Hallo mede tweakers,
volgende maand ga ik een nieuw systeem aanschaffen
ik gebruik het voornamelijk om mee te gamen, en om videos mee te bewerken. Ik heb nu een stock-medion systeem, en ik wou er eigenlijk alleen maar een nieuwe video kaart inzetten (er zit nu een Asus Gt 530 in.)
maar dan moet ik ook mijn moederbord, voeding etc aanpassen, daarom heb ik besloten, om zelf een computer samen te stellen, en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden/en wat beter kan
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hier op gamen, (voornamelijk spellen als battlefield 3 en planetside 2)
en video's op bewerken, ook ben ik vaak aan het mijnen naar bitcoins, daarom wil ik graag dat mijn videokaart een amd wordt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel wordt aangegeven, Het liefst zou ik willen dat het 600 euro zou kosten, maar 700 euro is ook nog binnen mijn budget, alleen dan moet ik een maandje langer geduld hebben.
Zijn componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Ik neem mijn stock processor mee (Intel i7 2600)
-De harde schijf (Westen Digital 1 Tb)
-Het Ram geheugen ( 8Gb PC3-12800 merkloos)
-De Dvd writer (Samsung)
-En al het Randapparatuur zoals muis, toetsenbord,beeldscherm etc.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zoals ik al heb vermeld, mijn voorkeur van de videokaart gaat uit naar amd, verder maakt het mij niet zo veel uit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Het zou mooi zijn als hij zuinig is, maar niet noodzakelijk.
-Het zou wel handig zijn als hij niet te veel lawaai maakt, i.v.m. Skype, het is niet de bedoeling dat ze de computer horen in plaats van mij, daarom heb ik ook voor nexus silent fan gekozen.
-Ook ben ik nog nieuw in het in elkaar zettten van computers, dus ik zoek een case waarin je makkelijk de onderdelen in kan monteren, en uit reviews kwam de Coolermaster HAF er goed uit.
En tot slot
Ik zou graag willen weten of er enige mogelijkheid bestaat waarbij ik mijn processor (i7-2600 NON K model)
kan overklokken tot ongeveer 4GHz want daarom heb ik de waterkoeling er bijgekozen.
Bedankt voor het lezen!
ik hoor graag evt. opmerkingen van jullie.
PS. dit is mijn eerste post, dus sorry voor alle fouten die erin zitten.
Mvg. Lewisblack
volgende maand ga ik een nieuw systeem aanschaffen
ik gebruik het voornamelijk om mee te gamen, en om videos mee te bewerken. Ik heb nu een stock-medion systeem, en ik wou er eigenlijk alleen maar een nieuwe video kaart inzetten (er zit nu een Asus Gt 530 in.)
maar dan moet ik ook mijn moederbord, voeding etc aanpassen, daarom heb ik besloten, om zelf een computer samen te stellen, en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden/en wat beter kan
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hier op gamen, (voornamelijk spellen als battlefield 3 en planetside 2)
en video's op bewerken, ook ben ik vaak aan het mijnen naar bitcoins, daarom wil ik graag dat mijn videokaart een amd wordt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel wordt aangegeven, Het liefst zou ik willen dat het 600 euro zou kosten, maar 700 euro is ook nog binnen mijn budget, alleen dan moet ik een maandje langer geduld hebben.
Zijn componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Ik neem mijn stock processor mee (Intel i7 2600)
-De harde schijf (Westen Digital 1 Tb)
-Het Ram geheugen ( 8Gb PC3-12800 merkloos)
-De Dvd writer (Samsung)
-En al het Randapparatuur zoals muis, toetsenbord,beeldscherm etc.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zoals ik al heb vermeld, mijn voorkeur van de videokaart gaat uit naar amd, verder maakt het mij niet zo veel uit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 112,- | € 112,- |
| 1 | Club3D Radeon HD 7950 royalKing | € 269,30 | € 269,30 |
| 1 | Cooler Master HAF 912 Plus | € 68,60 | € 68,60 |
| 1 | Antec H2O 620 | € 52,50 | € 52,50 |
| 2 | Nexus Real Silent Fan, 120mm | € 5,90 | € 11,80 |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 77,20 | € 77,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 591,40 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Het zou mooi zijn als hij zuinig is, maar niet noodzakelijk.
-Het zou wel handig zijn als hij niet te veel lawaai maakt, i.v.m. Skype, het is niet de bedoeling dat ze de computer horen in plaats van mij, daarom heb ik ook voor nexus silent fan gekozen.
-Ook ben ik nog nieuw in het in elkaar zettten van computers, dus ik zoek een case waarin je makkelijk de onderdelen in kan monteren, en uit reviews kwam de Coolermaster HAF er goed uit.
En tot slot
Ik zou graag willen weten of er enige mogelijkheid bestaat waarbij ik mijn processor (i7-2600 NON K model)
kan overklokken tot ongeveer 4GHz want daarom heb ik de waterkoeling er bijgekozen.
Bedankt voor het lezen!
ik hoor graag evt. opmerkingen van jullie.
PS. dit is mijn eerste post, dus sorry voor alle fouten die erin zitten.
Mvg. Lewisblack