Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop, 900 euro, Belgïe

Pagina: 1
Acties:

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Beste,

Ik heb ondertussen al enkele topics lopen omtrent "losse vragen" en zou nu graag 1 topic hebben waaruit ik dan een beslissing kan nemen.

Morgen ga ik op zoek naar een nieuwe laptop.
Mijn verwachtingen : Licht , max 15,6 inch (liefst 14 inch), lange batterijduur (min 4 uur), liefst geen intel hd 4000 maar een nvidia of amd kaart waarbij ik games zoals age of empires 3 , rollercoaster tycoon 3 , need for speed carbon enz.. wil spelen op hoge instellingen.

Mijn voorkeur gaat naar volgende laptops :
- Acer M3 timeline 581 TG (prijs 799 euro)
- http://www.laptopshop.be/...o-sve14a2v1eb-azerty.html
- http://www.laptopshop.be/...p550p5c-t02be-azerty.html
- http://www.laptopshop.be/...p530u4b-s02be-azerty.html
- http://www.vandenborre.be/laptop/asus-s56cb-xx011h-be

Welke zouden jullie aanraden (rekening houdend met mijn wensen).

Alvast bedankt !
Let op ik woon in belgie & wens azerty dus nl shops als alternatieven is helaas niet mogelijk...
Mijn budget is ook een 900 euro

Greetz!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Sony Vaio S15, zeer licht, FullHD IPS scherm, i5, Goeie gpu. Voldoet aan al je wensen.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Arthur-M. schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:18:
Sony Vaio S15, zeer licht, FullHD IPS scherm, i5, Goeie gpu. Voldoet aan al je wensen.
Volgens mij is die niet onder de €900 in België te krijgen met azerty.. Ik zie hem wel als refurbished model op de SOny site te koop staan voor €699.. Linkje

Kan niks over toetsenbordindeling zien bij deze laptop, moet je even mailen. Is Full-HD, i7 en 650m en gaat ook 4 uur mee op een batterij. Is alleen iets zwaarder (maar gemiddeld voor een 15")

[ Voor 13% gewijzigd door lucash op 01-05-2013 22:25 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:36
Als je hem niet snel nodig hebt is een Dell ook leuk. Als je dat weet aan te schaffen met een kortingsbon op hun eigen website i.c.m. shopkorting.nl kan je een hele goede en leuke laptop krijgen die je naar wens kan configureren voor een leuke prijs.

Zo heb ik er 2 jaar geleden een i5 2de generatie met Nvidia 550m 750gb HD 17inch (1600*900) gekocht voor 830 euro.

2 maanden geleden een Inspiron 14z i5 met Ati 7570 (niet alles maar beter dan de IGP) 500GB+SSD 30GB voor 630 euro (ultrabook)

Veel succes!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• niniansix
Thx voor de respons !
Ivm de refutbished sony... Wat moet ik daaronder verstaan ?

Van de dell laptops (inspiron 15 en 14z heb ik gelezen dat de batterij erg tegenvalt)

Die asus is wel super maar vind ik net te zwaar qua gewicht en qua prijs zit hij net aan mij max budget dus hoe lager hoe beter voor me :)

En wat denk je dan van de asus die ik voorstelde ? Full hd is voor mij geen eis ...

Thx !

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
niniansix schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:41:
Ik heb ondertussen al enkele topics lopen omtrent "losse vragen" en zou nu graag 1 topic hebben waaruit ik dan een beslissing kan nemen.
Houd het nu dan ook bij dit topic. Iedereen heeft hulp nodig, dus dat in de titel zetten is niet nodig; dus ook een wat passendere titel.

• niniansix
bedankt voor de aanpassingen ;)

Reacties nog steeds welkom!! ;)

• lucash
Binnen die prijsklasse zou ik wel Full-HD aanraden. Ik ben nu net zelf een maand of 2 over van 768 naar 1080 en ik zou echt nooit meer terug willen.Als je dan ook nog een IPS scherm erin kan krijgen (zoals bij die Sony) zou ik al helemaal niet meer twijfelen.

