[CCiP] - VirtPin - Virtual Pinball Build

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 14:53

Over de VirtPin Build

VirtPin is een virtuele flipperkast, de bouw ervan is geinspireerd door de video van Gathering of Tweakers over de Visual Pinball Casemod van Njay. Het heeft enige tijd geduurd voordat ik echt zover was om te gaan bouwen ook al was ik al vroeg begonnen met de bouw. In augustus/september 2012 ben ik begonnen met het maken van een behuizing, maar had nog niet het speelveld scherm bemachtigd. Dit bleek niet zo handig. Ondertussen heb ik het speelveld wel in orde en ben ik op het punt aangekomen, dat de speciale hardware toegevoegd moet gaan worden. Vanaf dat punt wil ik jullie gaan meenemen in mijn build. Kijk onder het kopje "Bouw" voor een kort verslag tot dit punt.

Materiaal

Computer Hardware
De flipperkast gaat draaien op een volwaardige PC, waarin de onderstaande hardware gestopt gaat worden.
Software
Op een PC hoort natuurlijk software om het geheel compleet te maken. Hieronder een overzicht van de software die ik van plan ben te gaan gebruiken
  • OS - Windows 7 X64 Ultimate
    • Custom boot screen
    • Replaced Explorer
    • Stripped applications and services
  • HyperPin
  • VP9 - Visual Pinball 9
  • LedBlinky
Monitoren
Voor een virtuele flipperkast heb je natuurlijk schermen nodig om de boel op weer te geven, alle schermen heb ik verzameld via Tweakers.net Vraag & Aanbod, hieronder het overzicht:
  • 17" DVI 1280 x 1024 HP Monitor (4:3) - Backglass - Thanks Glippy666
  • 15" DVI 1024 x 786 Dell Monitor (4:3)* - DMD - Thanks jvdmast
  • 32" HDMI 1920 x 1080 LG TV (16:9) 32LH3000 - Playfield - Thanks Vaal
Alle schermen zijn ontdaan van hun plastic behuizingen, dit om ruimte te besparen en om montage in de cabinet te vergemakkelijken. Alle schermen waren makkelijk uit elkaar te halen zonder schade, het Dell en HP scherm hebben alles netjes in 1 metalen package zitten en zijn dus makkelijk te monteren, zonder al te veel extra handelingen. De HP monitor heeft een ingebouwde voeding en hoeft dus enkel voorzien te worden van 230V via een standaard PC type voedingskabel. De Dell monitor is voorzien van een externe transformator die de monitor van een lager voltage voorziet, hiertoe moet ik dus een aparte voeding in de cabinet plaatsen.

De LG TV heeft niet een dergelijke metalen package, waardoor hierbij 3 boards geplaatst moeten worden in de cabinet (Voeding, LCD aansturing en Tunerboard) daarnaast zijn er nog de speakers (welke hergebruikt gaan worden) en het bedieningspaneel met de IR ontvanger). De TV is getest en gaat direct aan op het laatste kanaal nadat er spanning op komt te staan, ideaal, want dit betekend dat ik geen moeilijke dingen hoef te bedenken om het speelscherm in te schakelen. Dit wordt gedaan middels een relais, die ingeschakeld wordt als de PC ingeschakeld wordt.

De PC monitoren gaan normaliter ook meteen aan als er spanning op gezet wordt. Ik heb dit nog niet getest voor mijn monitoren, mocht dit een probleem vormen, dan moet hiervoor nog iets verzonnen worden.

*) Op termijn zal de DMD monitor vervangen gaan worden door een echte 128 x 32 DMD display, hiermee dient dus rekening gehouden te worden qua formaat van het venster in de kopkast.
Behuizing
De custom case is gebaseerd op het standaard ontwerp van een flipperkast en wordt gebouwd op basis van MDF (12mm en 18mm). Daarnaast zal er gebruik gemaakt gaan worden van gehard glas (veiligheidsglas) voor het beschermen van de schermen.

