Toon posts:

Aankoop advies videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt een high end pc samen te stellen sterk geinspireerd op het systeem uit de BBG van Maart. Echter ben ik een leek op het gebied van Crossfire opstellingen. Ik zou daarom graag ipv 2x 7850, een individuele kaart willen aanschaffen welke wat betreft prijs rond de € 400 komt te liggen. Ik ben geen overclocker dus veel extra features wat dit betreft heb ik niet nodig. Ook heb ik geen voorkeur voor AMD of NVIDIA , en wil gewoon graag nieuwe games op zo een hoog mogelijke setting kunnen spelen.

Hopelijk kunnen jullie mij een advies geven. Heb al meerdere reviews gelezen maar zie soms door het bomen het bos niet meer. Heb zitten kijken naar een GTX 680 welke net boven mijn budget komt. Is een GTX 670 dan een goed alternatief? of heeft AMD kaarten die kwa perfomance beter zijn?

Gr, Dennis

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Je kunt met 400 euro denk ik het beste voor een goede 7970 van AMD gaan, die zitten vaak net iets onder de 400 euro, en bieden meer performance dan een GTX670, en vaak zelfs beter dan een GTX680.

Zelf zou ik met jouw budget deze kiezen: pricewatch: Gigabyte GV-R797TO-3GD

Is al factory overgeklokt, hoef je zelf niks maar aan te doen, en heeft ook nog een boost functie voor als het zwaar wordt. En hij is ook nog eens goed leverbaar bij veel webshops.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Verwijderd

http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-5.html

Deze heeft precies wat je zoekt, voor elk budget de beste gaming kaart.
Geen gezeur van fan boys over ATI of Nvidia gewoon duidelijkheid.
En hij word netjes up to date gehouden.

En je kunt altijd kijken naar een OC versie van het betreffende model.
Zoals door Nightquest77 is geadviseerd.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2013 10:20 ]

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:17:
http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-5.html

Deze heeft precies wat je zoekt, voor elk budget de beste gaming kaart.
Geen gezeur van fan boys over ATI of Nvidia gewoon duidelijkheid.
En hij word netjes up to date gehouden.

En je kunt altijd kijken naar een OC versie van het betreffende model.
Zoals door Nightquest77 is geadviseerd.
Niet echt een goed advies een lawaaibak-referentiemodel van 7970.
En die site is niet echt up to date want er staan geen 7990 of 660Ti vermeld.

Verwijderd

Topicstarter
calsonic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:29:
[...]

Welke kaart zou jij mij dan adviseren? een ander model van de 7970?

• calsonic
  • Niet online
Het ligt eraan welke games je speelt.
Lees wat reviews en aan de hand daarvan moet je een kaart kopen.
Voor 400 kun je het beste kiezen tussen de 670 of de 7970.
Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij Nvidia omdat die een soepeler gameplay geeft.

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-02 06:25

Qon

Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:52:
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt een high end pc samen te stellen sterk geinspireerd op het systeem uit de BBG van Maart. Echter ben ik een leek op het gebied van Crossfire opstellingen. Ik zou daarom graag ipv 2x 7850, een individuele kaart willen aanschaffen welke wat betreft prijs rond de € 400 komt te liggen. Ik ben geen overclocker dus veel extra features wat dit betreft heb ik niet nodig. Ook heb ik geen voorkeur voor AMD of NVIDIA , en wil gewoon graag nieuwe games op zo een hoog mogelijke setting kunnen spelen.

Hopelijk kunnen jullie mij een advies geven. Heb al meerdere reviews gelezen maar zie soms door het bomen het bos niet meer. Heb zitten kijken naar een GTX 680 welke net boven mijn budget komt. Is een GTX 670 dan een goed alternatief? of heeft AMD kaarten die kwa perfomance beter zijn?

Gr, Dennis
Je moet ook je gewenste resolutie aangeven, en waar je de grafische kaart voornamelijk bij wilt gebruiken (welke software/games). De opmerking over een lawaaierige kaart kun je pas meenemen in de oordeel zodra je weet welke behuizing je koopt.

• Nightquest77
calsonic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:42:

Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij Nvidia omdat die een soepeler gameplay geeft.
Ha. Ha.

Zullen we ons nu weer focussen op gefundeerd advies?
Sneller en stiller dan de reference 7970, sneller dan de 670 en vaak sneller dan de 680, en netjes onder de 400 euro.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
Qon schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:42:
[...]

