Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Beste,

Ik ben opzoek naar een audio systeem voor te verwerken in mijn domotica.
Nu maak ik gebruik van Siemens s7-1200. Ik had gedacht om een versterker met meerder ingangen en dat elke ingang zijn uitgang heeft.
Nu is de vraag bestaat dit?
Het is de bedoeling dat er dan bv kan gekozen worden via een drukknop dat de radio speelt in de living. Maar de radio kan op het ze elfde moment spelen in de slaapkamer. Heeft iemand een idee of dit zal werken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dus je wilt gewoon luidsprekers schakelen? kan niet moeilijk zijn denk ik dan :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Neen dat schakelen is geen probleem alleen ik moet een oplossing zoeken voor de versterker want ik heb meerdere muziek bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Over welke versterker hebben we het eigenlijk? Heeft die voor zijn bronnen aparte knoppen of een draaiknop?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Wat bedoel je me de knoppen en draaiknopen? Of deze in het domotica systeem zitten voor het geluid te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt beter een kleine versterker met volume en bronkeuzeknoppen in elke ruimte hangen, dan 1 versterker voor alles. Dan voer je vanuit een centraal punt kabels vanuit de verschillende bronnen naar elke versterker en klaar.
Vooral omdat versterkers nogal het geluid gaan vervormen/volume veranderen als een andere weerstand aan wordt gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb ooit zoiets gemaakt! Lang lang geleden heb ik een demosysteem voor car-hifi gemaakt:

Bronnen kon je kiezen
Een digitale audioregelaar voor het volume
Dan kon je een versterker kiezen
En ook nog speakers.

Alles schakelde ik met simpele relais. Vereist wel dat je het geluid met de volumeregelaars op nul zet tijdens het schakelen.

Ik heb toen de pga2311 van Texas Instruments gebruikt.

Ik heb geen schema's of verdere info meer, tis zo'n 10 jaar geleden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Sebastius: je mute even hoog maken :), doen ze in autoradio's ook, zelfs om van track te veranderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (bl)
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 14:46
Multi channel/zone versterkers zijn er voldoende, een voorbeeldje:
Dayton MA1240a (6 zones bruikbaar in mijn ogen)
Als je zoekt zul je nog meer tegen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 20:33
Het schakelen kun je doen met een audio matrix, weet niet hoe dit te koppelen is met Siemens S7.
Extron heeft bijvoorbeeld matrixen van 8x8 tot 64x64, die zijn aan te sturen met RS232 of IP.
Het matrix verzorgt dan het schakelen en volume.
De uitgangen versterk je dan met een multi channel versterker, bijvoorbeeld de door (bl) genoemde.

Het is wat uitdagender om het audio matrix zelf te maken met voorversterkers, relais en eindversterkers. Je moet dan onder andere rekening houden met impedanties.
Pagina: 1