EDIT - Alternatieven aan het bekijken voor het veiligheidsglas, informatie aangevraagd bij Proga Plastics over Polycarbonaat platen met XT Coating

EDIT2 - Proga Plastics bied de oplossing voor XT Gecoatte Polycarbonaat platen aan voor € 47,- p/m2, voor dit geld kies ik liever voor het authentieke geharde glas is goedkoper en mooier, het idee was, dat plastic wellicht goedkoper zou zijn en bijkomend voordeel zou dan zijn geweest, dat dit ook nog eens lichter is.
Arcade hardware
Om het echte flipperkast gevoel goed na te bootsen heb je natuurlijk het een en ander aan specifiek materiaal nodig. Ik heb deze materialen bij verschillende leveranciers gekocht, hieronder een overzicht per leverancier:

GroovyGameGear.com - Besteld 22-04-2013, verwachte leverdatum 13-05-2013 (Schatting)EDIT - Materialen zijn binnen en en werken, foto's volgen. Al wel gemerkt, dat als je de RGB leds aanpakt, dat je moet opletten op de draadjes die daaraan zitten, 2 keer bewegen en ze liggen van de soldeerpunten af, de draadjes zijn dus erg dun.

ArcadeWinkel.nl - Besteld 23-04-2013, wordt opgehaald op 27-04-2013PinballCenter.eu - Nog niet besteld (Worden 2 bestellingen, 1 x poten en toebehoren en 1 x DMD)Nog niet zeker waar te bestellen
  • PinDMD controller
Voor de poten heb ik een andere (goedkopere) leverancier gevonden, hier kun je (2dehands) poten bestellen vanaf 5 euro per poot. Dus de bestelling is geplaatst bij FlipperSloop.nlEDIT - De poten van Flippersloop zijn ondertussen binnen en ze waren goedkoop, maar vergen nog wel wat werk voordat ze er ook mooi uitzien. Dus nu opzoek naar iemand die ze kan zandstralen en verchromen of zwart spuiten (ben ik nog niet helemaal over uit)

Bij Flippersloop.nl hebben ze helaas niet de montagebeugels die ik graag wil hebben, dus ben ik hiervoor naar een andere leverancier op zoek gegaan, deze heb ik gevonden in Pinballwizard.nl
  • 8 x Bouten
  • 4 x Binnenplaat voor pootbout
EDIT - De levering van PinballWizard was razendsnel, de platen zijn gemonteerd, al moest ik hiervoor nog wel wat omdraaien (de stroomtoevoer zat in de weg) de platen zijn mooi en goed. Alleen het maken van de gaten in de hoeken voor de bouten is wat lastig, hiervoor toch nog aanvullende gereedschappen zoeken.

EDIT - Voor dit project en toekomstige projecten toch maar eens op zoek gegaan naar een goedkoop alternatief voor de veel te dure dremels. Conrad heeft een leuk oefen apparaatje voor 20 euro, dus deze maar besteld, omdat de bestelling minimaal 25 euro moet zijn voor gratis verzending ook maar een veiligheidsbril erbij besteld (handig voor al dat rondvliegende spul met zo'n dremel en bovendien zijn mijn ogen magnetisch ofzo, want veel van die troep beland in mijn ogen ;) ) Daarnaast ook nog een soldeerpotlood besteld, hopen dat ik het hiermee voor elkaar krijg om de eerder genoemde losgekomen draadjes weer vast te solderen. De totale bestelling kwam hiermee uit op pak hem beet 30 euro.

De levering was na 3 dagen binnen en het dremel alternatief ziet er goed uit, al lijken de accesoires niet van een heel hoge kwaliteit, maar volgens mij passen hier de originele dremel bits ook in, dus dan komt dat wel goed! Voor de volgende keer maar eens proberen wat van die snijd discs van Dremel te bemachtigen.

