Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=icfVsql38oc]Kwam hier niet echt in het nieuws in Nederland, maar wel heftige beelden

29 April 2013 Max Climb Attitude resulteert in Take Off Stall.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=icfVsql38oc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je doet je nickname eer aan, links posten is niet je sterktste punt ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=icfVsql38oc]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

franssie

Save the albatross

Deze was volgens mij ook gepost in Het Luchtvaart Topic - Deel 2
maar dan moet je dat topic natuurlijk wel kennen (zo kom ik ook nog steeds jaren oude topics tegen waarvan ik denk, heé dat ik die nog niet kende!)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Op CNN wordt gesproken over teveel lading achterin het toestel. Het zou ook verschuivende lading geweest kunnen zijn. Of zoiets doms als verkeerd geregistreerde lading waardoor lading die men dacht dat licht was achterin geladen is terwijl die in werkelijkheid veel zwaarder was.

Als het zwaartepunt teveel achterwaarts gelegen is kun je inderdaad geen stabiele normale vlucht maken.

Triest.

Technische storing of pilot error kan ook nog altijd maar dat zullen we neem ik aan ooit wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:05
Ik hang niet vaak rond bij een vliegveld maar ik krijg het gevoel alsof hij te stijl omhoog gaat en op een gegeven moment zelfs helemaal verticaal zit (dus neus boven kont onder).
En daarna gewoon uit de lucht valt alsof er geen enkele voorwaartse snelheid is.

Dus te zwaar beladen of slechte verdeling geloof ik wel maar ik vraag me af of dat nog te achterhalen is.

Ben wel benieuwd wat er op de blackbox staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het ziet er uit als een klassieke overtrek. Het valt me nog mee hoe langzaam hij kan gaan voordat hij uiteindelijk vol in de overtrek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:49
Oeps.. Dat gaat goed mis ja... Dit kwam idd al even voorbij ergens anders hier op Tweakers.

In de regio daar doen ze op deze manier dus meestal opstijgen om 2 redenen:
1) Er zijn veel daar blijkbaar bergen in de buurt dus ze moeten snel hoogte winnen.
2) Vliegtuigen zijn kwetsbaar voor aanvallen door oa Taliban daar en ze willen dus zo kort mogelijk laag aan de grond zijn.

Hier gaat het inderdaad wel heel erg steil. Vooral de zijwaartse draai op de top vind ik bizar. Doet mij vermoeden dat aan 1 kant de motoren uitvallen en de andere het vliegtuig doet kantelen ofzo? Anders zou het naar mijn idee gewoon achteruit terugvallen? Inderdaad bizar hoe "langzaam" dat nog gaat voordat hij echt valt...
Als piloot je ergste nachtmerrie lijkt me... :/

[edit] hoeveel ads/links kan je over je youtube filmpje posten zeg... Ik moest er minstens 6 wegklikken voordat het beeld vrij was. :P

[ Voor 8% gewijzigd door GeeEs op 02-05-2013 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Helemaal correct, hier kan dus een slotje op.

Voor het overige zou het natuurlijk mooi zijn wanneer een topicstart meer behelst dan alleen een linkje.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.