Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik een Phenom II x4 965 BE (overclocked naar 3.8GHz) en gebruik me pc vooral om te gamen. Laast zat ik te denken, veel is vernieuwd in me computer maar de CPU is een oudje. Naar wat research op internet zijn er verschillende reacties over het overstappen of niet. Het gaat dan om de FX-8350, is dit nou echt een upgrade of is het geld verspilling?

Wat is jullie mening? Bij de Phenom blijven of naar een FX-8350 gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
http://www.anandtech.com/bench/Product/102?vs=697

Qua gamen wel een verschil, maar of dat verschil het geld waard is, is aan jou.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 01:43
Wat voor mobo zit er momenteel in je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga eerst eens kijken of bij je games de CPU wel de bottleneck is. Het is zonde om €170,- er tegenaan te gooien, als je CPU niet de beperkende factor is. Kan je beter voor dat geld een betere videokaart kopen, je RAM uitbreiden of een SSD nemen voor snellere laadtijden (afhankelijk van de game heeft 't ook direct effect tijdens 't spelen en niet alleen 't laden).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn mijn volledige specs, was handiger geweest vanaf het begin haha:

Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+
AMD Phenom II X4 965 BE
GPU: ATI Radeon HD 7870 OC editie.
8GB (2x 4GB dual channel) Kingston ram (Kingston KHX1600C9D3/4GX)
128GB SSD Samsung 840 serie (geen pro)

Om eerlijk te zijn nooit echt gekeken naar mijn CPU ussage, eens doen zomenteen onder een potje Battlefield 3. Laat het nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:35:
Dit zijn mijn volledige specs, was handiger geweest vanaf het begin haha:

Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+
AMD Phenom II X4 965 BE
GPU: ATI Radeon HD 7870 OC editie.
8GB (2x 4GB dual channel) Kingston ram (Kingston KHX1600C9D3/4GX)
128GB SSD Samsung 840 serie (geen pro)

Om eerlijk te zijn nooit echt gekeken naar mijn CPU ussage, eens doen zomenteen onder een potje Battlefield 3. Laat het nog weten.
Met dit systeem zal een cpu upgrade nog niet nodig zijn ;). Tenzij je je computer voor andere doeleinden gebruikt dan gamen natuurlijk, bijvoorbeeld foto/videoberwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een wereld van verschil verwacht zou het wel eens tegen kunnen vallen. Tenzij je alleen maar cpu intensieve spellen gaat spelen. Dan ga je wel een verschil merken.

Kan je het nog even een tijdje uitzingen (maand of 8?) dan komt Steamroller uit de laatste in de reeks die op AM3+ gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Om de upgrade naar Steamroller te kunnen doen, moet je wel weten of je moederbordfabrikant deze gaat ondersteunen middels een BIOS update. Anders wordt 't ook nog eens een ander mobo, kan je net zo goed wachten op een generatie later om meer future-proof te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet zo met deze setup, het loopt niet echt lekker naar m'n gevoel. De ene dag speel je Battlefield 3 zonder problemen, en andere keer is het drama, zoals de afgelopen 2 dagen. Mijn GPU usage in Battlefield 3 ligt zo tussen de 30-55%, veel te laag dus!

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/5182d26147636/5182d2613ca56-LOL.thumb.jpg

Ik heb hem op de automatishe preset staan, die zou moeten weten wat het beste is...vandaar dat ik zat te denken aan de FX..misschien einde van de zomer toch maar een overstap maken naar intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:54:
Ik weet het niet zo met deze setup, het loopt niet echt lekker naar m'n gevoel. De ene dag speel je Battlefield 3 zonder problemen, en andere keer is het drama, zoals de afgelopen 2 dagen. Mijn GPU usage in Battlefield 3 ligt zo tussen de 30-55%, veel te laag dus!