Je moet ook je gewenste resolutie aangeven, en waar je de grafische kaart voornamelijk bij wilt gebruiken (welke software/games). De opmerking over een lawaaierige kaart kun je pas meenemen in de oordeel zodra je weet welke behuizing je koopt.
Mijn excuses voor het ontbreken van deze informatie. Inderdaad wel handig om even te vermelden.
Ik ga spelen op 1080*1920 en speel spellen als Call of duty, Crysis, far Cry etc. Veelal shooters en wat MMORPG's zoals LOrd of the rings online, SWOTOR.

Voor de kast heb ik gekozen voor de Corsair 500R

• calsonic
  • Niet online
Nightquest77 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:50:
[...]

Ha. Ha.

Zullen we ons nu weer focussen op gefundeerd advies?

[...]

Sneller en stiller dan de reference 7970, sneller dan de 670 en vaak sneller dan de 680, en netjes onder de 400 euro.
Wat haha ?

Heb een hele stapel 7950's en 7970's gehad om te testen en geen van allen hadden een soepele gameplay en stotterde regelmatig in tegenstelling tot de 660Ti 670 en 680 kaarten van Nvidia.

Dus totdat je ze zelf hebt getest, en niet wat je gelezen hebt op een of andere website, kun jij daar totaal geen oordeel over vellen.

• Nightquest77
calsonic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Wat haha ?

Heb een hele stapel 7950's en 7970's gehad om te testen en geen van allen hadden een soepele gameplay en stotterde regelmatig in tegenstelling tot de 660Ti 670 en 680 kaarten van Nvidia.

Dus totdat je ze zelf hebt getest, en niet wat je gelezen hebt op een of andere website, kun jij daar totaal geen oordeel over vellen.
Dus omdat jij een 'hele stapel' 7950 en 7970's hebt gehad die naar jouw idee 'stotterden' moet dat maar als bewijs gelden voor alle videokaarten van AMD? Vreemd dat niemand anders die ervaring dan heeft! Wellicht dat het tussen je oren zit, of te maken heeft met de compatibiliteit met de rest van je systeem? Let wel, we hebben het hier over een enkele kaart, dus van microstuttering kan er geen sprake zijn.

Je V&A geschiedenis en product reviews wijzen er echter op dat je alleen een GTX 680, GTX660TI en een AMD 7870 boost hebt getest, niet erg representatief lijkt me.

En waar baseer je op dat ik zelf niks getest heb? Doe niet alsof je weet wie ik ben svp.

[ Voor 8% gewijzigd door Nightquest77 op 02-05-2013 11:06 ]

Verwijderd

calsonic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:29:
[...]

Zucht, wat een opmerking, lawaaibak-referentiemodel...... Er zijn dus wel genoeg 7970 met een goede stille koeler.
En de
calsonic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Wat haha ?

Belachelijke conclusie.
Dat is totaal verschillend per game, en ligt ook aan de rest van je setup. Je verward jouw persoonlijke keuze met gewoon de betere kaart voor het maximale bedrag.

En als je de keuze wilt moet maken tussen een 670 of een 7970 dan ga je gewoon voor de goedkoopste omdat ze bijna geen prestatie verschil hebben.

Asus HD7970 pricewatch: Asus HD7970-DC2-3GD5 Deze heeft 3gb
Asus GTX670 pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5 Deze heeft 2gb, de 4gb is te duur.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:13:
[...]

Zucht, wat een opmerking, lawaaibak-referentiemodel...... Er zijn dus wel genoeg 7970 met een goede stille koeler.
En de

[...]

Belachelijke conclusie.
Dat is totaal verschillend per game, en ligt ook aan de rest van je setup. Je verward jouw persoonlijke keuze met gewoon de betere kaart voor het maximale bedrag.

En als je de keuze wilt moet maken tussen een 670 of een 7970 dan ga je gewoon voor de goedkoopste omdat ze bijna geen prestatie verschil hebben.

Asus HD7970 pricewatch: Asus HD7970-DC2-3GD5 Deze heeft 3gb
Asus GTX670 pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5 Deze heeft 2gb, de 4gb is te duur.
Okay bedankt voor je advies. Met deze kaarten kan ik dus de meest recente games gewoon op max spelen? Uiteraard met overige onderdelen welke de kaart zullen ondersteunen zoals 8GB Corsair geheugen en een I5 3570K CPU.

