Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:21
Zojuist is mijn Dell 3008WFPt (30") scherm doorgebrand. Ineens sprong hij uit en rook ik een plastic-brand-luchtje. ik was zelf al een tijdje aan het kijken naar een Apple Thunderbolt Display 27". Blijkbaar heeft de Dell het geroken en laat hij nu mij een poepje ruiken :'(
Ik gebruik het scherm als mijn main-scherm als ik op m'n werkkamer zit. De achterliggende workstation is een Apple MacBook Pro (17" early 2011).

Volgens MacRumors Buyer's Guides is het nu niet slim om de TB-display te kopen omdat er mogelijk een update eraan komt: http://buyersguide.macrumors.com/#Displays
Op zich kan ik wel eventjes zonder extra scherm. Maar als dat eventjes juli wordt dan is dat eventjes veel te lang (kijkend naar de opkomende keynote).

Hoe denken jullie hierover?
Natuurlijk is het koffiedik kijken, maar een meer overwogen keuze met jullie feedback voelt altijd beter.

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Ik verwacht wel een nieuwe ja :), omdat de iMac ook een makeover heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk dat het niet heel veel gaat uitmaken of je nou de huidige hebt, of een potentiele nieuwere. Je hebt ook al een MBP uit 2011, dan gaat een scherm dat in 2013 uitkomt niet heel veel toevoegen lijkt me.

Misschien dat je gewoon moet kijken naar je gebruik, en of de ATD die er nu is er aan voldoet.
En stel dat je qua prijs verandering verwacht: meestal geeft Apple geld of tegoed terug als een nieuwer model na je aanschaf opeens heel snel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
johnkeates schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:43:
Ik denk dat het niet heel veel gaat uitmaken of je nou de huidige hebt, of een potentiele nieuwere. Je hebt ook al een MBP uit 2011, dan gaat een scherm dat in 2013 uitkomt niet heel veel toevoegen lijkt me.
De MacBook Pro (17" early 2011) was ik sowieso van plan dit jaar te vervangen door een MacBook Pro Retina 15", maar daar wacht ik op de Haswell-update, daar kan ik op wachten.
Het scherm is zeer discutabel. Om die reden ook mijn topic

[thnx voor jullie reacties tot nu toe _/-\o_ ]

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hmm, in dat geval zou ik gewoon nog even door gaan zolang het kan ;) Het zijn maar een paar maanden, plus, nu heb je een goeie reden om buiten te gaan werken, want je hebt toch geen display! :p

Het komt er denk ik vooral op neer wat je nodig hebt.

- Moet je perse een groot scherm hebben?
- Maakt het perse uit welke versie je hebt?
- Maakt het prijsverschil wat uit? (als dat er al is)

Je zou ook kunnen overwegen om nu die ATD te kopen, en straks, als er wat nieuws is, lekker even wachten op de MBP refresh, en zodra die er is hebben andere mensen mooi de nieuwe ATD getest en weet je dus al of er problemen zijn of niet. Dan heb je nu even 2011 MBP + Huidige ATD, en als de nieuwe er is en de verbeterde MBP, doe je je set weg, en haal je allebei opnieuw. Dan kan je nu werken, en heb je straks als er nieuwe ATD en MBP's zijn de nieuwste. En als ze er niet komen (of een van de twee) dan mis je niks en heb je ook geen tijd weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:27
De volgende ATD:

-Zelfde LG paneel
-Zelfde design als de Late 2012 iMac, iets dunner op het dikste punt
-Iets minder spiegelend omdat het glas vrij dicht op het paneel ligt
-USB 3.0 ipv USB 2.0 poorten
-Huidige stekkertje voor MagSafe adapter

90% zeker

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kan ook even je scherm opentrekken en de voeding naar mij opsturen. Waarschijnlijk is ie eenvoudig te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
_/-\o_
sebastius schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:30:
Je kan ook even je scherm opentrekken en de voeding naar mij opsturen. Waarschijnlijk is ie eenvoudig te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kunt ook overwegen om voor een tweedehands ThunderBolt display te gaan: die kun je bij het uitkomen van een nieuw display met relatief weinig verlies weer van de hand doen :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
Hmmm goed idee (2e handsje kopen...), maar heb intussen al een nieuwe gekocht bij TakeITnow.

Dank voor jullie goede tips allemaal.

@sebastius Ik ben niet zo'n uit-elkaar-schroever (meer). 'Werk hard voor m'n geld en de liefde voor een nieuw scherm was al aanwezig. De aanleiding maakt het alleen maar makkelijker kiezen :-)

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
ajpohv schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:39:
Hmmm goed idee (2e handsje kopen...), maar heb intussen al een nieuwe gekocht bij TakeITnow.