Voor de toekomstige DMD is natuurlijk ook weer een speciale controller nodig, deze is alleen slecht leverbaar, dus het is nog even goed zoeken hoe en waar deze besteld kan worden. Het nadeel van hobby projectjes... Overigens is dat ook wel leuk om te vermelden, de PinDMD is een project van een collega tweaker, het is dus niet gemaakt door een bedrijf, maar door iemand die onwijs handig is met fijne electronica, meer hierover is te vinden op VPForums.

De Bouw

Poging 1
In Augustus 2012 ben ik begonnen aan de bouw van VirtPin, de bouw ging voorspoedig en ik heb de maten aangehouden op basis van berekeningen gemaakt op basis van afbeeldingsgrootte.

Het begint met plaatmateriaal:
Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/9972/plaatmateriaal.jpg

Vervolgens is er een kopkast en een body gebouwd
Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/1026/kopkastenbody.jpg

Vervolgens plaats je de monitoren in de kopkast
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/2183/monitoreninkopkast.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/2707/monitoreninkopkast2.jpg

Uiteindelijk heb ik dan ook een 32" Full HD tv te pakken gekregen, deze had ik niet toen ik begon, en dan kom je erachter dat de maten te krap zijn.... Dus besloten om opnieuw te beginnen.
Poging 2
Zoals gezegd ben ik opnieuw begonnen aan de body, deze heb ik breder gemaakt (de lengte was wel goed). Dus opnieuw naar de Gamma gegaan en een plaat MDF van 12mm laten zagen op de gewenste maten. Ik heb de binnenmaat exact gelijk getrokken met de hoogte van het LCD paneel, waardoor het scherm mooi strak in de behuizing komt te liggen. Dit vooral omdat ik dit mooi en strak vind voor het eindresultaat. Dit is het risico van werken zonder bouwtekeningen. Ik bouw het geheel op terwijl ik vordering maak en zoek oplossingen wanneer ik tegen een probleem aanloop.

Je begint opnieuw met nieuw plaatmateriaal.
Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/9972/plaatmateriaal.jpg

Vervolgens bouw je een nieuwe kopkast en body en nu past de 32" tv wel
Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/4616/monitorinbody.jpg

De monitoren monteren in de kopkast, welke ook opnieuw gemaakt is, omdat de eerste kopkast te smal was en er daardoor niet meer mooi uitzag....
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/4383/dmdmonitorkopkast.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/1274/backglassendmdmonitormo.jpg

Ondertussen heb ik ook de spulletjes opgehaald bij ArcadeWinkel.nl Hij heeft het perfect geleverd en deze heb ik dus meteen ingebouwd. En ben er heel blij mee, het voegt gelijk het gevoel van een flipperkast toe! Dank ArcadeWinkel.nl
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/3461/coindoorenplunger.jpg

De volgende update zal over de bedrading gaan en het plaatsen van het moederbord, hopelijk krijg ik snel de bestelde goederen van GroovyGameGear.com binnen, de verwachting is echter dat dit nog wel een week of 2 kan duren, afwachten geblazen dus...

[ Voor 24% gewijzigd door e_balk op 30-05-2013 09:14 . Reden: Updates met betrekking tot materialen en gereedschappen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Leuk, door naar CM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Grats dude !! succes met je build

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryflex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06 21:31
Lekker bezig Erwin!
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Thanks _ferry_, Njay en natuurlijk Ryflex ouwe collega ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
Ziet er vet uit! Ben benieuwd naar het eind resultaat ;)

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Ferry H. schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:12:
Ziet er vet uit! Ben benieuwd naar het eind resultaat ;)
Ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
je kan een Arduino gebruiken? die dingen hebben zo'n grote community dat met die dingen alles te hacken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
hydrargyrum schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:22:
je kan een Arduino gebruiken? die dingen hebben zo'n grote community dat met die dingen alles te hacken valt.
Waarvoor heb je deze in gedachten dan?

Ik kies op dit moment vanuit gemaksoogpunt en betrouwbaarheid voor de geijkte controllers (LedWiz en GPWiz40) en voor de PinDMD2. Het lijkt me dat een Arduino board dit ook allemaal zou kunnen, maar dat hierbij nogal wat programmeerwerk om de hoek komt kijken en ik vermoed zelfs dat ik hierbij nog het een en ander zelf zou moeten ontwikkelen of bouwen om alles mogelijk te maken.