Refurbished zijn als het ware gebruikte laptops, maar dan helemaal gecontroleerd door de fabrikant. Ze werken dus nog 100%. Kan dus zijn dat mensen iets hebben besteld en het daarna teruggebracht hebben oid. Ik raad je in dit geval dus aan om de Sony te pakken.Hij voldoet aan al je eisen en het is een prachtige laptop en in de outlet ook super goedkoop te krijgen.

Tevens hou je nu nog geld over om er een SSD bij te zetten wat een enorme boost geeft ;)

[ Voor 6% gewijzigd door lucash op 02-05-2013 10:14 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:36
Die Asus is super maar wel aan de prijs. Zoals hierboven al vermeld moet je er echt over nadenken of je die extra rekenkracht echt wel nodig hebt op grafisch gebied. Als je dat niet nodig heb is de Sony een mooie oplossing, vooral als je er nog een SSD bij zet. Dan voelt alles lekker vlot aan.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• niniansix
Bedankt voor de reacties!

Ik twijfel echt wel om die sony te nemen als ik dan die asus ernaast zet, heb ik voor "minder" geld meteen een SSD & een iets betere kaart maar ja ...

Het is wel jammer dat die sony windows 7 heeft en maar 4 gb DDR3 en geen SSD ...
Zelf wens ik ook zo weinig mogelijk aan de laptop te "prutsen"..

Dus asus of sony is de beste keus uit m'n lijst?

Greetz

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Een refurbished S15 lijkt mij inderdaad ook de beste keuze. Zo'n laptop werkt prima, en je hebt gewoon garantie van Sony. Verder sluit ik me bij lucash aan.
Volgens mij had die Asus een 768p scherm toch? Zo ja, dan zou ik daar al niet eens meer naar kijken, in deze prijsklasse wil je gewoon 1080p. Daarbij heeft die Sony ook een mooi scherm, een lange accuduur en is erg licht. 4GB geheugen is doorgaans gewoon genoeg voor games.
Een SSD erin zetten is behoorlijk eenvoudig, gewoon de achterkant eraf schroeven. Anders laat je dat door een winkel in de buurt doen, of iemand die je kent die er verstand van heeft :)
De aanwezig HDD kun je ook op de plek van de DVD zetten, door een caddy te kopen. Je DVD vervalt dan, maar waarschijnlijk gebruik je die toch zowat nooit, en anders kun je eentje halen met USB.
Dit is zo'n caddy: http://hddcaddy.nl/winkel...egory=1735048&id=10004631

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• niniansix
thx!
En stel dat ik extra geheugen wens te kopen (DDR3), waar haal ik deze dan best en welke precies?
En welke SSD kun je mij aanraden?
En wat met het installeren van eventueel windows 8 op een SSD ? Want ik denk dat zo een sony geleverd wordt met een recovery deel op de hdd of niet?

Sorry voor al deze vragen maar een laptop koop ik niet elke week ;)

• MartijnLoarne
Die 4GB zit vastgesoldeerd, en je hebt nog 2 vrije sloten, daar zou ik dan 2x 4GB in doen. Deze zijn wel prima denk ik:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/8G pricewatch: Corsair Vengeance CMSX8GX3M2A1866C10

Voor de SSD:
Deze: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
of deze: pricewatch: Samsung 840 series Pro 128GB
Of de 256GB versies daarvan, dat is een beetje afhankelijk van de grootte die je nodig hebt. Windows, programma's en de meestgespeelde games kunnen op de SSD, de rest op de HDD.

Wat betreft Windows weet ik het niet exact met Windows 7 en Sony, misschien zit er wel ergens een stickertje met een code en kun je van Sony wel een installatie-DVD krijgen. Maar denk dat andere tweakers daar meer over weten.

