Ontrack probleem met IBM Deskstar

Pagina: 1
Acties:

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:56
Ik heb een IBM Deskstar van 45 GIG. Mijn bios ziet niet meer dan 30 of zo. Ik heb er dus een vertaalprog opgezet, die in de bootsector staat. Die vertaalt alles voor het bios en zo kon ik er gewoon mee werken.
Gister heb ik windows van mijn "C" afgehaald (de Deskstar is de "D"). Ik heb er nog nooit eerder problemen mee gehad, maar nu dus wel.
Windows ziet hem nog wel, maar kan niet bij de bestanden komen. Nu ziet mijn comp die drive niet meer.

De programmas die ik heb waarmee je een vertaalprog in de bootsector kan zetten willen direct de hele HDD formatteren. Er staan nog heel wat belangrijke bestanden op die schijf, dus dat wil ik niet kwijt.

Weet iemand misschien iets om dat vertaalprogramma in de bootsector te zetten zonder dat ik alles kwijtraak?

Het is lastig om je specs up to date te houden

Verwijderd

Ik niet.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

opstarten vanaf bootflop, kan je er dan bij?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• aP_
nee, want het vertaalprogramma die in de bootsector staat doet het niet! (als hij er nog in staat)

opstartfloppy doet het dus ook niet

Verwijderd

heh, ik heb etzelfde probleem gehad... Je moet met met dat "vertaalproggie" (dynamic drive overlay om precies te zijn) een speciale bootfloppy maken. Die optie zit wel erges in het programma. En met die speciale bootflop moet je dan opstarten, en dan moet je windows installeren...

Maar het is inderdaad zwaar klote. Ik had toen dat windows ongevraagd de boel opnieuw voor me ging partitioneren toen ik een keer die bootflop was vergeten bij het opnieuw installeren van windows... Ben alles kwijt geraakt :'(

• aP_
Ik had windows al op de primary staan en de schijf die "dynamic drive overlay" nodig had was bij mij de D-schijf.

Na wat aan te kloten met dat programma is het me niet gelukt om een optie te vinden waarmee ik alleen de d-schijf vertaald kon laten worden. Er was wel een andere optie, maar daarmee installeerde hij dat ook op de c-schijf die het niet nodig had. => winblows wilde niet meer opstarten:(. dat programma had iets in de system.ini gezet. Maar dat is er nu uit en alles doet het weer.

Thx PsyFlux

Pagina: 1