Nu heb ik zometeen 32 Outputs en 40 inputs voor respectievelijk LEDS en Relais en voor de knoppen en bijvoorbeeld de plunger en deze werken out of the box. Daarnaast op termijn dus een specifieke output voor een echte DMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik zou lekker bij de ledwiz blijven voor nu is een grote community voor.

Er zijn wel wat lui bezig geweest met arduino maar dat ligt stil op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Ik had hem ook al besteld, dus ik geloof ook niet dat ik daarvan ga afwijken, volgens mij is de Arduino ook niet ontzettend snel, ik geloof dat het maximaal haalbare op de outputs iets van 50hz is, dat betekend effectief maximaal 25 blinks per seconde en dat betekend dat er maximaal 25 tinten per kleur mogelijk zijn, 25x25x25 is maximaal 15625 kleurmogelijkheden terwijl met de Ledwiz tot 100.000 kleuren mogelijk zijn, lijkt me de keus al snel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ja maar de ledwiz kan wel micro stutter ver oorzaken door de aansturing.
Je kan dit oplossen door de PWM kleuren uit te zetten merk je niks van kwa licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Njay schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:22:
Ja maar de ledwiz kan wel micro stutter ver oorzaken door de aansturing.
Je kan dit oplossen door de PWM kleuren uit te zetten merk je niks van kwa licht :)
Wat is microstutter in deze context? Dat de PC kortstondig niet reageert? En wat zijn de PWM kleuren? Heeft dit te maken met de manier waarop de kleuren bepaald worden? Ik heb de spulletjes helaas nog niet binnen dus kan er ook nog niet mee spelen en zien hoe het een en ander werkt... Hoop dat het snel binnenkomt heb zin om er lekker mee te gaan "prutsen" en te kijken wat wel en niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit word zoiso een bookmark wil hem wel volgen kutgw!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Thanks JenM, ik ga mijn best doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Een hele kleine update, ik ben aan het kijken geweest naar oplossingen voor de glasplaten die ik wil gaan gebruiken voor de bescherming van de LCD's, ik was van plan om gehard glas te gaan gebruiken, maar mijn gevoel zegt me uiteindelijk toch dat dit wellicht niet de beste oplossing gaat zijn. Daarom ben ik nu gaan zoeken naar krasvast plexiglas en ben uitgekomen bij Proga Plastics, een leverancier van Plasticproducten, zij leveren ook een polycarbonaat met XT coating wat lijkt te voldoen aan mijn wensen en heb daar nu informatie opgevraagd, ik ben benieuwd of dit een goed alternatief gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Yes!!! Het pakketje van GroovyGameGear is eindelijk hier, morgen ophalen bij het postkantoor, Postnl wil er wel graag 40 euro voor hebben.... Beetje veel maar goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
yup altijd ff vragen aan de verzender of ze het willen shippen als 15 $ dollar gift scheelt import kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Weer wat geleerd ;) Ik had er wel enigszins bij stil gestaan, maar schijnbaar was ik niet goed genoeg geinformeerd, ik wist bijvoorbeeld niet dat de verzendkosten meegerekend zouden worden. Maar goed eigen schuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 22:41
Ziet er gaaf uit erwin. Ben zeer benieuwd. Maar gezien de gesprekken die we hier over hebben gevoerd op kantoor, waarbij ik je enthousiasme heb kunnen proeven, moet dat wel goed komen :)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-10 13:29
Gaaf Erwin! Alsie klaar is wil ik hem wel ff testen! In A'mere of in Gen ;)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 07:54
Leuk Erwin! Niet verwacht dat je zo creatief was! Zeker nog van vroeger bij de knutselclub! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, ik ga het volgen! _/-\o_

