Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16
Gisteren heb ik een huis gefotografeerd voor op Funda en dergelijke. Dit was de eerste keer voor mij dat ik zo'n opdracht deed. Over het merendeel van de foto's ben ik zelf wel tevreden. Maar ik ben heel benieuwd naar jullie mening. Alle op- en aanmerkingen zijn van harte welkom.

edit: links dood

[ Voor 96% gewijzigd door Bio op 15-03-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Wilde je met de foto's benadrukken dat er heel veel licht is in het huis? Alle ramen zijn namelijk overbelicht. Als je RAW foto's geschoten hebt is het wellicht een idee om de highlights wat terug te schroeven, daardoor krijg je meer detail in de lichte regionen en ogen de foto's minder flets denk ik. Ook het contrast mag best wat omhoog wat mij betreft. Enkele foto's komen op mij overbelicht over.

Verder kan je wat meer op het lijnenspel letten. De vloeren hebben allemaal lijnen en die kun je best benutten om een wat strakker geheel te creëren. Spelen met perspectief kan de foto's krachtiger en strakker maken. Op de badkamer foto vind ik dat redelijk gelukt (al is de foto een tikkeltje scheef). Maar in de slaapkamers en woonkamers weer wat minder. Maar ook hier hangt het er uiteindelijk van af wat je voor ogen had. Wat wilde je bereiken met de foto's? Welk gevoel wilde je overbrengen of wat wilde je benadrukken?

Wel goed dat je een groothoek lens gebruikt, daardoor oogt het huis een stuk ruimer dan het in werkelijkheid is (helpt bij de verkoop :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Mooie foto's hoor! Ik zou misschien wel (zeer subtiele) hdr gaan toepassen om de details in de overberlichte gedeelten terug te krijgen. Verder kun je misschien meer details fotograferen, zoals de wasbak, marmeren tafelblad, etc..om zodoende de koper ook te 'verleiden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Misschien had ik moeten vermelden dat ik dat juist ook al geprobeerd heb, om een subtiele HDR toe te passen. Zie hier bijvoorbeeld foto 10 uit de startpost, en een versie zonder HDR eronder. Maar ik wilde er inderdaad juist niet in doorschieten. (Ik heb van alle interieurfoto's 5 raw-files met 2 stops ertussen ;))

Het is denk ik een bewuste keus dat ik alle foto's redelijk licht heb gemaakt, naar mijn idee geeft dat een frissere en fijnere uitstraling. Maar het zou kunnen dat ik daar iets te ver in ben gegaan?

[ Voor 37% gewijzigd door Bio op 15-03-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Foto 1 vind ik als leek (groot deel van de huizenkopers) mooier inderdaad. Sowieso word ik jaloers van dit huis, baal soms echt dat ik zo graag in de Randstad wil wonen :P

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 16:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Je hebt wel een duidelijke voorkeur voor links achter ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
LiquidT_NL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:58:
Foto 1 vind ik als leek (groot deel van de huizenkopers) mooier inderdaad. Sowieso word ik jaloers van dit huis, baal soms echt dat ik zo graag in de Randstad wil wonen :P
Zulke huizen heb je in de randstad ook hoor :) Moet je alleen ff minimaal 600k neertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Sakete schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:02:
[...]

Zulke huizen heb je in de randstad ook hoor :) Moet je alleen ff minimaal 600k neertellen :)
Dat bedoel ik dus hè :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
johann3s schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:57:
Misschien had ik moeten vermelden dat ik dat juist ook al geprobeerd heb, om een subtiele HDR toe te passen. Zie hier bijvoorbeeld foto 10 uit de startpost, en een versie zonder HDR eronder. Maar ik wilde er inderdaad juist niet in doorschieten. (Ik heb van alle interieurfoto's 5 raw-files met 2 stops ertussen ;))

Het is denk ik een bewuste keus dat ik alle foto's redelijk licht heb gemaakt, naar mijn idee geeft dat een frissere en fijnere uitstraling. Maar het zou kunnen dat ik daar iets te ver in ben gegaan?
Of je daarin te ver bent gegaan is erg subjectief natuurlijk :) Ik persoonlijk zou meer contrast aanbrengen in de vorm van HDR, meer detail in highlights. Zeker niet teveel, want je wekt met deze foto's wel de indruk dat het huis veel natuurlijk licht binnenkrijgt, iets wat veel mensen graag willen. Maar het lijkt ook of het huis is afgesloten met de buitenwereld omdat de ramen grotendeels witte vlakken zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34

Standeman

Prutser 1e klasse

Om eerlijk te zijn vind ik deze foto's al een stuk beter dan 80% van de foto's die ik op funda tegen kom :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:38