• niniansix
bedankt voor de links!
En wat denken je van de batterij bij gewoon internet & word ?
Hopelijk minstens 4 uur? of denk je minder....?

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Neem aub niet het Corsair geheugen. Bij de SONY VAIO F11 werkt dat niet. Ik zou de gok niet nemen en voor Kingston of Crucial geheugen gaan.
Bij de F11 kan je een clean install met de recovery discs (die je zelf maakt) uitvoeren.
http://www.vaiofseries.com/Vaio_F_Clean_Install_Guide.htm
Misschien werkt die methode ook bij de S15?

• niniansix
bedankt voor de tips!

Ik lees wel op cnet.com (weet niet in welke mate ik daar de reviews mag vertrouwen) , dat de batterij niet zo super is (ongeveer 4 -5 uur) ....

En hoe zit het eigenlijk met die batterijen? Want ik heb gemerkt dat je deze er niet kan uithalen, wat dus wil zeggen dat wanneer ik even een spel ga spelen, ik hem aan de stroom leg & dat de batterij dan constant oplaadt? Of is dit speciaal ingesteld dat hij op een bepaald % stopt met opladen?

• niniansix
Net even contact gehad met de sony helpdesk en daarbij konden ze mij vertellen dat de laptop al reeds 6 maand tot 1 jaar in gebruik is geweest... Mijn interesse voor de sony is volledig weg aangezien dit te oud is ...

Ik zie net ook dat lenovo betaalbaar lijkt & ook full hd levert... maar zijn de prestaties goed?

• MartijnLoarne
De Y500 bedoel je? Dat is een prima game laptop, de goedkoopste is 800 euro. Denk alleen niet dat die aan je eisen voor de batterij gaat voldoen, zeker niet als je gaat gamen ;)
Verder heb je nog de Asus N56, die heeft een iets langzamere grafische kaart dan de Y500, en die gaat ook redelijk lang mee. Maar denk dat de S15 wel het langst op een acculading werkt. Verder zijn de Y500 en de N56 ook een stuk zwaarder. Voordeel van de Y500 is wel dat je er een tweede GT650M in kunt zetten (ten koste van de DVD speler), dan heb je ineens wel stukken betere grafische prestaties dan de rest van de laptops.

• niniansix
Martijn uw reacties zijn telkens top! Waarvoor dank!

Gamen is helaas geen hoofdzaak voor mijn laptop die ik wens aan te schaffen ;)
Eigenlijk wil ik gewoon oude games spelen (zoals rollercoaster tycoon 3, red alert 3 enz...) dus ik denk dat dit zelfs haalbaar moet zijn met een intel hd 4000 kaart?

Het belangrijkste is voor mij dat hij lang meegaat op batterij & dat hij niet superzwaar weegt..
Qua screen ben ik al tevreden met een 14 inch of 13,3 inch ... en full hd is voor mij niet meteen een vereiste aangezien dit meteen zorgt voor een verhoging van de prijs ;)

En aangezien er zoveeeeeeeel keus is, is het haast niet meer mogelijk om een keuze te maken...

Sony is redelijk duur maar kwaliteit goed, van samsung lees ik superpositieve dingen op reviews & acer M3 ja die valt dan weer goed mee van batterij ( 6-8 uur in sommige testen)

• niniansix
Heb dus nog even zitten zoeken en heb uiteindelijk beslist om tussen 2 laptops te kiezen :

http://www.vandenborre.be/laptop/asus-k56cb-xx020h-be

Of deze

http://www.laptopshop.be/...p550p5c-t02be-azerty.html

Welke zouden jullie nemen?
Gewicht is jammer genoeg hetzelfde... Wat voor mij het belangrijkste is, is de batterijduur...

