Installatie op nieuwe hardware niet mogelijk!

Pagina: 1
Acties:

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik ben overgestapt van 1366 naar 1155. Alles ingebouwd en probeer om (legale!) Windows 7 te installeren op nieuwe SSD van Samsung. In BIOS afgesteld dat hij boot vanaf de optische drive en installeren leek gewoon, zoals vroeger, gewoon goed te gaan.
Op een gegeven moment bij de laatste optie Installatie voltooid dan gaat hij rebooten en vanaf dat moment slaat hij af maar gaat niet meer aan. Ik druk op de Power knop en dan slaat hij 10 seconden aan en gaat dan weer uit.

Er zit achterop het moederbord een cmos reset knopje en als ik die indruk dan start hij wel weer op maar als ik de optische drive weer als eerste boot kies en ik save de settings en als ik dan ga rebooten om het weer te proberen dan slaat hij weer af.

Mijn 'nieuwe' setup:

Asus P8P67 EVO
Core i7 2600K
8gb geheugen
Samsung 840 Pro 120gb

Zie ik iets over het hoofd want normaal had ik hier vroeger echt nooit problemen mee. Alle mogelijke settings geprobeerd maar het lukt gewoonweg niet. Ik hoop dat er iemand is die dit bekend in de oren klinkt en mij kan helpen want ik ben de wanhoop nabij.

Alvast bedankt

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Nadat je Windows 7 hebt geïnstalleerd en reboot moet je proberen in de bios te komen en selecteren dat er weer wordt geboot vanaf je ssd waar je Windows 7 op hebt geïnstalleerd. Anders begint hij nogmaals met het herinstalleren van Windows, althans dat probleem ontstond ook bij mijn desktop tijdens de eerste installatie van windows.

• Spiritual89
JustwilliamNL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:32:
Nadat je Windows 7 hebt geïnstalleerd en reboot moet je proberen in de bios te komen en selecteren dat er weer wordt geboot vanaf je ssd waar je Windows 7 op hebt geïnstalleerd. Anders begint hij nogmaals met het herinstalleren van Windows, althans dat probleem ontstond ook bij mijn desktop tijdens de eerste installatie van windows.
Vreemd genoeg als ik dan in de BIOS de ssd selecteer en ik save de settings en ik wil hem opnieuw opstarten dan doet hij dat wederom niet. Ik begrijp er echt niets van, heb ik eindelijk mijn nieuwe setup kan ik er nog niks mee.

[ Voor 42% gewijzigd door Spiritual89 op 01-05-2013 20:42 ]

• UniqKoenie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09-2025
Heb je de installatie cd van windows er al uit gehaald (of USB)? Probeer dan nog eens om je pc op te starten. Je kan ook nog proberen om je batterij uit je moederbord te halen, en dan weer terug te stoppen, misschien dat dat iets uit maakt? Dubbel je settings checken in je BIOS? Ik had ook een keer problemen met mijn laptop waar ik windows op probeerde te installeren, en na veel geprobeerd te hebben was het ook gelukt!

• Spiritual89
UniqKoenie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:54:
Heb je de installatie cd van windows er al uit gehaald (of USB)? Probeer dan nog eens om je pc op te starten. Je kan ook nog proberen om je batterij uit je moederbord te halen, en dan weer terug te stoppen, misschien dat dat iets uit maakt? Dubbel je settings checken in je BIOS? Ik had ook een keer problemen met mijn laptop waar ik windows op probeerde te installeren, en na veel geprobeerd te hebben was het ook gelukt!
Ik heb een heel handig knopje achterop het moederbord, als je deze indrukt dan krijg je hetzelfde resultaat als het batterijtje eruit haalt. De settings in de bios heb ik ook al in meerdere variaties geprobeerd.

edit:
Ik heb het volgende gevonden en dat zijn de onboard leds. In mijn geval dus de POST State LEDs. Je hebt de DRAM_LED, CPU_LED, VGA_LED en de BOOT_DEVICE_LED. Als 1 van deze dus continu brand dan heb je een probleem. Bij mij brand dus continu, je raad het al, BOOT_DEVICE_LED.
Hier ligt dus het probleem maar er staat helaas nergens wat je zou kunnen doen als hij continu brand.

[ Voor 20% gewijzigd door Spiritual89 op 01-05-2013 20:43 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is die SSD enige drive in het systeem?

Heb vergelijkbare dingen meegemaakt met SSD icm HDD. Totaal brain-dead, maar Windows 7 installeert als er een HDD aanwezig is niet correct op een SSD. Dat gaat zodanig fout dat systeem daarna niet meer zonder CMOS-clear wil booten.

HDD loskoppelen, dan installeren op SSD en vervolgens na install HDD aankoppelen is in dat geval de workaround.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 01-05-2013 21:37 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Spiritual89
dion_b schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:34:
Is die SSD enige drive in het systeem?