• calsonic
  • Niet online
Nightquest77 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:02:
[...]

Dus omdat jij een 'hele stapel' 7950 en 7970's hebt gehad die naar jouw idee 'stotterden' moet dat maar als bewijs gelden voor alle videokaarten van AMD? Vreemd dat niemand anders die ervaring dan heeft! Wellicht dat het tussen je oren zit, of te maken heeft met de compatibiliteit met de rest van je systeem? Let wel, we hebben het hier over een enkele kaart, dus van microstuttering kan er geen sprake zijn.

Je V&A geschiedenis en product reviews wijzen er echter op dat je alleen een GTX 680, GTX660TI en een AMD 7870 boost hebt getest, niet erg representatief lijkt me.

En waar baseer je op dat ik zelf niks getest heb? Doe niet alsof je weet wie ik ben svp.
Dat zijn slechts een paar kaartjes en als je verder had gekeken dan had je ook gezien dat ik pas sinds augutus 2012 aktief ben op deze website dus alle kaarten die ik daarvoor heb gehad ik niet beoordeeld heb nee.
En als je had gekeken wat ik verkocht had dan had je daar ook al een paar 7950's tussen zien staan.

• Nightquest77
calsonic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:27:
[...]

Dat zijn slechts een paar kaartjes en als je verder had gekeken dan had je ook gezien dat ik pas sinds augutus 2012 aktief ben op deze website dus alle kaarten die ik daarvoor heb gehad ik niet beoordeeld heb nee.
En als je had gekeken wat ik verkocht had dan had je daar ook al een paar 7950's tussen zien staan.
Je reageert bijzonder selectief op hetgeen ik zei, maar dat is begrijpelijk want de rest van je verhaal houdt geen stand natuurlijk.

Ik hoop dat de TS nu verder een goed idee heeft van de keuzes die hij heeft, maar het zou jammer zijn als hij door jouw ongefundeerde verhaal in de war wordt gebracht.

• calsonic
  • Niet online
Nightquest77 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:32:
[...]

Je reageert bijzonder selectief op hetgeen ik zei, maar dat is begrijpelijk want de rest van je verhaal houdt geen stand natuurlijk.

Ik hoop dat de TS nu verder een goed idee heeft van de keuzes die hij heeft, maar het zou jammer zijn als hij door jouw ongefundeerde verhaal in de war wordt gebracht.
Ach als AMD zelf toegeeft dat ze problemen hebben met stutteringen bij hun kaarten is het nogal duidelijk niet
http://videocardz.com/411...d-micro-stuttering-issues

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
calsonic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:38:
[...]

Ach als AMD zelf toegeeft dat ze problemen hebben met stutteringen bij hun kaarten is het nogal duidelijk niet
God, man, lees je eigenlijk wel de artikelen die je linkt of niet?

Wat zak jij ongelofelijk door de vloer hier als een Nvidia fanboy. Ik draai zelf ook al sinds jaar en dag Nvidia, maar je comment over stutter gaat gewoon niet op hierzo. We hebben het over SINGLE GPU. Daar speelt dit gegeven gewoon geen rol. Sla er maar een review of twintig op na, ik ga het niet eens linken voor je.

@ TS & Ontopic: misschien de moeite waard om eens te kijken naar het mainstream game systeem uit de BBG van mei. Meer performance voor minder geld als een 680. (Of check m'n sig).

Ga je single GPU, dan is een 7970 de beste keuze voor het budget. Sowieso is voor 1080p resolutie elke gpu boven de 660(ti) genoeg voor lekker gamen. Wil je richting de 60 fps locked op ultra met 2x/4x AA dan zou ik voor de 660 in SLI gaan, die trekken dat in bijv. FC3 prima. Wil je meer dan dat, dan kom je in het (dure) high end segment en is ook enigzins overkill qua prijs en prestatie voor 1080p. Twijfel je of 2x 660 genoeg zal zijn? Dan is er nog de keuze om je mobo op de groei te kopen en nu te gaan voor een enkele 670 of 660ti (zou dan eerder een 670 pakken). Die kan je dan eerst eens een beetje overklokken en mocht je dan nog meer willen kun je er altijd een tweede bij prikken.

[ Voor 24% gewijzigd door Vayra op 02-05-2013 11:56 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Nightquest77
calsonic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:38:
[...]

Jammer voor je, maar dat gaat over crossfire kaarten zoals de 7990.