Groet Rick (KiVaDa) ;) :D

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
muppet99 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:13:
Ziet er gaaf uit erwin. Ben zeer benieuwd. Maar gezien de gesprekken die we hier over hebben gevoerd op kantoor, waarbij ik je enthousiasme heb kunnen proeven, moet dat wel goed komen :)
Aan de enthousiasme zal het inderdaad niet liggen, hooguit aan het geduld en de creativiteit ;) Daarom ook ruim de tijd genomen voor het project!
Paganstars schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:34:
Gaaf Erwin! Alsie klaar is wil ik hem wel ff testen! In A'mere of in Gen ;)
Moet ik natuurlijk wel eerst weten wie ik mag uitnodigen ;) Maar ik gok, dat ik een tour mag instellen als ie af is en hij allerlei locaties gaat aandoen voor testrondes!
Zanzibar-1337 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:49:
Leuk Erwin! Niet verwacht dat je zo creatief was! Zeker nog van vroeger bij de knutselclub! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, ik ga het volgen! _/-\o_

Groet Rick (KiVaDa) ;) :D
Als je iets wilt en je hebt er een beetje enthousiasme bij, dan kom je een heel eind en al met al helpt het rondstruinen op alle verschillende fora op internet ook heel erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

nice!

Als tie af is, Neem je hem dan een keer mee naar de vrijdagavond borrel in zoetermeer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
pezevenK- schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:25:
nice!

Als tie af is, Neem je hem dan een keer mee naar de vrijdagavond borrel in zoetermeer? ;)
Zeker!

[ Voor 0% gewijzigd door e_balk op 21-05-2013 08:49 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Vandaag zijn de poten voor de kast besteld en daarnaast het montage materiaal.
Poten zijn (2de hands) besteld bij Flippersloop.nl voor 5 euro per stuk, voor het totaal (4 poten, vier stelvoeten en 4 rubberdoppen) 47 euro kwijt met verzendkosten

Bij PinballWizard.nl heb ik vervolgens de montagebeugels besteld en 8 verchroomde bouten voor de montage.

Dit weekend gaat er weer geknutseld worden, mijn doel is om alle knoppen in ieder geval in te bouwen en om de bekabeling van de knoppen aan te sluiten. De RGB Leds wil ik een begin aan gaan maken, maar dit lijkt me toch behoorlijk complex.

Ik zoek nog naar een goede oplossing voor de bescherming van mijn schermen in de vorm van kraswerend plexiglas of echt gehard glas. Iemand suggesties?

[ Voor 11% gewijzigd door e_balk op 23-05-2013 14:55 . Reden: Toevoeging van vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Afgelopen zaterdag weer uren bezig geweest met de flipperkast, de knoppen aan de voorkant van de kast zijn geplaatst en de GP Wiz40 controller en de LedWiz 32 zijn ingebouwd en aangesloten, de meegeleverde draadjes zijn wat kort (zeker voor de LED's) maar de Leds hebben testgedraaid en alle lampjes gingen individueel aan, dus dat is al goed (testrun via Laptop)

Ook de PC is geplaatst en kan opstarten. Software installatie moet nog afgerond gaan worden, alleen Win7 64 is nu geinstalleerd, geen drivers voor de verdere hardware laat staan de overige software.

Ik moet het signaaldraad van de Coindoor nog doormeten voordat ik deze met vertrouwen aansluit op mijn GP Wiz en ik zal de knoppen ook nog moeten testen op werking.

Daarnaast moet ik ook nog de bedrading van de Leds en de knoppen gaan opschonen, het is nu een spinnenweb van draadjes naar de bordjes toe en dit is natuurlijk niet de uiteindelijke bedoeling.

Ook zijn de hoekprofielen voor de bevestiging van de poten geplaatst, van de week krijg ik als het goed is de poten geleverd en dan kan ik deze de volgende keer monteren en kan de flipperkast eindelijk op eigen kracht staan. Ook heb ik geinformeerd bij PinballWizard.nl naar de beugels waarop de kopkasten geplaatst worden, zodat ik mijn kopkast ook op de originele wijze kan laten scharnieren.

