Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Geluidsinstallatie/HCS rond de €1000,-

Pagina: 1
Acties:

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
Goedemorgen,

Ik ben dus op zoek naar een geluidsinstallatie voor een budget van zo'n €1000,-. Dit mag een kant-en-klare Home Cinema Set zijn, maar ook een losse radio+versterker met een speakerset. Voor Blue-ray heb ik nl al een PS3 staan. Naast de PS3 wil ik ook de tv (Samsung UE40D6300)/UPC mediabox er op aansluiten. Net welke van de 2 wijsheid is om het geluid van de tv via de installatie af te kunnen spelen.
Uiteraard heb ik zelf al even gezocht en vond de Samsung HT-E 6750W wel een nette set. Heeft alles wat ik wel (en niet :P ) nodig heb en het geluid in de winkel (HT-E 6500 overigens) klonk prima door de buizenversterker. De set had werkelijk alles..... behalve een actieve subwoofer. Dat zet me toch aan het twijfelen, zodoende dat ik om wat advies kom vragen.

Eisen:
- Minimaal 5.1, 7.1 mag ook
- Grote voorkeur voor zuilspeakers (vind dat mooi en kan het kwa ruimte prima hebben)
- PS3 en de tv danwel UPC-box moet er dus op aangesloten kunnen worden
- Internetradio (heb al een kabel+switch liggen ivm de tv en PS3)
- Mogelijkheid om films/muziek af te spelen vanaf een nog aan te schaffen NAS-box.
- DLNA-ondersteuning (in hoeverre al niet noodzakelijk voor de NAS-box) is een leuke extra. Dat ik vanaf de NAS-box kan afspelen is echter een eis.

Wat zijn hierbij overigens de voor- en eventuele nadelen van een actieve subwoofer en in hoeverre zien jullie dit als een vereiste voor een goede installatie? Alvast dank voor de hulp en hoop dat ik zo duidelijk ben. :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor een kant en klaar setje vind ik € 1.000 een behoorlijk hoog bedrag. Aan de andere kant is het wel zo dat wanneer je deze set mooi vindt en deze alles in huis heeft wat je nodig hebt, waarom dan ook niet.

Als je zou willen werken met een losse receiver en speakers wordt het echter wel stukken moeilijker om een goede 5.1 set neer te zetten voor je budget. Een receiver met de vereiste netwerkfunctionaliteit kun je kopen vanaf € 260. Dan houdt je nog zo'n € 750 over voor speakers. En dan zal het niet meevallen om een goede 5.1 set neer te zetten. Je kan dan bijna alleen nog maar kiezen voor standaard speakersetjes met van die melkpakjes. Prima voor films/series maar voor muziek is het niets. Binnen je budget zou je nog wel een Jamo S608 set kunnen kopen. De "betere" speakers zullen echter prijstechnisch niet reëel zijn.

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 10:10
4x Boston Acoustics A25 - 370 euro
1x Boston Acoustics A225C - 140 euro
1x Boston Acoustics ASW250 - 235 euro

Heel mooie set voor 745, wat je volgens D vd V zijn berekening dus nog overhoud :)

Zelf ben ik ook deze set aan het samenstellen, maar heb momenteel enkel de 2 fronts en center besteld, houd nog een deel van mijn vorige set voor nu.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:39
S1NN3D schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:16:
Voor een kant en klaar setje vind ik € 1.000 een behoorlijk hoog bedrag. Aan de andere kant is het wel zo dat wanneer je deze set mooi vindt en deze alles in huis heeft wat je nodig hebt, waarom dan ook niet.

