Waterkoeling CPU

Pagina: 1
Acties:

• Joentje18
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-01 20:18
Ben opzoek naar een nieuwe koeler voor me CPU. Heb momenteel deze maar die is stuk: pricewatch: Cooler Master V8

Ik wil een nieuwe nemen en wil ditmaal een waterkoeling nemen. Een voorgevulde, volledig klaar om direct aan te sluiten. Ik heb al wat rond gekeken, maar kan moeilijk een keuze maken. De koeler mag maar een enkele fan hebben en niet 2 kleine naast elkaar. Heb namelijk boven in mijn case niet genoeg ruimte voor zo'n grote radiator. Achter in wel, maar daar past alleen maar een enkele.

Deze heb ik al bekeken:
pricewatch: Cooler Master Seidon 120XL
pricewatch: Cooler Master Seidon 120M
pricewatch: Intel Thermal Solution RTS2011LC
pricewatch: Corsair Hydro Series H80

Er zijn er vast nog wel meer neem ik aan.
Deze heeft mijn persoonlijke voorkeur: pricewatch: Cooler Master Seidon 120XL

Ik wil eigenlijk gewoon de beste waterkoeling hebben voor mij cpu. De prijs speelt niet echt een rol. Gaat mij vooral op de prestaties e.d.
De koeler moet passen op een 1366 socket.
Wat raden jullie aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Joentje18 op 02-05-2013 15:26 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 00:16
Als geld geen rol speelt dan kun je opzoek gaan naar deze: pricewatch: NZXT Kraken X40
Dit is één van de betere all in one waterkoelers met 140mm radiator. Geen idee of deze in je kast past. Bij een keuze tussen 120mm waterkoelers, dan voor deze pricewatch: Corsair Hydro H80i gaan ;).
Over die kraken zijn intussen genoeg reviews te vinden op internet.

[ Voor 4% gewijzigd door JustwilliamNL op 02-05-2013 16:33 ]

• Joentje18
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-01 20:18
Achter in mijn case kan zowel een 140 als 120 mm radiator/fan gelpaatst worden.
140mm staat het mooiste. ook lijkt dat mij beter of niet? De pricewatch: NZXT Kraken X40 heeft een grotere radiator en kan dus neem ik aan meer warmte afvoeren?
Als dat de beste is dan ga ik voor die
JustwilliamNL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:25:
Als geld geen rol speelt dan kun je opzoek gaan naar deze: pricewatch: NZXT Kraken X40
Dit is één van de betere all in one waterkoelers met 140mm radiator. Geen idee of deze in je kast past. Bij een keuze tussen 120mm waterkoelers, dan voor deze pricewatch: Corsair Hydro H80i gaan ;).
Over die kraken zijn intussen genoeg reviews te vinden op internet.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 00:16
Joentje18 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 18:20:
Achter in mijn case kan zowel een 140 als 120 mm radiator/fan gelpaatst worden.
140mm staat het mooiste. ook lijkt dat mij beter of niet? De pricewatch: NZXT Kraken X40 heeft een grotere radiator en kan dus neem ik aan meer warmte afvoeren?
Als dat de beste is dan ga ik voor die
[...]
Hoe groter het radiator oppervlakte des te meer warmte er aan de lucht afgegeven kan worden, dus inderdaad je kunt het 'beter' noemen. Volgens reviews is de geluidsproductie netjes te noemen als je deze vergelijkt met andere koelers zeker. Qua koelprestaties hoef je je geen zorgen te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/6qh75c.png

Hiermee zou je je cpu makkelijk (verder) kunnen overclocken zonder te veel zorgen te maken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door JustwilliamNL op 02-05-2013 18:56 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18
Als je voor een 140mm radiator wilt gaan, zou ik eerder de Corsair H90 nemen. Deze koelt even goed als de Kraken X40, maar kost zo'n 10-15 euro minder. Zie deze sheet van LinusTechTips.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:44
Ik heb geen ervaring met de andere merken (zelf een h80i), maar ik wou toch even kwijt:

De ondersteuning van corsair is top als het om problemen gaat, ik had een h80 (bekende probleem met de pomp) en kreeg zonder problemen een h80i (dezelfde week nog). Oke, er waren wat problemen met de eerste coolers h80/h100 maar alleen al vanwege hun goede ondersteuning zou ik zo weer een corsair cooler kopen :Y

Edit:

Om nog even terug te komen om wat ik hierboven heb geschreven, mijn h80i kan weer op de RMA ;( De schroefdraad op het rad is van zo'n goedkoop spul, als je 1 keer verkeerd schroeft krijg je het schroefje nooit meer goed vast. Na wat google werk kwam ik erachter dat ik niet de enigste ben met dit probleem.

[ Voor 28% gewijzigd door R0y. op 08-05-2013 13:56 ]

Pagina: 1