[afbeelding]

Ik heb hem op de automatishe preset staan, die zou moeten weten wat het beste is...vandaar dat ik zat te denken aan de FX..misschien einde van de zomer toch maar een overstap maken naar intel?
Dit probleem is waarschijnlijk driver gerelateerd, als je het idee hebt dat je systeem niet 'lekker' loopt kun je overwegen een herinstallatie van Windows te doen & voor al je hardware de nieuwste drivers binnen te halen. Ik denk dat je hierna dat probleem zeker moet zijn opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
open taakbeheer op de achtergrond van het spel.. ga naar tab prestaties (of performance ) en kijk daar ff wat er gebeurt in 5 minuutjes gamen;) als je daar flinke pieken hebt die de volle 100% gebruikt dan is je cpu de bottleneck;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:44
Volgens mij is het vrij normaal dat een spel 100% van de CPU gebruikt (tenminste van één van de cores, afhankelijk of het multithreaded gebouwd is) dat betekent niet dat de CPU ineens een bottleneck is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie jongens!

Ik moet toegeven dat ik in de tussentijd in deze windows installatie wel een nieuwe videokaart erin heb gezet. Ik had hiervoor altijd een 5850, heb toen geupgrade naar deze 7870. Had wel alle drivers verwijderd voordat ik de van de 7000 serie installeerde. Houd ook me drivers wel goed up-to-date om eerlijk te zijn. Ik heb vakantie dus een nieuwe installatie zal ik wel doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
Ramon schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:03:
Volgens mij is het vrij normaal dat een spel 100% van de CPU gebruikt (tenminste van één van de cores, afhankelijk of het multithreaded gebouwd is) dat betekent niet dat de CPU ineens een bottleneck is.
mijn i5 3330 heeft nog nooit de 100% gezien.. alleen met prime 95 8)7 en ik game toch ook wel aardig wat;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cpu zat zo rond de 90% tijdens het spelen, en de map waar ik net op speelde (die normaal ontzettend kut draait) draaide wel constant 50+ fps..heel raar dit.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/5182d89460d61/5182d8944ec1d-ad.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ramon schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:03:
Precies.
skipe schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:05:
[...]

mijn i5 3330 heeft nog nooit de 100% gezien.. alleen met prime 95 8)7 en ik game toch ook wel aardig wat;)
Apart. Toen ik nog Diablo 2 speelde, was de P3 800 MHz waar ik op speelde 100% belast. Op zich logisch, maar het speelde prima. De GPU was de beperkende factor, dat wist ik zeker.
Toen ik op een sterker systeem (een AMD 3500+) hetzelfde spel speelde, was ook hier de CPU 100% belast. GPU was stukken beter tegen die tijd, maar de performance van 't spel was praktisch gelijk (prima speelbaar, niet schokkerig ofzo).

Heb jij je CPU gebruik bekeken bij de performance tab in de grafiek, of de balk? Want met een multi-core CPU (wat jouw i5 is), zal je eerder een enkele core vol belasten, dan de gehele CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
Hero of Time schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:31:
[...]

Precies.

[...]

Apart. Toen ik nog Diablo 2 speelde, was de P3 800 MHz waar ik op speelde 100% belast. Op zich logisch, maar het speelde prima. De GPU was de beperkende factor, dat wist ik zeker.
Toen ik op een sterker systeem (een AMD 3500+) hetzelfde spel speelde, was ook hier de CPU 100% belast. GPU was stukken beter tegen die tijd, maar de performance van 't spel was praktisch gelijk (prima speelbaar, niet schokkerig ofzo).

Heb jij je CPU gebruik bekeken bij de performance tab in de grafiek, of de balk? Want met een multi-core CPU (wat jouw i5 is), zal je eerder een enkele core vol belasten, dan de gehele CPU.
ik doe het helemaal niet via taskmanager eigenlijk maar via hwmonitor, daar kun je precies de temperaturen en load per core bekijken. altijd prima;) (wc zonder overclock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na wat opgezocht te hebben blijkt het zo te zijn dat de GPU Usage niet maximaal word gebruikt wanneer Vsync aanstaat, eens testen met die meuk uit :)

-Edit:

Maakte dus geen reet uit, dit potje weer framedrops naar 35 en dan weer 60 (Battlefield 3)
Dit is niet de enigste game die ruk draait trouwens, ook Assasins Creed 3, Saints Row 3, Far Cry 3 hebben hun drop momenten. Gta IV kan er ook wat van, maar daar geef ik de slechte port de schuld maar van haha :9

Benchmark BF3:
Frames: 42008 - Time: 761316ms - Avg: 55.178 - Min: 34 - Max: 64

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maar lees eerst dit:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1