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op een of andere manier vind ik #10 een beetje scheef. Weet niet of het ook zo is.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Bij #1 heb ik het idee dat het huis uitgerekt is :P En voor de rest zijn ze voornamelijk een tikje aan de overbelichte kant. Neemt niet weg dat lichte foto's natuurlijk wel een positief beeld geven, alleen had het ietsje minder gemogen van mij. En wat Standeman zegt, dit is een stuk beter dan wat je gemiddeld ziet d:)b

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bij #6 zou ik een grotere hoek hebben gekozen in vergelijking met je andere foto's komt de keuken nu als "smal" over, maar dat zijn mijn 2 cents als leek ;) Voor de rest echt prima foto's kan menig verkoper op Funda nog wat van leren.

[ Voor 20% gewijzigd door ShadowBumble op 02-05-2013 15:12 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik vind ze erg goed. Het licht is okee. De overbelichte ramen zou ik niets aan doen, daar detail in terug brengen lijkt me erg overdreven voor iets wat niets met het huis zelf te maken heeft. Het overbelichte doet het zelfs erg goed met de lichte uitstraling van het huis.

De keukenfoto vind ik ook niet helemaal prettig, deze lijkt niet zo heel groot op deze foto. Dat is misschien ook zo natuurlijk, maar misschien kan je er nog iets mee. Op een trappetje staan en dan vanuit de rechterhoek een foto maken?

Wel zou ik er nog een foto van de tuin bij doen. Vooral achter is vrij groot en die komt in deze serie niet zo terug. Een tuin is een belangrijk iets bij een huis dus die moet goed over komen. Verder is er bij foto's op Funda niet zoiets als te veel (mits onder 25 ofzo). Ik weet niet of dit alle foto's zijn die op Funda komen, maar ik zou er zeker wel 20 plaatsen. Mensen zijn lui en willen lekker plaatjes kijken.

Edit: bij 4 moet je iets meer door de knieën, het schilderij hangt nu scheef

[ Voor 4% gewijzigd door Moby op 02-05-2013 15:26 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bij de kamerfoto's krijg ik al snel het 'tunnelidee'. Je probeert via die foto aan te geven dat de kamer ruim is, maar ik krijg al snel het idee dat Sidonia de bewoonster is van het huis.

Maar goed dat is persoonlijk denk ik.

Verder zou een foto van de tuin van bovenaf toch ook wel mooi zijn (bijvoorbeeld vanuit een raam op de 1ste verdieping)

Verder mis ik nog qua foto:
• Meer aanzichten van het huis : dus nog zijaanzicht en achteraanzicht
• Garage /schuur
• Een foto vanuit de tuin schuin naar de achterkant van het huis (die punt in foto 2 in het midden)
• Een goede foto van de keuken zelf ?
• Tweede foto's van de kinderkamers (zeg maar uit de hoek die je nu op de foto hebt gezet)
• Ik mis nog een foto in het huis naar het woongedeelte (tv ed)

Zal vast door de eigenaar komen maar ik vind het over het algemeen best 'kil' overkomen.

[ Voor 42% gewijzigd door Frostbite op 02-05-2013 15:45 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07

timovd

Voorsprong door techniek

DukeBox schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:01:
Je hebt wel een duidelijke voorkeur voor links achter ;)
Bij foto 4 sta je ook een fractie te veel naar links.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Leuk dat er veel reacties op komen :)

Dit zijn zeker niet alle foto's hoor. Ik heb er ook veel van de tuin. Die loopt ook nog aan de andere kant van het huis. Ik heb alleen netjes de limiet van het forum aangehouden ;) En dit zijn vooral de foto's waarvoor ik benieuwd was naar feedback. Ik heb de bewoners ongeveer 50 foto's gestuurd. 30 van binnen, 20 van buiten waaronder dus ook veel van de tuin. Niet vanuit een raam, dat is best een goed idee eigenlijk, maar niet aan gedacht.

Een aantal opmerkingen gaan over dat dingen net scheef zijn of lijken. En dit klopt ook wel. Het is lastig te zien soms op je schermpje of de camera nou precies goed staat, en met dit groothoekperspectief leid dat soms tot rare scheve lijnen. Ik wil binnenkort zo'n waterpasje voor de flitsschoen aanschaffen, dat helpt me daar hopelijk bij. Maar inderdaad had ik soms iets secuurder moeten zijn met de positie. Vooral #4 zou gewoon in alle richtingen mooi symmetrisch kunnen zijn, en dan toch wel een sterkere foto zijn.

