Ben bezig te kijken of het voor mij een goede optie is, voor een persoonlijke blog, om over te stappen van Wordpress naar Octopress. Nu loop ik enigszins vast en hopelijk kan iemand mij helpen? Octopress is Ruby-based en het het nodige al geinstalleerd (na aanpassen make.conf naar ruby 1.9)
/usr/ports/devel/git
/usr/ports/converters/ruby-iconv
/usr/ports/sysutils/rubygem-bundler
Daarna:
git clone git://github.com/imathis/octopress.git /locatie van mijn octopress folder
vanuit de folder octopress: gem install bundler
rehash
bundle install
rake install
Alles lijkt verder goed te gaan, mijn Ruby-environment ziet er goed uit, echter als ik dan een virtuele host in mijn apache trap dan lijkt deze mijn 'ruby' projectje niet te handlen. Nu loop ik dus vast, ben er zelf niet érg in thuis maar het zou toch afdoende moeten zijn om een virtuele host aan te maken en te wijzen naar een map? Of moet ik nog iets van handlers hebben die weten WAT te doen? Zie nu, als ik naar een testdomein ga, enkel de public folder / met de betreffende files IN octopress.
/usr/ports/devel/git
/usr/ports/converters/ruby-iconv
/usr/ports/sysutils/rubygem-bundler
Daarna:
git clone git://github.com/imathis/octopress.git /locatie van mijn octopress folder
vanuit de folder octopress: gem install bundler
rehash
bundle install
rake install
Alles lijkt verder goed te gaan, mijn Ruby-environment ziet er goed uit, echter als ik dan een virtuele host in mijn apache trap dan lijkt deze mijn 'ruby' projectje niet te handlen. Nu loop ik dus vast, ben er zelf niet érg in thuis maar het zou toch afdoende moeten zijn om een virtuele host aan te maken en te wijzen naar een map? Of moet ik nog iets van handlers hebben die weten WAT te doen? Zie nu, als ik naar een testdomein ga, enkel de public folder / met de betreffende files IN octopress.