NAS?, HTPC?, servertje?

Pagina: 1
Acties:

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Wat do to?

Ik heb op het moment een HTPC staan en speel daar vrolijk alles mee af. Spotify staat erop want daar luister ik muziek mee en verder eigenlijk niet.

De HTPC gebruik ik voor alles eigenlijk maar ik zou het minder willen en ook overzichtelijker. Nu dacht weet je wat ik heb ook een raspberry pi en deze ga ik gebruiken voor zowel muziek als films en series.

Alleen nu twijfel ik ernstig. Ik heb een prima werkende HTPC alleen is deze wat onoverzichtelijk en is toch eigenlijk een volwaardige pc. Er staat hier ook nog een laptop.

Een NAS, leuk en makkelijk en doet een hoop werk voor mij. Ik krijg alleen spotify niet echt lekker aan de praat op die Rpi. Voordeel van de NAS is dat ik met ieder apparaat bij alles kan. Ik stream alles naar de Rpi en ben blij.

Een server, leuk knutselen en spelen. Ook alles centraal maar wel omslachtiger.

Wat is nu wijsheid?

kan ik de HTPC ook zo omtover dat het de werking van een NAS heeft?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Dit klinkt misschien dom en/of te simpel, maar kun je niet gewoon je hard disk of folders op je htpc sharen, zodat je er met elke andere computer op het netwerk bij kan? Zo deed ik het ook voor ik een NAS had.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
ok maar is een NAS dan niet gewoon veel handiger? en windows netwerken ik ben er niet zo van. wil makkelijk alles besturen via android app. vrouwlief moet het ook kunnen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure