Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddeRidder
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Hey,

Ik heb eigenlijk maar 1 klein vraagje... Heb ik een processor koeling nodig met mijn systeem?
Ik game ermee (BF3, MW3, Skyrim, Minecraft) etc... dus zware games.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 151,30€ 151,30
1ASRock B75 Pro3€ 63,50€ 63,50
1MSI N660Ti PE 2GD5/OC€ 261,90€ 261,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,90€ 55,90
1Corsair Carbide 300R€ 55,66€ 55,66
1LG IPS237L Zwart€ 155,-€ 155,-
1GeIL Dragon RAM GD38GB1333C9DC€ 44,99€ 44,99
1XFX Pro 550W€ 53,90€ 53,90
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 927,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
ik kan hier simpel over zijn.

NEE: standaard koeler is meer dan genoeg aangezien je toch met deze cpu niet kan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 21:07
Op welk niveau wil je de spellen minimaal gaan spelen?

Maar een koeler bij een "game pc" is altijd wel een must in mijn ogen.

Ik raad je een gelid tranquillo rev 2 aan, lekker stil en koelt goed.

Edit: Het ligt er ook aan of je je systeem stil(ler) wilt hebben want een stock cooler kan best herrie maken.
Dat zijn ook opties die er bij moet bedenken.

[ Voor 29% gewijzigd door Dutchone op 02-05-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddeRidder
  • Niet online
Ik speel zo op de beste graphics (ultra, high) en render far enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:48

Cheezus

Luiaard

Sinds wanneer is het (graphics?)niveau van invloed op je processorkoeler? 8)7

Wil je een zo stil mogelijk systeem -> koop een andere koeler
Wil je maximaal kunnen overklokken -> koop een andere koeler
Heb je een window in je case en wil je tegen iets leukers aankijken -> koop een andere koeler

Zo niet -> gebruik de stock koeler. Volgens intel is deze in staat om je processor binnen de toelaatbare temperaturen te houden dus dan zal het wel zo zijn :)
Je games zullen er niet beter/anders uit gaan zien als je een andere koeler op je processor zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddeRidder
  • Niet online
Ik weet genoeg. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
Cheezus schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:55:
Sinds wanneer is het (graphics?)niveau van invloed op je processorkoeler? 8)7
Sinds dat je bij het belasten van je GPU warmte gaat ontwikkelen, waardoor de temperatuur in je case stijgt en je dus meer koeling voor je CPU nodig hebt. Indirect heeft het dus wel degelijk invloed op elkaar
Wil je een zo stil mogelijk systeem -> koop een andere koeler
Wil je maximaal kunnen overklokken -> koop een andere koeler
Heb je een window in je case en wil je tegen iets leukers aankijken -> koop een andere koeler

Zo niet -> gebruik de stock koeler. Volgens intel is deze in staat om je processor binnen de toelaatbare temperaturen te houden dus dan zal het wel zo zijn :)
Je games zullen er niet beter/anders uit gaan zien als je een andere koeler op je processor zet.
Helemaal mee eens inderdaad. Daarintegen kan een andere koeler je wel weer laten overclocken, waardoor je mogelijk wat winst haalt waar je games plezier van beleven en je dus weer iets betere graphics kan halen, maar het is gerommel in de marge.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
kroegtijger schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:21:
[...]

Sinds dat je bij het belasten van je GPU warmte gaat ontwikkelen, waardoor de temperatuur in je case stijgt en je dus meer koeling voor je CPU nodig hebt. Indirect heeft het dus wel degelijk invloed op elkaar

[...]

Helemaal mee eens inderdaad. Daarintegen kan een andere koeler je wel weer laten overclocken, waardoor je mogelijk wat winst haalt waar je games plezier van beleven en je dus weer iets betere graphics kan halen, maar het is gerommel in de marge.
Als ik dan even naar de kast kijk die deze tweaker heeft geselecteerd is die invloed van te verwaarlozen waarde. Deze kast komt standaard met genoeg koeling om ervoor te zorgen dat er voor zowel gpu als cpu genoeg koeling is. Een front intake 140mm en een out 120mm lijken me wel voldoende. Daarnaast kunnen we ook concluderen dat de cpu niet oc't zal gaan worden, dus is er genoeg marge om de eventuele stijging van de temperatuur in de kast door het gpu gebruikt, op te laten vangen door de koeler.

De boxed cooler zou afdoende moeten zijn, omwille van geluidsproductie zou ik wel zeggen, neem een aftermarket cooler, maar dat is subjectief.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizzy op 02-05-2013 16:16 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Pagina: 1