Als je zou willen werken met een losse receiver en speakers wordt het echter wel stukken moeilijker om een goede 5.1 set neer te zetten voor je budget. Een receiver met de vereiste netwerkfunctionaliteit kun je kopen vanaf € 260. Dan houdt je nog zo'n € 750 over voor speakers. En dan zal het niet meevallen om een goede 5.1 set neer te zetten. Je kan dan bijna alleen nog maar kiezen voor standaard speakersetjes met van die melkpakjes. Prima voor films/series maar voor muziek is het niets. Binnen je budget zou je nog wel een Jamo S608 set kunnen kopen. De "betere" speakers zullen echter prijstechnisch niet reëel zijn.
Denk echter wel dat de Jamo's potentiëel beter kunnen klinken dan de samsungs. Maar dit is ook een kwestie van smaak.

• Autofan1985
Bedankt voor jullie reacties. Zal ze niet quoten ivm de overzichtelijkheid, maar om er toch op te reageren:
@D vd V: Bedankt voor de info. Aan wat voor budget zou ik volgens jou eerder moeten denken dan? Heb nu nog niks hier, maar ben wel iemand die het graag meteen goed wil doen. Als dat betekent dat ik even door moet sparen so be it. :)

@timofp: Zijn idd nette speakers, dank je. Mijn voorkeur gaat uit naar zuilspeakers, maar het budget moet dit uiteraard wel toelaten. Zal ze dus zeker onthouden. ;)

@KnoxNL: Geluid is altijd een kwestie van smaak idd. Tevens afhankelijk van de muziek die je luistert naar mijn idee. Ik luister heel veel rock muziek, variërend van de 70's tot nu. Dit variërend tevens van ballads tot heavy metal op zijn tijd.
Heb de Samsung toen even in de winkel beluisterd vanaf mn eigen ipod en moet zeggen dat dit verrassend goed klonk! Scheelt misschien ook dat ik er niet zo heel veel van verwachtte, maar door de buizenversterker kwam er een best geluid uit! Zoals aangegeven is het enige nadeel het ontbreken van een actieve subwoofer. Heb begrepen dat dit een flink gemis is, maar heb er zelf eigenlijk nog geen echte ervaring mee in hoeverre dit een gemis is.

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 10:10
Voor muziek kan je er al aardig komen indien je uit de kluiten gewassen zuilsprekers hebt (hopelijk is dit geen Belgische uitdrukking :)). Maar voor films is een actieve sub toch echt wel een pré.

• KnoxNL
Autofan1985 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:21:
@KnoxNL: Geluid is altijd een kwestie van smaak idd. Tevens afhankelijk van de muziek die je luistert naar mijn idee. Ik luister heel veel rock muziek, variërend van de 70's tot nu. Dit variërend tevens van ballads tot heavy metal op zijn tijd.
Heb de Samsung toen even in de winkel beluisterd vanaf mn eigen ipod en moet zeggen dat dit verrassend goed klonk! Scheelt misschien ook dat ik er niet zo heel veel van verwachtte, maar door de buizenversterker kwam er een best geluid uit! Zoals aangegeven is het enige nadeel het ontbreken van een actieve subwoofer. Heb begrepen dat dit een flink gemis is, maar heb er zelf eigenlijk nog geen echte ervaring mee in hoeverre dit een gemis is.
Grappig, je muzieksmaak is hetzelfde als die van mij, ik luister ook veel rock, van classic tot hair metal tot het wat stevigere (BLS bv).

Daarnaast veel Blues.

Ik heb een setje Jamo S608 staan en heb bewust NIET gekozen voor een subwoofer omdat die naar mijn mening bijna altijd te veel aanwezig is in dat prijssegment. Sterker nog ik ben blij dat ik er vanaf ben. Muziek luister ik ook liefst in stereo, zoals het bedoeld is.

Nu wil ik niet zeggen dat je Jamo's moet gaan kopen, want, smaak, en ook niet dat je een subwoofer niet gaat missen maar je moet het dus wel echt gaan beluisteren.
Succes!

• KnoxNL
Bumpje voor een goed doel...

Is dit iets voor je?

http://hificorner.nl/rx-v373-eltax-5-1-speakerset.html

Wordt wel lastig te beluisteren nog....

