Toon posts:

Aansluiten van Blu-ray (uit laptop) op een desktop computer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste vrienden,

Onlangs heeft mijn Sony Vaio laptop voor de tweede maal op korte tijd de geest gegeven. Alweer het alomgekende moederbord probleem!

Nu zit ik met een blu-ray drive op overschot die ik graag zou aansluiten op m'n desktop computer via een gewone SATA aansluiting. Nu blijkt dat echter niet zo simpel omdat de aansluitingen iets verschillen tegenover een laptop. Bestaat hier een converter voor? Zowel de connector van de voeding als de SATA-aansluiting van deze drive zijn iets kleiner dan die van een desktop. Beetje logisch misschien... Ik zou het zonde vinden om deze blu-ray niet meer te kunnen gebruiken.

Iemand een idee?

Alvast bedankt! ;)

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Hier ben je naar op zoek,
http://www.conrad.nl/ce/n...-adapterkabel-zwart-48-cm

En een wat goedkopere maarrr uit China dus +/- 2 weken wachten.
http://www.chinabuye.com/...icro-sata-converter-black

[ Voor 38% gewijzigd door Shamalamadindon op 02-05-2013 02:03 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel beste Leo!
Hier kan een slotje op denk ik dan... ;)

Cheers

Verwijderd

Slotjes gaan alleen op topics waar iets mis mee is, als een topic zijn natuurlijk einde heeft gevonden, zal het vanzelf afdwalen in de vergetelheid. Dit geeft jou als topicstarter maar ook anderen nog de gelegenheid iets toe te voegen, wat nuttig kan zijn als mensen dit topic via de search of via Google vinden.

Succes verder!

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed ook! Ik merkte net dat mijn Blu-ray drive een micro-IDE aansluiting heeft ipv een micro-SATA aansluiting. De drive waar ik het over heb is een Panasonic UJ-220, één van de eerste blu-ray drives.

Nu ben ik opzoek gegaan naar een converter van micro-IDE naar USB of SATA. Ben er al enkele tegengekomen maar ben niet zeker of deze op mijn drive passen. Deze zijn precies ook nergens verkrijgbaar in België of Nederland?

Iemand een idee? Alvast bedankt!