Toon posts:

Geschikte kaart voor 3D Apps PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik heb de volgende vraag.
Een vriendin van me heeft een nieuwe grafische kaart nodig voor onderstaande configuratie.
De PC wordt dagelijks gebruikt voor mediazaken zoals movies en series in HD te bekijken. De TV is ook aangesloten op de PC en zo af en toe zullen er naast gewone 2d ook 3d films op tv vanaf PC gekeken worden. (Sony Active Shutter)

Ook word de PC gebruikt voor IMVU een soort 3D Game/chatprogramma met rooms ingevuld met 3D objecten. Daarnaast is ze IMVU developer, wat betekent dat ze (3D)objecten maakt voor IMVU. Ze gebruikt naast Photoshop CS6 nog andere 3D programmas zoals Studio Max en binnenkort waarschijnlijk ook Cinema 4D, etc
Vaak heeft ze meerdere applicaties tegelijkertijd open inclusief meerdere rooms in IMVU. Alles moet vloeiend gaan dus liever een klein beetje overpowered dan te licht.

Ben op zoek naar een krachtige en stille kaart en zo kwam ik bij: Asus GTX670-DC2T-2GD5
Deze kaart schijnt zowel in idle als onder load één van de stilsten te zijn.
Deze kaart heeft 2 x 6pins nodig. Volgens mij zou de bestaande PSU voldoende moeten zijn? (zie specs) Is dit een goede keus? Of hebben jullie betere ideen?

Specs:
Motherboard: Gigabyte GA x58a-ud3r (version1)
Processor: i7-930
Monitor: HP 2711
Geheugen en opslag:
12GB ram (6x2GB)(triple channel)
SSD Crucial M4 (256MB)
1 TB HD
2 TB HD

DVD brander: standaard
Keyboard: Logitech Illuminated (usb)
Mouse: Pen tablet Wacom Intuos4

Powersupply: Superflower 550P14P (550 watt)

1x 3,5" Powerkabel (FDD/HDD), small 4-Pin
4x 5,25" Powerkabel (FDD/HDD), big 4-Pin,Molex
4x S-ATA Powerkabel,
1x Mainboard Powerkabel 20+4-Pin, Länge 40 cm
1xMainboard Powerkabel 8Pin EPS+12V connector 12V teilbar auf 2x4Pin, Länge 40 cm
1 x 6+2 pol PCIExpress für alle neuesten Grafikkarten geeignet
1 x 6 pol PCIExpress

1x8Pin EPS(4+4)

Gesamtleistung
+ 3,3 Volt 24 A
+ 5 Volt 30 A
+ 12 Volt 1 19 A
+ 12 Volt 2 20 A
- 12 Volt 0,6 A
+ 5 Volt Vsb 2,0 A

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Voor 3dmax enzo zou een gtx580 beter zijn wellicht. Of je zou kunnen kijken naar een Titan, maar wellicht is dat weer een beetje too much.
De 600 series zijn goed voor gaming, maar voor computing ietjes minder weer. Daar kun je dus nog wat op besparen.

Over gebruik van stroom kan ik je hier niet adviseren. Heb ze zelf niet, maar destijds ook onderzoek naar gedaan.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Die voeding trekt het prima en Superflower is niet slecht. Op zich dus geen probleem. Maar ik zou toch wat beters kopen want het is wel een budget modelletje zonder 80+ certificering. Ga er dus maar vanuit dat ie dat ook echt niet heeft en dat het rendement 70-75% zal zijn.
Het systeem verdient wel wat meer. Je gaat een videokaart van €400 kopen, die Superflower kost €40 (amazon.de). Zeker omdat het een intensief gebruikt systeem is zal een voeding met meer rendement zichzelf uiteindelijk terugverdienen en door de lagere warmteproductie zal die ook stiller zijn.

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie had ik de 670 uitgezocht maar is toch wel erg aan de prijs.
Zou onderstaande kaart ook gewoon geschikt zijn? Zit daar echt een groot verschil in? Denk nl dat die behalve flink goedkoper ook nog stiller en zuiniger is. Maar is ie ook krachtig genoeg voor genoemde taken?

ASUS GTX 660 Ti DirectCI II (Top)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!