Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Heb je vijf minuutjes tijd over? Graag wil ik je dan uitnodigen voor het invullen van onderstaande vragenlijst. Mijn naam is Roel en ik ben een 22 jarige student aan de Avans hogeschool. In het kader van mijn afstuderen verricht ik onderzoek naar LED verlichting. Ik probeer te achterhalen of de Nederlander goed op de hoogte is van de verschillen tussen de gloeilamp, spaarlamp en LED lamp en in welk type winkel men koopt.

http://www.thesistools.com/web/?id=334484

Graag wil ik benadrukken dat deze vragenlijst geplaatst is na goedkeuring van de moderator. Na afloop van het onderzoek wil ik de resultaten graag kenbaar maken aan de forumleden die hier interesse in hebben. Ook zal ik hier dagelijks langskomen om eventuele vragen/feedback te beantwoorden. Tot slot wil ik benadrukken dat deelname aan het onderzoek anoniem is.

Bij voorbaat dank wanneer je ervoor kiest om de vragenlijst in te vullen!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb 3 opmerkingen:
Je maakt geen verschil tussen de soorten verlichtingen. Daarmee bedoel ik, heb je een verlichting nodig als sfeerverlichting, als spot, of als werkverlichting. Dat bepaalt in eerste instantie je armatuur. Daarna (als die lamp kapot gaat) ga je vaak pas kijken naar welke lamp je als vervanger kunt inzetten.

Daarnaast moet je je goed realiseren dat tweakers niet "de gemiddelde Nederlander" zijn. Tweakers zijn in de regel wat meer technisch onderlegd, en hebben vaak minder behoefte aan voorlichting. Als ik generaliseer zullen tweakers hun informatie zelf wel bij elkaar zoeken en op basis daarvan hun keuze maken.

Bij de vraag over wat een lichtbron mag kosten: dat hangt van het type af. Een looplamp heeft nou eenmaal een andere prijs dan een sfeerverlichting in de woonkamer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het invullen van de vragenlijst en de feedback. Het is inderdaad handig om meer onderscheid te maken tussen de verschillende doeleinden van de verlichting. Ik kan de lijst nog wijzigen dus wellicht kan ik hier nog iets op bedenken.
De versie van deze vragenlijst komt in een eigen ontvangst map binnen. Ik zal de resultaten van de tweakers dus goed gaan vergelijken met andere respondenten.

Nogmaals bedankt voor je tijd!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels wat wijzigingen doorgevoerd.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:22:
Ik heb inmiddels wat wijzigingen doorgevoerd.
Bedenk dat dit wel de betrouwbaarheid van je onderzoeksresultaten beïnvloedt, als je deze wijzigingen niet op de juiste manier kunt verwerken.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Waarom heeft u deze lichtbron (gekozen bij vraag 6) uw voorkeur?
8 neem ik aan? Dat tussen haakjes kan je sowieso dan weglaten

[ Voor 19% gewijzigd door ByteMe_ op 02-05-2013 10:50 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet dat dit de betrouwbaarheid zal beïnvloeden. Ik kies er daarom bij het presenteren van de resultaten voor om boven het resultaat per vraag het aantal respondenten te vermelden. (n=x). Bepaalde vragen zullen inderdaad een grotere betrouwbaarheid gaan krijgen dan anderen. Zo kan de vraag “Waarom koopt u geen LED verlichting” ook niet door iedereen beantwoord worden.

Het moest inderdaad vraag 8 zijn. Het nummer is veranderd door mijn eerdere wijziging. Inmiddels is ook dit aangepast.

Bedankt voor de feedback allen!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:53
Heb hem voor je ingevuld! Succes ermee :-)

Wel nog een opmerking: Bij "anders" zou ik een mogelijkheid geven om in te geven waarom/wat/waar ;-)

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb 'm ingevuld. Wat ik erg vreemd vind, is dat je bij vraag 1-3 differentieert naar type lichtbron, terwijl je dat bij vraag 5 niet doet. Juist bij de eigenschappen van een lamp lijkt het mij belangrijk onderscheid te maken tussen de verschillende typen licht. Voor sfeerverlichting is de kleurtemperatuur (voor mij) belangrijk, terwijl het me voor een werklamp weinig boeit. Voor een werklamp is de hoeveelheid licht per watt voor mij belangrijker.
Niet om je af te zeiken, maar volgende keer is het misschien handig je vragenlijst eerst te testen op een aantal proef-proefpersonen om dit soort fouten eruit te halen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het invullen Wilko.
Dit was inderdaad beter geweest. Echter wil ik de vragenlijst niet steeds blijven wijzigen om te grote "botsingen" tussen versies te voorkomen. Ook wil verkomen dat het aantal vragen te groot wordt waardoor mensen gaan afhaken.
Ik heb de vragenlijst van te voren wel laten testen door een vijftal personen maar toen is deze FB helaas niet aan de orde gekomen.

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Ik heb hem ook net voor je ingevuld.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je deelname!

• ByteMe_
  • Niet online
Ingevuld, alleen laatste pagina kwam in eerste instantie wat vaag over met die ja en nee zwevend rechts. Persoonlijk vind ik dat het beter staat gegroepeerd onder elkaar.

. Ja
. Ja, blablabla

. Nee
. Nee, blablabla

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het invullen en voor de tip!
Wanneer ik hem bekijk/preview staat wel alles onder elkaar.
Wellicht dat het verschilt per browser.

• ByteMe_
  • Niet online
Dan zal het idd de browser zijn, ik heb nog een oude versie FF :X

[ Voor 7% gewijzigd door ByteMe_ op 03-05-2013 10:15 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat had ik ook in IE 8 :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik zelf Google Chrome dus denk dat het dan inderdaad aan de browser ligt. :)
Pagina: 1