En zoals ik al eerder aangaf gaat het hier om een enkele kaart, en speelt dat dus geen enkele rol.

:w

• calsonic
  • Niet online
Vayra schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:44:
[...]

God, man, lees je eigenlijk wel de artikelen die je linkt of niet?

Wat zak jij ongelofelijk door de vloer hier als een Nvidia fanboy. Ik draai zelf ook al sinds jaar en dag Nvidia, maar je comment over stutter gaat gewoon niet op hierzo. We hebben het over SINGLE GPU. Daar speelt dit gegeven gewoon geen rol. Sla er maar een review of twintig op na, ik ga het niet eens linken voor je.

@ TS & Ontopic: misschien de moeite waard om eens te kijken naar het mainstream game systeem uit de BBG van mei. Meer performance voor minder geld als een 680. (Of check m'n sig).

Ga je single GPU, dan is een 7970 de beste keuze voor het budget.
Nightquest77 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:44:
[...]

Jammer voor je, maar dat gaat over crossfire kaarten zoals de 7990.

En zoals ik al eerder aangaf gaat het hier om een enkele kaart, en speelt dat dus geen enkele rol.

:w
Feit is dat Nvidia een soepeler gameplay geeft als amd kijk maar naar de frametimes.
En of jullie het daar niet mee eens zijn I don't care.

• Nightquest77
calsonic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:48:
[...]

[...]

Feit is dat Nvidia een soepeler gameplay geeft als amd kijk maar naar de frametimes.
En of jullie het daar niet mee eens zijn I don't care.
Het is geen zaak van 'het er wel of niet mee eens zijn' als het gaat om statistiek.

Hij die eist, bewijst. Dus kom maar met je linkjes naar relevante artikelen. O wacht, die zijn er niet!

• kjtm
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-02 16:31
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:13:
[...]

Hij noemt dan ook het referentiemodel. Deze zijn over het algemeen lang niet zo stil als een uitvoering met een aftermarket koeler zoals een twinfrozr van MSI, directcuII van Asus, double dissipation van XFX etc. Dat is wel iets waar de topicstarter op kan letten wanneer de geluidsproductie van belang is.

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

• calsonic
  • Niet online
Nightquest77 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:50:
[...]

Het is geen zaak van 'het er wel of niet mee eens zijn' als het gaat om statistiek.

Hij die eist, bewijst. Dus kom maar met je linkjes naar relevante artikelen. O wacht, die zijn er niet!
Kijk dat is het verschil tussen jou en mij ik heb persoonlijke ervaring omdat ik de hele dag door met hardware bezig ben en jij moet het van een ander hebben |:(

• Vayra
Kunnen we weer ontopic? Volgens mij is dit een flame war aan het worden die echt helemaal nergens over gaat. Calsonic, niemand heeft wat aan ongefundeerde, niet onderbouwde stellingen die tegen de logica in gaan. Dan kun je het nog wel zo voelen maar als advies aan een ander heeft het gewoon nul meerwaarde.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Nightquest77
calsonic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:55:
[...]

Kijk dat is het verschil tussen jou en mij ik heb persoonlijke ervaring omdat ik de hele dag door met hardware bezig ben en jij moet het van een ander hebben |:(
Je doet de hele tijd alsof je weet wie ik ben, en wat ik doe. Maar dat is helemaal niet het geval.

TS vraagt om gefundeerd advies en jij roept dat ALLE AMD KAARTEN STUTTEREN ! En als we dan om bewijs vragen dan verwijs je naar je eigen beperkte ervaring, en naar irrelevante artikelen elders op het internet. Dat is gewoon kinderlijk en helpt de TS ook zeker niet.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat reviews en benchmarks te hebben gelezen denk ik dat ik voor een XFX HD7970 Double Dissipation GHz Ed ga. Prestaties zijn erg goed en prijs ligt rond de € 400. Geluids productie en warmte productie lijken vergeleken met de andere modellen gemiddeld te zijn. Vinden jullie dit een verstandige keuze?

Verwijderd

kjtm schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:55:
[...]

Hij noemt dan ook het referentiemodel. Deze zijn over het algemeen lang niet zo stil als een uitvoering met een aftermarket koeler zoals een twinfrozr van MSI, directcuII van Asus, double dissipation van XFX etc. Dat is wel iets waar de topicstarter op kan letten wanneer de geluidsproductie van belang is.
Inderdaad, daarom vermeld ik in mijn eerste post ook dat hij even moeten kijken naar een OC versie, dat zijn al vaak de uitvoeringen met en aftermarket koeler.