• Autofan1985
Ok, helder. Bedankt voor de info. Mogelijke oplossing zou dus zijn om een 5.0 set aan te schaffen en indien nodig later een (actieve) subwoofer erbij te zetten. Zoals KnoxNL aangaf kan een subwoofer bij muziek idd al snel te aanwezig zijn, maar bij een goede actiefilm is die sub juist weer van meerwaarde lijkt me. Hiermee valt de door mij genoemde Samsung met zijn passieve sub dus definitief af.

Ziet er uit als een mooie set idd KnoxNl! Moet zo helaas weg tot vanavond, maar ga me daar zeker eens verder in verdiepen. :) Bedankt.

• Autofan1985
Gisteren was ik vrij, dus ik ben eens bij de Correct binnen gelopen. Echt een flink aanbod daar en na wat rondneuzen en met een verkoper gesproken te hebben kwam ik op deze set uit:

SoortProductPrijs CorrectPrijs Pricewatch
VersterkerPioneer VSX-922€339,-€331,-
Front SpeakersKlipsch F-10€258,-n/a
Center SpeakerKlipsch C-10€149,-n/a
Surround SpeakersKlipsch S-10€258,-n/a

Dit biedt volgens mij alles wat ik zoek en de kwaliteit lijkt me niks mis mee. Deze set zou dus neer komen op €1004,- winkelwaarde (kan meestal nog wel wat af :P ) en dan kan ik er later altijd nog een leuke actieve sub bij zetten. Zat daarvoor te denken aan de SW-350 zoals Klipsch dat zelf ook op hun website als set neer zet. Die zou normaal €349,- moeten kosten bij Correct. In zn totaliteit kom ik dan inderdaad iets boven budget uit, maar dit lijkt me wel een set die ook zonder subwoofer al weinig te wensen over laat!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Dat Correct met Klipsch aankomt is niet gek, ze zijn immers de importeur van dat spul. Heb je al naar die speakers geluisterd? Geluid is en blijft persoonlijk en de kans is gewoon aanwezig dat de sound je niet aanstaat: Klipsch gebruikt hoorn-tweeters en dat geeft een specifieke sound. Let ook dat er nog kabels bijkomen als je alles los koopt. Nu kan je die veelal wel goedkoper krijgen als je een set koopt, maar komt dus nog wel een (kleine) kostenpost bij. Ik reken altijd zo'n 5 - 10% voor bekabeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vergeet zeker niet de speakers (met eigen muziek!) te beluisteren. Neem hier de tijd voor en vergelijk met andere merken/typen. Zelf heb ik op die manier ervaren hoeveel speakers ik niet mooi vond klinken.

• Autofan1985
Luisteren wil ik sowieso doen voor ik ze koop idd. En heb altijd de I-Pod bij me als ik met de auto ben, dus genoeg eigen muziek. ;)
Op papier ziet het er iig niet verkeerd uit! Dat correct met Klipsch aan komt zetten verbaast mij idd ook niks. Wil ook nog wel zoeken wat ik over dat specifieke geluid van merken kan vinden. En uiteraard zelf ook alternatieven samen stellen, maar dit gaf mij wel een redelijke indicatie van wat er mogelijk is. :)

Tevens heb ik er geen haast mee, dus ik zal genoeg tijd nemen voor onderzoek, luisteren e.d. Doe nu al een jaar zonder set, dus die (even ruim genomen) 3 maanden extra maakt dan ook niet uit. :)
Heb bij mn ouders wel een setje staan, maar die is echt verouderd en veels te zwak. Wil het dan liever in 1 keer goed aanleggen allemaal. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Autofan1985 op 07-05-2013 10:03 . Reden: wat toegevoegd ]

• Autofan1985
Zouden 3-weg zuilspeakers eigenlijk een voordeel hebben tov 2-weg als ik ze als front speakers gebruik in een 5.1 opstelling?
En wat moet ik me bij 2,5 ongeveer voorstellen? Kwa geluid dan, want wat het doet (meen de mid die ook de bas mee helpt waar nodig) is bekend. Gevoelsmatig kan ik beter voor een 2 of 3-weg gaan, zodat ik met de actieve sub de bas beter kan regelen.

