Hi,
Ik heb de volgende vraag.
Een vriendin van me heeft een nieuwe grafische kaart nodig voor onderstaande configuratie.
De PC wordt dagelijks gebruikt voor mediazaken zoals movies en series in HD te bekijken. De TV is ook aangesloten op de PC en zo af en toe zullen er naast gewone 2d ook 3d films op tv vanaf PC gekeken worden. (Sony Active Shutter)
Ook word de PC gebruikt voor IMVU een soort 3D Game/chatprogramma met rooms ingevuld met 3D objecten. Daarnaast is ze IMVU developer, wat betekent dat ze (3D)objecten maakt voor IMVU. Ze gebruikt naast Photoshop CS6 nog andere 3D programmas zoals Studio Max en binnenkort waarschijnlijk ook Cinema 4D, etc
Vaak heeft ze meerdere applicaties tegelijkertijd open inclusief meerdere rooms in IMVU. Alles moet vloeiend gaan dus liever een klein beetje overpowered dan te licht.
Ben op zoek naar een krachtige en stille kaart en zo kwam ik bij: Asus GTX670-DC2T-2GD5
Deze kaart schijnt zowel in idle als onder load één van de stilsten te zijn.
Deze kaart heeft 2 x 6pins nodig. Volgens mij zou de bestaande PSU voldoende moeten zijn? (zie specs) Is dit een goede keus? Of hebben jullie betere ideen?
Specs:
Motherboard: Gigabyte GA x58a-ud3r (version1)
Processor: i7-930
Monitor: HP 2711
Geheugen en opslag:
12GB ram (6x2GB)(triple channel)
SSD Crucial M4 (256MB)
1 TB HD
2 TB HD
DVD brander: standaard
Keyboard: Logitech Illuminated (usb)
Mouse: Pen tablet Wacom Intuos4
Powersupply: Superflower 550P14P (550 watt)
1x 3,5" Powerkabel (FDD/HDD), small 4-Pin
4x 5,25" Powerkabel (FDD/HDD), big 4-Pin,Molex
4x S-ATA Powerkabel,
1x Mainboard Powerkabel 20+4-Pin, Länge 40 cm
1xMainboard Powerkabel 8Pin EPS+12V connector 12V teilbar auf 2x4Pin, Länge 40 cm
1 x 6+2 pol PCIExpress für alle neuesten Grafikkarten geeignet
1 x 6 pol PCIExpress
1x8Pin EPS(4+4)
Gesamtleistung
+ 3,3 Volt 24 A
+ 5 Volt 30 A
+ 12 Volt 1 19 A
+ 12 Volt 2 20 A
- 12 Volt 0,6 A
+ 5 Volt Vsb 2,0 A
Ik heb de volgende vraag.
Een vriendin van me heeft een nieuwe grafische kaart nodig voor onderstaande configuratie.
De PC wordt dagelijks gebruikt voor mediazaken zoals movies en series in HD te bekijken. De TV is ook aangesloten op de PC en zo af en toe zullen er naast gewone 2d ook 3d films op tv vanaf PC gekeken worden. (Sony Active Shutter)
Ook word de PC gebruikt voor IMVU een soort 3D Game/chatprogramma met rooms ingevuld met 3D objecten. Daarnaast is ze IMVU developer, wat betekent dat ze (3D)objecten maakt voor IMVU. Ze gebruikt naast Photoshop CS6 nog andere 3D programmas zoals Studio Max en binnenkort waarschijnlijk ook Cinema 4D, etc
Vaak heeft ze meerdere applicaties tegelijkertijd open inclusief meerdere rooms in IMVU. Alles moet vloeiend gaan dus liever een klein beetje overpowered dan te licht.
Ben op zoek naar een krachtige en stille kaart en zo kwam ik bij: Asus GTX670-DC2T-2GD5
Deze kaart schijnt zowel in idle als onder load één van de stilsten te zijn.
Deze kaart heeft 2 x 6pins nodig. Volgens mij zou de bestaande PSU voldoende moeten zijn? (zie specs) Is dit een goede keus? Of hebben jullie betere ideen?
Specs:
Motherboard: Gigabyte GA x58a-ud3r (version1)
Processor: i7-930
Monitor: HP 2711
Geheugen en opslag:
12GB ram (6x2GB)(triple channel)
SSD Crucial M4 (256MB)
1 TB HD
2 TB HD
DVD brander: standaard
Keyboard: Logitech Illuminated (usb)
Mouse: Pen tablet Wacom Intuos4
Powersupply: Superflower 550P14P (550 watt)
1x 3,5" Powerkabel (FDD/HDD), small 4-Pin
4x 5,25" Powerkabel (FDD/HDD), big 4-Pin,Molex
4x S-ATA Powerkabel,
1x Mainboard Powerkabel 20+4-Pin, Länge 40 cm
1xMainboard Powerkabel 8Pin EPS+12V connector 12V teilbar auf 2x4Pin, Länge 40 cm
1 x 6+2 pol PCIExpress für alle neuesten Grafikkarten geeignet
1 x 6 pol PCIExpress
1x8Pin EPS(4+4)
Gesamtleistung
+ 3,3 Volt 24 A
+ 5 Volt 30 A
+ 12 Volt 1 19 A
+ 12 Volt 2 20 A
- 12 Volt 0,6 A
+ 5 Volt Vsb 2,0 A