En de microstuttering is inderdaad alleen bij CF, had ik zelf ook erg last van met 2x7870 maar dit verschilt bij mensen omdat het ook ligt aan de rest van je pc, ik draai daarom nu SLI 2x660 en heb hier een stuk minder last van.
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:06:
Na wat reviews en benchmarks te hebben gelezen denk ik dat ik voor een XFX HD7970 Double Dissipation GHz Ed ga. Prestaties zijn erg goed en prijs ligt rond de € 400. Geluids productie en warmte productie lijken vergeleken met de andere modellen gemiddeld te zijn. Vinden jullie dit een verstandige keuze?
Dat is inderdaad een goede keuze.
Hier een review van de kaarten: reviews: Round-up: snelle HD 7800- en 7900-kaarten

Kijk ook even naar de pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Deze is qua prijs gelijk maar heeft een wat betere koeling/geluidproductie, nadeel is een iets mindere overklok.

• Vayra
pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5

is ook leverbaar, net even boven de 400 maar met zo'n beetje de meest heerlijke koeler die op de markt is. (DC2T) Deze kaart kun je makkelijk op een gpu klok van 1100 of meer krijgen en dan heb je gewoon een hele sterke single gpu.

De Matrix kaartjes zou ik dan weer laten liggen, die zijn tegen de 460 (zijn maar subtiele verschillen namelijk, cherry picking/silicon lottery). XFX niet nemen want die lui kunnen geen koelers maken. Voor 410 euro zou ik echt voor de Asus gaan. Alternatief kan je de allergoedkoopste pakken, dat is volgens mij de HiS, en er zelf een mooie drieslots koeler op zetten of zo. Maar dat is weer een gedoe en levert geen echt groot prijsverschil op.

[ Voor 31% gewijzigd door Vayra op 02-05-2013 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vayra schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:19:
pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5

is ook leverbaar, net even boven de 400 maar met zo'n beetje de meest heerlijke koeler die op de markt is. (DC2T) Deze kaart kun je makkelijk op een gpu klok van 1100 of meer krijgen en dan heb je gewoon een hele sterke single gpu.

De Matrix kaartjes zou ik dan weer laten liggen, die zijn tegen de 460 (zijn maar subtiele verschillen namelijk, cherry picking/silicon lottery). XFX niet nemen want die lui kunnen geen koelers maken. Voor 410 euro zou ik echt voor de Asus gaan. Alternatief kan je de allergoedkoopste pakken, dat is volgens mij de HiS, en er zelf een mooie drieslots koeler op zetten of zo. Maar dat is weer een gedoe en levert geen echt groot prijsverschil op.
Daar heb ik ook naar zitten kijken inderdaad. Enige probleem is dat ik mijn systeem bij Altenate wilde laten samen stellen en laten assembleren aangezien ik ook op dit gebied een leek ben. Kost € 55 maar dan heb ik verder geen problemen. Alternate heeft dde Asus variant echter niet op voorraad en geeft aan ook geen verwachte leverdatum te hebben.

• Vayra
Zet de GPU er later gewoon zelf in en bestel m waar ie het goedkoopst is, zou ik dan adviseren.

GPU in je systeem zetten is echt letterlijk niets meer dan de kaart in je PCI slot duwen, schroefje aandraaien, en inpluggen op je voeding.

Worst case kijk je even een how-to op youtube. Sowieso is het met een zelf samengesteld systeem wel een prettig idee te weten wat er in je kast zit en waarom. Handig voor troubleshooten :)

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-02 10:18

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb gekozen voor de asus versie alleen dan de 7950 aangezien ik begreep dat de XFX een stuk meer lawaai maakte. Met me Asus heb ik daar tot nu toe geen last van gehad. Heb de OC versie

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn budget iets is opgerekt kan ik nu een videokaart shoppen van rond de € 450. Ik zelf heb de EVGA GeForce GTX 680 SC Signature op het oog. Heeft iemand hier ervaring mee? en is er hiervoor een zwaardere voeding nodig dan de Seasonic G-650? Ook heb ik mijn twijfels of deze videokaart geen overkill gaat worden aangezien ik games als Battlefield en far cry wil gaan spelen op een Single monitor 1080*1920.
Pagina: 1