Toon posts:

windows 7 OEM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer start niet meer op dus wil ik een OEM versie van Windows 7 installeren.
dit omdat het veel goedkoper is als retail en ik t toch alleen op de desbetreffende computer wil installeren.
maar nu lees ik op internet dat je niet je oudere versie van Windows kan upgraden. Bij mij vragen ze bij het opstarten naar een install disk, dus kan het zijn dat de andere illegale versie van w7 er al af is en zoja, kan ik dan er een legale versie opzetten? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 02:28
Je vraagstelling is niet geheel duidelijk.

Indien je Windows 7 wilt installeren en wilt activeren met een System Builder OEM dan dien je te kiezen voor een clean install. Vervolgens kan je deze via internet of telefoon activeren. Wanneer het een manufacturer OEM betreft kan je het beste herstellen met de bijgeleverde herstelfunctie indien dit standaard windows 7 is. Zo niet, dan eveneens clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de onduidelijkheid. Ben nogal een leek op dit gebied.
Tijdens het opstarten komt er te staan:
IDE channel 0: master none
IDE channel 0: slave none.
Na een tijdje schakelt 'ie dan door naar een ander scherm en daar staat dat ik een install disc in de dvdspeler moet doen.
Kan ik hier wel gewoon windows 7 OEM opzetten dan? Omdat ik op internet namelijk heb gelezen dat het niet over een bestaande windows mag worden geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08
Lijkt er meer op dat je pc zijn harde schijf niet meer kan vinden, dus dat zal je eerst moeten oplossen voordat je een ander OS kan installeren.