@sebastius Ik ben niet zo'n uit-elkaar-schroever (meer). 'Werk hard voor m'n geld en de liefde voor een nieuw scherm was al aanwezig. De aanleiding maakt het alleen maar makkelijker kiezen :-)
Gefeliciteerd, het is (nog steeds) een superfijn ding :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
ajpohv schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:39:

Je kan het oude paneel ook aan hem doneren ;) Hij gaat de techniek weken in op zijn basisschool, kan hij het mooi als uitlegobject gebruiken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
tha_bulldog schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:10:
Je kan het oude paneel ook aan hem doneren ;) Hij gaat de techniek weken in op zijn basisschool, kan hij het mooi als uitlegobject gebruiken.. ;)
Haha :+
Na de eerste post van dit topic was ik al met t.net user QinX in contact die graag mijn defecte scherm wilde overnemen voor een mooi prijsje. Die heeft zojuist het Dell-etje opgehaald en gaat haar nu...[vul maar in].

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:54

Grin

Ride si sapis.

My2Cents? Koop een Dell 3014, splinternieuw scherm met uitstekende reviews. Alles wat je kan wensen zit d'r op. En naar mijn mening is een mat scherm beter dan een glossy scherm, hoe goed de ontspiegeling ook is.... Ik type dit vanaf een 27" (2010 model) iMac die ik ga vervangen door een Dell 3014 en een nieuwe Mac Pro, wanneer die ook mag komen.... ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bump! Hoe denken jullie hier nu over? Kunnen we een 4K display verwachten in de komende maanden?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:04
Yeah, dat wordt wel eens tijd dat dat gebeurt. Het OS is er nu klaar voor dacht ik. Maar ja, mijn 13" rMBP kan blijkbaar enkel 4k op 30hz :-( Dus dat is wel een bummer.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hmm, ik weet niet eens hoe dat zit met mijn eerste generatie rMBP 15". Maar ja, liever 4K 30 hz dan 2560x1440 op 60 hz. :) Ben benieuwd of ze ook nog eens met een nieuwe muis en toetsenbord komen, deze vind ik beiden niet echt conformtabel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Volgens mij als je de "losse" videokaart er bij hebt dat het dan goed is. Maar enkel de HD4000 niet. (Weet niet hoe het zit met de nieuwere HD5000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Thunderbolt 2 schijnt een vereiste te zijn (ivm DP specificatie en bandbreedte). Officieel worden op dit moment alleen de 15" rMBP late 2013, 15" mid 2014 en de new Mac Pro officieel ondersteund voor 4K op 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
ankhie schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:50:
Thunderbolt 2 schijnt een vereiste te zijn (ivm DP specificatie en bandbreedte). Officieel worden op dit moment alleen de 15" rMBP late 2013, 15" mid 2014 en de new Mac Pro officieel ondersteund voor 4K op 60hz.
Aa, dan was dat dus het euvel. Het blijft jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is het ATD nog aan te raden?
Ik heb nu een goed 23" ips-scherm staan, dus ben niet geïnteresseerd in een Dell of een andere monitor.

Mijn MacBook heeft Thunderbolt 2, dus een eventuele nieuwe ATD zou wel werken. Maar ik heb niet echt behoefte aan 4K. Retina vind ik eerlijk gezegd ook niet zo belangrijk.

Wat ik wil is een glossy scherm van hoge kwaliteit, met betrouwbare kleurweergave. Geen plastic toetsen of fragiele aansluitingen. Op mijn Philips beweegt de hele monitor mee als ik op de powerbutton druk.

Liefst wil ik een 23" of 24" Apple-beeldscherm met Thunderbolt 2, USB 3 en MagSafe 2. Resolutie mag dan wat mij betreft 1920x1200 zijn. Lastig :o

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Idd, waarom een ATD kopen als 'ie nog geen eens een Magsafe 2 adapter heeft. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:29
iApp schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:45:
Idd, waarom een ATD kopen als 'ie nog geen eens een Magsafe 2 adapter heeft. :/
Wordt een verloopje bijgeleverd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Maar ik wil een originele, zonder verloopje :+

Tenminste, voor €1016,- euro mag je toch verwachten dat 'ie Thunderbolt 2, USB 3, Magsafe 2 en 4K heeft? Haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:26
iApp schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:14:
Maar ik wil een originele, zonder verloopje :+

Tenminste, voor €1016,- euro mag je toch verwachten dat 'ie Thunderbolt 2, USB 3, Magsafe 2 en 4K heeft? Haha :)
Mocht je hem voor 850euro wel willen moet je mij maar even een PB sturen haha

Ik heb in mei het thunderbolt scherm gekocht, zeker geen spijt van en als iedereen massaal zijn thunderbolt scherm dumpt komt er zeker ene 2e bij.
Pagina: 1