Alvast bedankt!!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
niniansix schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:07:
Heb dus nog even zitten zoeken en heb uiteindelijk beslist om tussen 2 laptops te kiezen :

http://www.vandenborre.be/laptop/asus-k56cb-xx020h-be

Of deze

http://www.laptopshop.be/...p550p5c-t02be-azerty.html

Welke zouden jullie nemen?
Gewicht is jammer genoeg hetzelfde... Wat voor mij het belangrijkste is, is de batterijduur...

Alvast bedankt!!
De Samsung, alleen al om de resolutie.
1366 x 768 van de Asus vind ik persoonlijk echt te weinig voor een 15".
1600x900 is al veel beter en voor mij persoonlijk perfect :)

• niniansix
Merk je dit zo goed die resolutie tijdens het werken in word & internet en soms eens als je een oude game speelt?

Want die verdomde acer M3 581TG heeft dus een super design & batterij maar die stomme resolutie...

• lucash
Ja de resolutie merk je heel erg :P Dat zie je tenslotte altijd :P 768 is idd te weinig en ik zou ook die Samsung nemen.

Nog een voordeel vind ik.. De Samsung is volgens mij met mat scherm.

[ Voor 23% gewijzigd door lucash op 03-05-2013 09:43 ]

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-10 17:17
Die 'stomme' resolutie is zo ongeveer het enige wat je 100% van de tijd gebruikt tijdens je laptopgebruik. Ja,je merkt het goed. Eens je een hoge resolutie gezien hebt, wil je niet meer terug. Moest ik kunnen kiezen tussen een mooi scherm of beter batterij/design, de keuze was snel gemaakt ...

• niniansix
Daar hebben jullie volledig gelijk in...

En 2,5kg is dat eigenlijk zwaar voor een laptop?
Ik heb namelijk een acer timeline 4810 TG die is zeer fijn en weegt slechts 2kg (is ook maar een 13,3 inch...)

• lucash
Voor een 15" is dat volkomen normaal. De enige die er echt uitspringt qua gewicht is de Sony S15 met z'n 1,9kg..

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

15" ligt meestal rond de 2,5-2,7kg.

Heeft die K56 van Asus niet een trage ULV CPU?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• niniansix
ja die sony is inderdaad echt wel zot qua gewicht!

Ja die K56 heeft een ULV processor... maar ook aangezien deze laptop wordt afgeraden, zal ik hem niet nemen ;)

• JT

JT

VETAK y0

Hou er rekening mee dat de GT630M in de Samsung een aardige kaart is maar niet je van het. Imho kan je nog steeds het beste de refurb van Sony nemen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• niniansix
Ja dat dacht ik ook maar ik heb alles gecheckt en de laptop is ondertussen al zeer oud vertelden ze mij per mail alsook het feit dat hij al een hele tijd in de outlet store zit & de batterij dus ook al enige tijd in gebruik is geweest.... Helaas want anders had ik deze besteld :(

Verwijderd

Een batterij van een 'nieuw' model ligt ook niet zelden al een half jaar op de plank...

• niniansix
Wil je daarmee zeggen dat die sony dan gewoon de beste keus is? ondanks de batterij al gebruikt is..

Verwijderd

Ik wil daarmee zeggen dat je A) geen idee hebt hoelang de accu al gebruikt is, B) het gebruik van de accu niets te maken heeft met de kwaliteit en C) dat een 'nieuwe' laptop net zo goed een accu kan hebben van een half jaar oud.

In elk geval is dit geen goede reden om deze laptop niet te nemen...

• niniansix
ok nu snap ik je punt ;)
Volledig correct wat je mij verteld!
Kzal nog eens polsen bij sony.. Misschien kunnen ze mij meer uitleg geven.

• JT

JT

VETAK y0

Misschien moet je eens vragen:
• Hoe oud "heel oud" dan is
• Hoe lang "een hele tijd" is
• Of hij gebruikerssporen heeft. Normaliter mag dit met refurb niet meer zijn dan een enkel oppervlakkig krasje ofzo.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1