De keuken vond ik ook erg lastig. Dit was met mijn camera tegen de ruit aan eigenlijk. Mijn statief met 2 poten in de vensterbank, en 1 op de grond ;) ik wilde het eerst vanaf buiten door het open raam doen, maar dat raam ging open tegen het aanrecht aan, dus dat kon niet. Dit is de keuken vanuit een andere hoek:

[ Voor 8% gewijzigd door Bio op 15-03-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Dat vind ik een stuk beter beeld geven hoe groot het huis echt is :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dat en je wil toch weten hoe de keuken eruit ziet.
Met de eerste foto's had ik bij de woonkamer het idee dat die niet als een L liep maar meer als een I zeg maar.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Ben ik de enige die graag wil weten waar dit huis staat en wattatkost?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Sc0rPi0N schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:52:
Dat en je wil toch weten hoe de keuken eruit ziet.
Met de eerste foto's had ik bij de woonkamer het idee dat die niet als een L liep maar meer als een I zeg maar.
Nee, het is geen L, maar zelfs een U ;)

Maar zoals gezegd, doel van dit topic is niet om een complete plattegrond van het huis te geven. Dat is ongetwijfeld wel het doel op Funda, en er zijn dus in totaal ook ruim voldoende foto's gemaakt om dat te doen. Dit topic is slechts een selectie.

@SeatRider: Dan heb ik mijn werk in ieder geval goed gedaan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bio op 15-03-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 08:22
SeatRider schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:56:
Ben ik de enige die graag wil weten waar dit huis staat en wattatkost?
Vind het ook een mooie toko! :) Linkje naar Funda? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Die is er nog niet. Als ik hem binnenkort vind zal ik hem wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000

Nakebod

Nope.

Mijn gevoel bij foto #3: Dit huis is 3 meter breed, en 25 meter lang?
Of foto #9: Een bad van 50 cm breed en 3 meter lang?

Natuurlijk lichtelijk overdreven :+ maar vooral bij die 2 foto's heb ik het gevoel extra hard genaaid te worden door de groothoeklens.
Neemt niet weg dat het verder wel goede foto's zijn. Misschien iets aan de lichte kant, maar zeker een stuk beter dan die hele donkere/sombere foto's die je regelmatig op Funda ziet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

alles is groothoek, dit vertekent de werkelijkheid. Persoonlijk vind ik dit vrij irritant omdat ik als kijkertje denk dat ik word voorgelogen maar misschien werkt het voor anderen beter. Ik zou dan wel willen zien hoe groot het huis er normaal uit ziet.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Standeman schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:32:
Om eerlijk te zijn vind ik deze foto's al een stuk beter dan 80% van de foto's die ik op funda tegen kom :)
Helemaal mee eens. Vriend van mij is makkelaar en doet echt niks met fotografie? Hij is makelaar geen fotograaf:). Niks op aan te merken. Mooie foto's!

[ Voor 4% gewijzigd door fotografie999 op 02-05-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Voor het doel vind ik de foto's prima.
Goede frisse foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:23

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Wauw, wat moet het kosten :)

Was iedereen in de immo maar zo slim om deftige foto's te plaatsen.
Schitterend mooi huis trouwens :)

alleen foto van badkamer vind ik wat overbelicht, als je te lang kijkt naar de vloer en de vorm van het raam heb je erna het idee dat je sneeuwblind bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:07
Verreweg de beste foto's die we ooit op Funda gaan zien denk ik zo.

Af en toe is het daar zo treurig. Ik begrijp niet dat mensen hun huis van 2-3-4-5 ton of meer willen verkopen en dan kiekjes nemen waar van alles mee mis is. Niet scherp, rare camerahoeken, te weinig, ach verzin het maar aan.

Deze mensen gaan veel aanloop krijgen op basis van de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Bedankt voor de positieve reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Nakebod schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:22:
Mijn gevoel bij foto #3: Dit huis is 3 meter breed, en 25 meter lang?
Of foto #9: Een bad van 50 cm breed en 3 meter lang?

Natuurlijk lichtelijk overdreven :+ maar vooral bij die 2 foto's heb ik het gevoel extra hard genaaid te worden door de groothoeklens.
Neemt niet weg dat het verder wel goede foto's zijn. Misschien iets aan de lichte kant, maar zeker een stuk beter dan die hele donkere/sombere foto's die je regelmatig op Funda ziet.
Je zat er best dichtbij. Het huis is ongeveer 20 meter lang :P

Het is wel flink aan de prijs. Maar gezien het perceel dan snap ik het ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Mooi huis hoor. Daar niet van.
Maar die vraagprijs :-D
Absurd.