Nu nog een paar Laderails vinden, dan kan ik de PC zijn definitieve plekje in de kast gaan geven, voelt die zich ook gelukkiger.

Ik heb nog geen foto updates gemaakt, omdat veel van wat ik gedaan heb nog niet zo is als het moet worden en ik toch liever de eindresultaten laat zien (nu is er nog geen mooie vordering te zien).

- Weet iemand nog een plek waar ik een verlengkabel kan vinden voor de 24 aderige ATX aansluiting van het moederbord?

- Weet iemand een oplossing voor de glasplaten die interessant is (lage prijs en hoge krasvastheid) Ik heb gekeken bij een aanbieder van plexiglas, maar dit is echt heel erg duur en dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:19

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Wat betreft het glas:

Neem echt glas in plaats van plexiglas, dat lijkt me in dit geval veel geschikter en omdat het rechte vlakken zonder gaten etc. betreft is dit goed te doen. Gewoon even bij de lokale schilder binnen lopen en vragen naar gehard glas. Dit zal echter niet veel goedkoper zijn dan plexiglas. Hier bijvoorbeel € 53,-/m2:

http://www.voordeliggehar...as/gehard-5mm-helder-glas

Bitfenix heeft ATX verlengkabels:

pricewatch: BitFenix Alchemy 24-pin verlengkabel 30 cm

Als je die te duur vind zijn er ook voldoende goedkopere alternatieven:

http://www.ebay.com/sch/i...atx+24+extension&_sacat=0

Ben benieuwd naar je eindresultaat!

[ Voor 14% gewijzigd door floriske.nl op 27-05-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen foto updates gemaakt, omdat veel van wat ik gedaan heb nog niet zo is als het moet worden en ik toch liever de eindresultaten laat zien (nu is er nog geen mooie vordering te zien).
Bij een CIP vind ik de weg ernaartoe juist leuk, reeds klare cabinets kan ik zo ook wel googlen :)
En wij kunnen natuurlijk altijd tips geven als je er niet uitkomt. Dus foto's aub 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:20:
[...]

Bij een CIP vind ik de weg ernaartoe juist leuk, reeds klare cabinets kan ik zo ook wel googlen :)
En wij kunnen natuurlijk altijd tips geven als je er niet uitkomt. Dus foto's aub 8)
Die komen de volgende keer zeker, maar nu heb ik alleen een spinnenweb gemaakt met draadjes en dat is toch niet helemaal wat ik wil laten zien ;) Ik wil het resultaat van de kabeltjes laten zien zoals ik het in gedachten heb, gaat dus zeker goedkomen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
floriske.nl schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:31:
Wat betreft het glas:

Neem echt glas in plaats van plexiglas, dat lijkt me in dit geval veel geschikter en omdat het rechte vlakken zonder gaten etc. betreft is dit goed te doen. Gewoon even bij de lokale schilder binnen lopen en vragen naar gehard glas. Dit zal echter niet veel goedkoper zijn dan plexiglas. Hier bijvoorbeel € 53,-/m2:

http://www.voordeliggehar...as/gehard-5mm-helder-glas

Bitfenix heeft ATX verlengkabels:

pricewatch: BitFenix Alchemy 24-pin verlengkabel 30 cm

Als je die te duur vind zijn er ook voldoende goedkopere alternatieven:

http://www.ebay.com/sch/i...atx+24+extension&_sacat=0

Ben benieuwd naar je eindresultaat!
Thanks voor de feedback! Ik heb goedkoper glas gezien (gehard ook) ik kwam uit ergens rond de 34 per m2 uit mijn hoofd, het krasvaste plexiglas kwam uit op 47 per m2 (voor 2mm) Ik ben het met je eens dat glas het mooiste is, maar ik zit ook een klein beetje met gewicht, plexi is veel lichter. Maar ik denk dat je inderdaad gelijk gaat krijgen en dat het glas gaat worden, het is gewoon ook het mooiste en voelt het meest authentiek aan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Vandaag de voeten binnengekregen, daar zit nog wel wat werk aan, maar ze waren cheap dus had niet meer kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Zaterdag een afspraak gemaakt met een bedrijf dat mogelijk de poten voor mijn flipperkast kan zandstralen, dit lijkt me de allermooiste oplossing.

