Modem/router wissel

Pagina: 1
Acties:

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 10:45
Hallo.

Ik zit met een uitdaging die hopelijk hier opgelost kan worden.
Sinds kort woon ik op mijzelf en heb ik ziggo internet aangevraagd,pakket gekregen met ubee wifi modem.
Tot nu toe is alles werkend en geactiveerd,enkel wil ik vanuit mijn ouders huis mijn netwerk overzetten.

Situatie nu is als volgt.
Bij ouders: ubee modem (oude zonder wifi) daarachter staat een netgear wndr3700 met daarachter alles opgesteld en ingesteld zoals ik het toen wou.

Bij mij: ubee wifi modem met nog niks erachter.

Ik wil dit compleet omwisselen met elkaar,mijn ouders mijn wifi modum zodat zij draadloos kunnen interneten.
En ik de oude ubee en netgear bij mij installeren,dit omdat het veel makkelijker is in te stellen.
Nu is de vraag is dit mogelijk alles omwisselen zonder probleem bij ziggo enz.

Bijde modems draaien op huidige locatie en zijn geactiveerd.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 11:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gaat niet. De Ubee is gekoppeld aan een account/wijkkast etc.

Gewoon voor je ouders een draadloos puntje kopen of een nieuwe Ubee aanvragen bij Ziggo.

[ Voor 42% gewijzigd door sebastius op 02-05-2013 09:46 ]

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:48
Of gewoon Ziggo bellen en vragen naar een nieuwe Ubee met WIFI.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-12 16:53
Technisch zou het kunnen als ze mac etc omruilen. Beleids matig zullen ze het niet uitvoeren vermoed ik.
Je hebt voor een paar tientjes al een nette tp link eventueel 2de hands TL-WR1043ND staat goed bekend.
Wel jammer die ruil ziet er uit als een mooie oplossing.
Ja als een nieuwe Ubee niets of weinig extras kost is dat een mooie oplossing en dan bij jezelf de wifi uitzetten van de Ubee indien mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door EnderQ op 02-05-2013 09:56 ]

• franssnarf
Hmm dat is weer jmmr, dan gaan ze maar simpele wifi routertje krijgen.
Kan je bij ziggo ook vragen naar een simpele ubee voor mijzelf ik wou eigenlijk geen ubee/cisco wifi modum.
Maar tja je krijgt ze gewoon daarom wou ik een wissel doen met elkaars modem.

Gaat vooral vanwege de router functie en wifihotspot erin daar bn ik geen fan van.

Verwijderd

Hmm ik zou het denk ik gewoon proberen... Heb zelf ook weleens een ziggo modem gewisseld, ik had er nog 1 van oude adres en kreeg 2x een nieuwe, dus had 3 verschillende. Heb ze allemaal geprobeerd welke het fijnste was, en werken deden ze allemaal.

• dujour
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 20:50
franssnarf schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:56:
Hmm dat is weer jmmr, dan gaan ze maar simpele wifi routertje krijgen.
Kan je bij ziggo ook vragen naar een simpele ubee voor mijzelf ik wou eigenlijk geen ubee/cisco wifi modum.
Maar tja je krijgt ze gewoon daarom wou ik een wissel doen met elkaars modem.

Gaat vooral vanwege de router functie en wifihotspot erin daar bn ik geen fan van.
Je kunt de Ubee ook in bridge mode zetten.
Dan wordt wireless ook uitgeschakeld.

• franssnarf
Dat ik de ubee in bridge kan zetten weet ik en dat ga ik zekker doen.
Enkel was dus de complete wissel situatie een zeer mooie oplossing geweest als het werkt.

Maar de modems zijn dus gewoon compleet gelockt aan een postcode/adres begrijp ik.

Wat gebeurt er als ik ze omwissel, krijg ik dan weer een activatie pagina of gaan ze gewoon weer alles laden zoals laatst bekent en verder met wat ze deden eventueel met andere snelheid?

• franssnarf
Oke paar dagen verder, heb mijn modem aangesloten bij mijn ouders ff laten inwerken en getest.
Krijg gewoon internet en alles lijkt perfect te werken.
Bijna te perfect, nu blijkt dus dat mijn modem de instellingen van mijn snelheid meegenomen heeft.
Zij hebben dus langzamere snelheid dan eerst (hun alles in 1 plus, ik tv en internet z1)

Hoe kan ik dit veranderen, een reset iets aanpassen of is dit gewoon niet mogelijk.
Hoe gaat het in zijn werk als je een nieuwe modem krijgt van ziggo die heeft toch ook nog niet alles erin?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Gaat a.d.h.v. het MAC adress van je modem. Misschien kun je deze veranderen door ff met ziggo te overleggen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Inderdaad even met Ziggo bellen, dan weet je het snel genoeg ;)
Pagina: 1