Die sub zal er misschien niet direct bij komen, maar dat is wel de opstelling waar ik naartoe wil werken.

• Autofan1985
Uiteindelijk heb ik mn budget iets opgerekt en lijkt het de volgende set te gaan worden:
SoortProduct
VersterkerYamaha RX-V771
Front SpeakersArtSound AS5002 HGB
Center SpeakerArtSound ASC-350
Surround SpeakersArtSound AS550

De eerder genoemde set met de Klipsch haalde het kwa geluid absoluut niet bij deze set. De Yamaha kostte €429,- en voor de speakers ga ik komende zaterdag de knoop door hakken. Maar grote kans dat ze het worden! De hele set speakers zou dan op €850,- komen, wat het totaal dus net iets boven de €1000,- trekt: €1279,-. Uiteraard komen de kabels hier nog bij. Naast de Klipsch waren er eigenlijk geen alternatieven voor die prijs, zodoende dat ik mn budget iets opgehoogd heb.
Indien ik het mis kan er later altijd nog een Sub bij geplaatst worden. Die (uiteraard actieve) Sub zou ik er in dan principe van ieder merk bij kunnen zetten toch?

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Het is niet mijn advertentie maar als ik nu een set zou aanschaffen zou ik zeker over deze set nadenken.
http://link.marktplaats.nl/676338484

Zelfde bedrag (misschien valt er nog wat te onderhandelen) en dan heb je iets heel moois in huis wat mij betreft. Ik heb zelf namelijk 4x A250 en 1x 225C + denon 3312.

PunlArjen

• KnoxNL
Artsound, nooit van gehoord. Maar dat zegt absoluut niets. Fijn dat je iets naar je zin hebt gevonden!

Als ik zelf er meer voor over had gehad waren het destijds Dali Lektor 6 zuilen geworden, maar ja, van melkpakjes naar Jamo S608 was prima voor mij.

• Autofan1985
ArtSounds is een vrij onbekend merk idd, maar die AS5002 zuilen kwam echt een heerlijk geluid uit! Ik heb ze gevonden bij een HiFi zaak in Rotterdam (HiFi-Studio Zwaard) die normaal alleen in het hogere segment zit. Echter durfden ze deze speakers wel aan hun klanten te verkopen ondanks dat ze kwa prijs een paar segmenten lager zitten.

@arjentjuh: dat ziet er ook zeker niet slecht uit idd, echter is de Yamaha al onderweg. Alleen Hificorner had ze nog, dus ik wou er niet al te lang mee wachten. De AS5002 heb ik geluisterd toen ze aangestuurd werden door een Yamaha RX-V667, dus van de combinatie met Yamaha weet ik hoe het klinkt. Toch bedankt voor de tip!

• Autofan1985
De set is besteld! :D
SoortProduct
VersterkerYamaha RX-V771
Front SpeakersArtSound AS5002 HGB
Center SpeakerArtSound ASC-350
Surround SpeakersArtSound AS550

De versterker had ik halverwege vorige week al besteld en afgelopen zaterdag dus definitief de knoop door gehakt vwb de speakers. De levering zou een paar dagen duren schatte hij in, dus ik hoop ze eind eze week of begin volgende week in huis te hebben. Tot die tijd mocht ik echter de AS5002 zuilspeakers mee nemen die hij als demo had staan! <3 Wanneer hij de rest komt brengen zal hij de demo's dan weer mee terug nemen. Geweldige service dus! Tevens ook goed geholpen in de winkel, dus ik ga ze zeker onthouden!

Nu tezijnertijd alleen nog een actieve subwoofer en een NAS-box er bij zoeken en de set is echt compleet. :) Dank voor de hulp.
Pagina: 1