Heb vergelijkbare dingen meegemaakt met SSD icm HDD. Totaal brain-dead, maar Windows 7 installeert als er een HDD aanwezig is niet correct op een SSD. Dat gaat zodanig fout dat systeem daarna niet meer zonder CMOS-clear wil booten.

HDD loskoppelen, dan installeren op SSD en vervolgens na install HDD aankoppelen is in dat geval de workaround.
Ik heb dat inderdaad gedaan en Windows is inmiddels geinstalleerd. Maar als er een reboot nodig is, slaat alles (ledjes, fans etc.) gewoon aan maar na na 10 seconden dooft alles gewoon weer. Dan zie ik de error ledjes van de cpu en harddisk ineens branden en soms ook weer niet.
Ik heb alleen het hoog nodige even aangesloten (muis & toetsenbord) en het zag er even naar uit dat het goed zou komen. Maar hij start alleen op als ik achterop de pc de cmos reset knopje indruk en dan MOET ik naar de BIOS en daar de Windows Boot manager disk selecteren en dan start hij wel op. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling op deze manier.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Misschien even beide schijven formatteren, er zouden nog restjes oude windows installs op kunnen staan misschien? Vooral op je boot schijf is dat dan een probleem, HDD minder (in mijn ervaring, heb ook nog een halve oude win7 install op die schijf staan :P).

Staat het SSD op AHCI?

[ Voor 43% gewijzigd door Vayra op 02-05-2013 10:42 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-02 11:40
Wat ik had, al weet ik niet of dit van toepassing is. Maar een SATA 2 schijf op een SATA 3 poort. Waarbij mijn Logical volume niet meer kon starten. Hierdoor ook boot problemen met het getik van een HDD die lijkt te zijn overleden.

De HDD later aangesloten op een SATA 2 poort en het probleem was weg. Eventueel een oplossing. (al lijkt me niet dat een SSD een Sata 2 aansluiting heeft)

• Spiritual89
deamosreapos schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:53:
Wat ik had, al weet ik niet of dit van toepassing is. Maar een SATA 2 schijf op een SATA 3 poort. Waarbij mijn Logical volume niet meer kon starten. Hierdoor ook boot problemen met het getik van een HDD die lijkt te zijn overleden.

De HDD later aangesloten op een SATA 2 poort en het probleem was weg. Eventueel een oplossing. (al lijkt me niet dat een SSD een Sata 2 aansluiting heeft)
Ik heb speciaal voor mijn O.S. en programma's een Samsung 840 Pro gekocht en deze is goed angesloten. Daar ligt het probleem niet.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Spiritual89 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:02:
[...]

Ik heb speciaal voor mijn O.S. en programma's een Samsung 840 Pro gekocht en deze is goed angesloten. Daar ligt het probleem niet.
Je hebt momenteel alleen een ssd aangesloten via Sata 3?
Probeer anders een simpele hdd te regelen, deze te formateren en je ssd uit je systeem halen. De lege hdd aan te sluiten en hier windows op te installeren en booten? Kijken of hetzelfde probleem optreedt.

• Spiritual89
Vayra schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:40:
Misschien even beide schijven formatteren, er zouden nog restjes oude windows installs op kunnen staan misschien? Vooral op je boot schijf is dat dan een probleem, HDD minder (in mijn ervaring, heb ook nog een halve oude win7 install op die schijf staan :P).

Staat het SSD op AHCI?
De SSD is nieuw en stond dus niks op, maar heb toen ik opnieuw Windows installeerde uiteraard eerst gefomatteerd. En de SSD staat op AHCI.

Maar alles werkt nu! oOo

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:46
Ik heb hier zoiets met een laptop; Dell XPS17 met 2 HDD's.
Als ik een schone installatie op schijf 1 doe, dan start mijn laptop na de installatie niet meer op.
Als ik de installatie doe zonder disk 2 erin en deze stop ik na de installatie er weer in, dan doet ie het wel.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• Spiritual89
JustwilliamNL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Je hebt momenteel alleen een ssd aangesloten via Sata 3?
Probeer anders een simpele hdd te regelen, deze te formateren en je ssd uit je systeem halen. De lege hdd aan te sluiten en hier windows op te installeren en booten? Kijken of hetzelfde probleem optreedt.
Dank je wel voor de tip maar het is gelukkig niet meer nodig. Alles werkt nu! Ik denk dat toch het uitbreidings kaartje (pricewatch: Asus U3S6) de bottleneck is geweest. Kreeg ook eerst de melding toen ik Windows ging installeren dat de SSD MBR was en geconverteerd moest worden naar GPT. Toen ik dat had gedaan ging het ook fout, en na vele dingen te hebben geprobeerd heb ik alles weer gereset (cmos batterij), voor GPT moest je ook extra partities aanmaken en dat wilde ook niet echt (i.v.m. EFI/EUFI). Weer alle partities samen gebracht tot één en weer naar MBR. En toen ging alles ineens naar wens!

[ Voor 4% gewijzigd door Spiritual89 op 03-05-2013 10:49 ]

Pagina: 1