Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 07:25
hallo allemaal,

ik heb een tijdje geleden een skythe kama 3 paneel gekocht, prachtige frontpanel, ik kan hem iedereen aanraden.
ik heb hem ook bij meerdere mensen ingebouwd, het ding kan bijna alles: fancontrol, Temp-sensor(2x), usb, eSata, cartreader, power en reset button, en hij heeft zelfs een bay om 2.5" schijven in te schuiven (handig als je een laptop repareert).

nu heb ik helaas laatst een kama 3 paneel gekocht, en die stomweg zonder hem eerst te testen in mijn custom build server gestopt.
nu moet u weten dat deze server mineraalolie gekoeld is en de behuizing zelf ontworpen en gebouwd.
het kama 3 paneel zit vastgelijmd met constructielijm omdat hij anders ging schuiven en is dus niet te verwijderen voor garantie.

het kama 3 paneel werkt perfect Tot ik er een usb apparaat inplug! wanneer ik dit doe begint de stroomkabel naar het paneel te roken en te stinken. de cartreader e.t.c. weken wel (waarschijnlijk gebruikt deze geen extra stroom) en de 2.5" bay gebruikt een apparte voedingskabel. maar de fancontroller en led van de power knop kunnen hun stroom nergens anders vandaan halen als de smeulende kabel.

wanneer er geen usb aangesloten is wekt alles perfect.
nu heb ik het internet afgestruind naar een oplossing, en het probleem word wel een keer vernoemd maar hier word vermeld dat de 5/12 volt (molex?) kabel verkeerd om aangesloten kan zijn. ik heb al het zichtbare vergeleken met een andere kama 3 panel, maar ze zien er identiek uit.

wat kan ik doen om dit te fixen ?

thanks,
Gijs

Ze noemen mij de GeizMeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
kingofkamikaze schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:08:

heel verhaal.....

wat kan ik doen om dit te fixen ?
opsturen voor garantie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:00
nu moet u weten dat deze server mineraalolie gekoeld is en de behuizing zelf ontworpen en gebouwd.
het kama 3 paneel zit vastgelijmd met constructielijm omdat hij anders ging schuiven en is dus niet te verwijderen voor garantie.

Misschien handig om een foto erbij te zetten, het enige wat ik kan bedenken is de usb-poorten dan maar niet gebruiken of het paneel toch te vervangen, wat wilde je er anders aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
paazei schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:17:

Misschien handig om een foto erbij te zetten, het enige wat ik kan bedenken is de usb-poorten dan maar niet gebruiken of het paneel toch te vervangen, wat wilde je er anders aan doen?
dan gebruik je toch gewoon de usb poort op je i/o shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
opsturen ging dus niet omdat ik hem heb gelijmd :P

probleem gevonden, waarschijnlijk ben ik de ongelukkige geweest die een slecht gecontroleerde print heeft gekocht, er zaten sluitingen op de USB connectoren, gelukkig heb ik ervaring met solderen en het probleem gefixt

in ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wowwwww je bent fantastisch Mike!! Binnen 14 minuten heb je dit probleem opgelost!!Amazing!!!11!!!11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
mike ?

ik ben er eerlijk gezegd al dagen mee bezig xD
ik faal -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
oeh, funfact!
omdat het een combinatiepoort van esata en usb is kan de usb er verkeerd om in, wanneer dit gebeurd maak je kortsluiting op je sata poort en is het dagdag met je externe harde schijf -.-

Pagina: 1