Ondertussen heb ik de afgelopen week ook wat nieuwe speeltjes binnengekregen, zoals mijn nieuwe multitool (dremel maar dan niet van dremel). Daarbij heb ik het een en ander aan Dremel accessoires besteld, zoals een zaagblad, polijstschijfjes, borstels en een starterskit snijden met snelklik koppelsysteem. Dit wil ik gaan gebruiken om de fijne afwerking te gaan uitvoeren op de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
De poten zijn ingeleverd om gestraald te worden door het antiekrestauratiebedrijf en volgen weekend kan ik ze dan zwart gaan spuiten.

Daarnaast ben ik dit weekend nog even bezig geweest met alle draadjes van de knoppen en ledjes. Dit wordt nog een behoorlijk klusje, vooral omdat ik het graag netjes wil afwerken. Volgende week ga ik dit in orde maken en volgende week wil ik ook het moederbord op zijn definitieve plek monteren, dit moet een lade worden aan de achterzijde van de body, hierover volgende week meer.

Nu een paar foto's van de spaghetti....

De poten zijn ingeleverd om gestraald te worden door het antiekrestauratiebedrijf en volgen weekend kan ik ze dan zwart gaan spuiten. Daarnaast ben ik dit weekend nog even bezig geweest met alle draadjes van de knoppen en ledjes. Dit wordt nog een behoorlijk klusje, vooral omdat ik het graag netjes wil afwerken. Volgende week ga ik dit in orde maken en volgende week wil ik ook het moederbord op zijn definitieve plek monteren, dit moet een lade worden aan de achterzijde van de body, hierover volgende week meer. Nu een paar foto's van de spaghetti....

Allereerst zijn de controllerbordjes geplaatst, hieraan worden de buttons en de leds aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://img850.imageshack.us/img850/9143/20130610t1320062.jpg

Vervolgens zijn alle aarde draden in 2 clusters aan elkaar aangesloten en deze zijn weer aangesloten op de aarde aansluitingen van de desbetreffende controllers.
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/9249/20130610t1320061.jpg
Kleine PS. Voor de ledjes is het eigenlijk geen aarde draad, maar de voedingsdraad, de aarde draden zijn per kleur straks aangesloten op de LedWiz.

Aansluitsnoer maken per knop. Hier wordt gebruik gemaakt van een telefoonsnoer. Dit is bedoeld om zometeen de draden mooi weg te kunnen werken en netjes te kunnen aansluiten. In dit geval zijn de RGB Led draadjes aangesloten, de schakeldraad van de knop komt hier op dezelfde manier ook bij op.
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/3435/20130610t1320060.jpg

Ik ben nog een beetje bang om de coindoor aan te sluiten, ik heb zoals je in de eerste afbeelding kunt zien, een diode toegevoegd aan de schakeling, maar ik durf deze nog niet zomaar aan te sluiten op mijn GP Wiz, ik moet deze nog doormeten om te kijken of het signaal ook echt 5v wordt, de schakeling is nu 12v...

[ Voor 7% gewijzigd door e_balk op 10-06-2013 13:40 . Reden: Toevoegen opmerking over Coindoor ]

Verwijderd

Misschien een wat respectloze schop.

Maar stiekum wel erg benieuwd naar de progress. Aangezien ik al een tijd in stilte dit topic volgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-07 13:00
Ik heb al veel van die topics gelezen , maar ik vind nergens iets over schudden en tilt...

bestaat daar ook iets voor?

http://www.arjan-swets.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 10:47
Ik heb geen verstand van pinball machines maar met een kwikschakelaar moet je ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 10:02
Ik ben ook zeer beniewd naar de progress;)
Pagina: 1