nieuwe cpu. Lijkt me verstandiger te wachten, tot je het echt nodig vind om up te graden en dan gelijk het moederbord ,cpu, gpu en geheugen te vervangen.

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-02 18:52

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Topicstarter
Heb pas die q9550 aangeschaft , de p5kpl ondersteunt hem wel , maar ik heb geen manier om over te clocken of ook maar iets hoger te zetten plus ik zou graag eens een andere 6770 aan schaffen voor de lol, voor +/- 50$ (woon in amerika ) en gewoon rond mee zitten spelen , daarom vroeg ik erover