Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fixed positie in lay-out houden

Pagina: 1
Acties:

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:03
Een klein probleempje waar ik mee zit:

Op de linkerkant van mijn site bij een artikel staat de content en aan de rechterkant een soort van informatie balk. Aangezien sommige artikelen lang zijn en er (als de rechterkant op één vaste plek staat, helemaal bovenin) aan de rechterkant dan alleen maar lege ruimte is wil ik dat de rechterkant mee scrollt. Dit gaat allemaal prima mbv JQuery, zie bijvoorbeeld hier.

Echter als de content niet zo lang is, maar de zijkant/rechterkant wel, dan gaat de rechterkant over de onderkant van de lay-out heen wat natuurlijk niet mooi/goed is. Dit is bijvoorbeeld hier te zien. De rechterkant staat op fixed zodat het netjes meescrollt, iemand enig idee hoe de zijkant te stoppen met scrollen en/of het element waar de zijkant in zit hoger te maken? Mijn javascript/jquery kennis is nihil :F Heb zitten zoeken, maar kom er niet uit.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Kom je niet al een heel eind met een simpele min-height op je container? Eventueel zou je nog met height() kunnen kijken op welke hoogte het moet komen, maar met min-height kom je al een stuk verder iig.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:03
Ja en nee. De rechterkant zou in principe best hoog kunnen zijn terwijl die links niet zo hoog is, oftewel dan zou ik 'm een aardig minimale hoogte op moeten geven om ''save'' te zitten. Daarnaast floept de rechterkant ook uit de lay-out als ik bijvoorbeeld Element inspecteren open in Chrome. Logisch natuurlijk en het is niet echt iets om je druk over te maken, maar ik wil het liever gewoon direct goed hebben :)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 20:48

Acid_Burn

uhuh

Als je dat ding toch al met jQuery op zijn plaats houd, dan kan je ook een paar lijntjes code toevoegen om de linkerkant minimaal de hoogte te geven die nodig is om de rechterkant er fatsoenlijk naast te houden.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site