Ik rij regelmatig door Berlicum. Leuk plaatsje. Zelf woon in aan de maas ( op een dijk ) En als ik sommige huizen hier zo zie die rond de mil kosten.. Dan heb je toch net even ( heel wat meer ) huis dan dit.

Maar goed.
Dat doet niet ter zake.
Hopelijk helpen de goede foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat mij wenselijk lijkt bij zo'n serie is een constante witbalans, op zich schelen de foto's niet al te veel, maar sommige zijn wat groener en andere wat roder. Ik denk dat het beter lijkt als ze allemaal gelijk zijn. Tevens vind ik het goede "verkoop" foto's, want de meeste mensen zien graag een licht en ruim huis, dat heb je goed in beeld gebracht (even achterwege gelaten of het reëel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:01
Alles is zo'n beetje al genoemd. 4 is íets scheef, maar mijn grootste klacht: ik heb geen idee hoe het huis nu in elkaar zit. Nu is het een testcase, maar normaal zitten de Funda-foto's zo in elkaar dat je door het huis kan "lopen" met de foto's. Dat mis ik nu.

Maar: 200% beter geschoten dan de standaard Funda-meuk.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Echt een vet huis! Jammer dat ik momenteel even krap bij kas zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Over het algemeen mooie foto's. Het stoort me niet dat de foto's soms wat overbelicht zijn. Dat is vaak net mooier. Bij sommige foto's is het wel wat op het randje, zoals bij #4. Foto #1 vind ik er redelijk vreemd uitzien.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Xepos schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:24:
[...]

Je zat er best dichtbij. Het huis is ongeveer 20 meter lang :P
Volgend de tekeningen die op Funda staan kom je rond de 12,5 meter uit. (als ik de maten van de begane grond bij elkaar optel kom ik op 10,5 meter terwijl de 1e verdieping als 12,5 op tekening staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:50

Bonbridge

35-85

Toevallig, ik heb vorige week ook nog een projectje gefotografeerd in Berlicum ;)
Edit: WTF dit huis staat tegenover jouw huis. Toevalligheid ten top?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7341/8717574435_f0facdf803_z.jpg
Dooryard by MG Photography., on Flickr

Mooie foto's verder! Ik zou alleen wat verticalen recht zetten verder vind ik ze eigenlijk gewoon goed. Nummer 5 oogt het fijnst voor mij denk ik. Heb je geen foto vanaf de achtertuin richting het huis? Dat doe ik namelijk wel altijd.

[ Voor 28% gewijzigd door Bonbridge op 12-05-2013 16:45 ]

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sakete schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:02:
[...]

De Randstad is dan wel goedkoop, in Berlicum vragen ze ruim € 800k voor zo'n huisje... :+

Verder mooie foto's! Op Funda staan er trouwens wel een aantal tussen die minder zijn dan deze foto's (bijv. deze en deze), maar zoals al eerder gezegd, altijd nog stukken beter dan zo ongeveer heel Funda. Vraag me trouwens wel altijd af wat het idee achter dit soort foto's is. Wat heb ik daaraan als ik een huis zoek?

[ Voor 56% gewijzigd door DarkFly op 13-05-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Van je 3 voorbeelden heb ik alleen de foto van de straat gemaakt. De twee anderen zijn niet van mijn hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dat verklaart al een hoop. Die van de straat vond ik qua belichting uit de toon vallen en hierdoor minder geslaagd, vooral ook omdat de rest van de foto's erg zonnig oogt.

De andere twee vond ik gewoon echt minder. Het is duidelijk te zien dat ze 'anders' zijn dan de rest.

[ Voor 14% gewijzigd door DarkFly op 13-05-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

pipo76

Pipo

Nette foto's! Jammer dat de (assistent)makelaar (al dan niet in opdracht van de opdrachtgever?) de totale presentatie op funda dan toch weer weet te verkl*ten door verschillende afbeeldingsgroottes (soms ineens veel witruimte, zeker als je ze op groot formaat kijkt) en beeldverhoudingen (vierkant, 3x2, 16x9, random crops) door elkaar te gebruiken - kennelijk zijn er wat verschillende bronnen gecombineerd.

Wat het (overbe)lichte betreft: ken je Enfuse (al dan niet met LR-plugin)? Wat mij betreft dé ultieme tool voor natuurlijk ogende HDR's; iets wat goed past bij dit soort fotografie. Zie http://www.photographers-toolbox.com/products/lrenfuse.php en http://photographers-tool...2/lrenfuse-for-interiors/
Pagina: 1