blauw filterglaasje beamer stuk, uberhaupt te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Hallo

Ik heb nog een oude 3m mp8730 liggen. Hij werkt nog prima en ik dacht hem eens schoon te gaan maken. De vorige eigenaar heeft het stoffilter namelijk verwijderd, door de tijd heen heeft hij wat stof binnen gekregen en zijn er nu roze vlekjes te zien.

Maar met schoonmaken is een van de filterglaasjes in de lichtweg gebroken (de blauwe).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3264324/2013-05-01%2021.10.51.jpg

Voor zo'n oude beamer is natuurlijk niks meer te krijgen, en als het wel zou kunnen is het te duur.
Maar zou zoiets standaard zijn (overbouwen uit andere beamer oid) ? of makkelijk aan te komen? Zou wel grappig zijn als hij makkelijk te fixen is.

Nee ik weet dat het een flink oud ding en enzo, maar ach, hij ligt hier toch.

wat denken jullie?

groetjes
Timberleek

edit:
en nog een dingetje dat me te binnen schiet. Ander zou ik toch ook nog de lichtkamer af kunnen sluiten per kleur en daar leds in plaatsen? Anders ook nog wel een leuk projectje voor een zaterdagmiddagje. Of zou dat niet zomaar werken?

[ Voor 18% gewijzigd door timberleek op 01-05-2013 21:29 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rare vraag misschien, maar zie je er iets van in het beeld? Dit ligt volgens mij vrij ver buiten je focusbereik, dus misschien dat je er helemaal geen last van hebt dat er een paar barsten in zitten? Heb je al contact opgenomen met 3M hierover? Ze kunnen je allicht vertellen wat de specs van het filter zijn (wat hij wel en niet doorlaat), dan kun je wat gerichter zoeken.

Ik heb wel eens foto's gezien die met een spiegelreflexcamera gemaakt waren met een objectief waar een lenselement gebroken was, daar was niks van te zien, behalve bij bepaalde hoeken van lichtinval.

[ Voor 41% gewijzigd door Grrrrrene op 02-05-2013 07:52 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• timberleek
nee nog niet getest. Zou toch zeggen dat je 3 van die barsten wel moet zien, maar zal vanavond even kijken

• timberleek
Je hebt inderdaad gelijk

Jammer genoeg zijn de roze spikkels nog steeds niet weg...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3264324/IMAG1464.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door timberleek op 02-05-2013 21:08 ]