MSI X79A-GD65 Windows 7 64bit drivers laden onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zit te twijfelen of deze Processors, Moederborden & Geheugen of in Windows Clients hoort.

Maar het probleem, ik heb het volgende systeem:
Intel i7 3930K
MSI X79A-GD65 (8D)
Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX
Gainward GeForce GTX 680
2x Western Digital Green WD10EARS, 1TB RAID0
Samsung 840 Pro Series 256GB

Nu wil ik Windows 7 64bit installeren. In het begin van de installatie vind die geen harde schijven en moet ik een driver laden voor mijn SATA controller, prima die heb ik. Nu wil ik 64bit draaien en selecteer ik deze maar het is onmogelijk om deze te laden, dus ik pak de 32bit versie en deze werkt wel. Mooi ik zie mijn SSD en mijn RAID config.

Nu denk ik aangezien ik 64bit wil draaien moet ik ook 64bit drivers hebben dus kies ik voor stuurprogramma's en probeer ik nieuwe drivers te installeren, maar ook hier faalt die ik krijg de volgende error:
Als u door wilt gaan met installeren, gebruikt u de optie Stuurprogramma laden voor het installeren van 32 en 64 bitstuurprogramma's. Het installeren van een niet-ondertekend 64 bitstuurprogramma wordt niet ondersteund en kan mogelijk resulteren in een onbruikbare Windows-installatie.
Nu denk ik prima eens kijken of ik 32bit aan de praat krijg en begin de installatie, zodra deze klaar is en de eerste keer moet rebooten gaat het fout.
Kan Windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging.

Blablabla

Bestand: iaStorA.sys
Status 0xc0000098
Informatie: Kan Windows niet laden omdat een vereist bestand ontbreekt of beschadigd is.
En dit is dus de driver die mist van de controller.

Ik heb allerlei drivers geprobeerd, maar 0.0 resultaat iemand enig idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 02-05-2013 18:18 ]

Verwijderd

Jouw installatieschijf is een 32 en 64 bit versie?
Het probleem is dat deze de x86 (32bit) installer gebruikt.
Met een 64 bit only schijf zou het lopen als een trein.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
als je die 16GB ram wil gebruiken is het natuurlijk onzin om een 32bit driver te gaan gebruiken
op elke vraag 64bit antwoorden en dan de 64bit signed driver laden

in theorie staat ie hier:
http://be.msi.com/product.../?div=Driver&os=Win7%2064
(maar dat kan ik niet testen natuurlijk)

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De oplossing was om een 64bit only Windows 7 installatie disk te gebruiken, dus probleem is opgelost :)