• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07-2025

dere12

Kennis delen is goud waard!

Topicstarter
Beste Tweakers, heb me deze week op GoT ingelezen op het thema HTPC. Ik was daarvoor nog niet bekend waarvoor een HTPC wordt gebruikt.

1 vraag die ik niet hebben kunnen beantwoorden is of een HTPC ook een goed alternatief is voor een PVR om programma's op te nemen en te bewaren. Ik doe dat nu nog met een Samsung smt-c7140.

[ Voor 30% gewijzigd door dere12 op 01-05-2013 15:31 ]

Life is all about Tweaking

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Hangt af van de software, de gebruikte hardware, de kabel aanbieder. En als je dan zoekt vind je er ook zat over.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• dere12

dere12

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:49:
Hangt af van de software, de gebruikte hardware, de kabel aanbieder. En als je dan zoekt vind je er ook zat over.
Dat heb ik gedaan, zit nu nog op kabel (Ziggo) en over 3 maanden glasvezel (Vodafone). In het topic IPTV op je HTPC las ik dat tweakers erin geslaagd zijn om streams te ontvangen via hun Amino settopbox. Wat mij nog niet duidelijk was, is of een HTPC een volwaardige vervanger is voor een PVR of dat het een leuke extra tweakervaring is. Ik probeer mijn vrouw te overtuigen dat er meer functies zijn dan als mediaspeler ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dere12 op 01-05-2013 16:02 . Reden: Grammatica ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
In combinatie met Ziggo werkt het prima als PVR, mits je wel voor de juiste hardware zorgt en vooraf bedenkt wat je wilt. Kijken en opnemen tegelijk heeft bijvoorbeeld 2 tuners nodig.
Met IPTV heb ik verder geen ervaring, maar ook dat schijnt in een hoop gevallen goed te werken.

iRacing Profiel

• dere12

dere12

Topicstarter
Dank voor je reactie, ik had al enkele van je adviezen in andere topics in de bookmarks gezet.

Ik heb al een NAS van waaruit ik films of muziek, zonder beperkingen van niet ondersteunde bestandsformaten, wil kunnen streamen naar de TV in de woonkamer en in de toekomst tv's van de kinderen. Mijn Samsung TV, PVR en Home Cinema/blu-ray set hebben die beperkingen regelmatig.

Ik zou daarnaast meerdere tuners willen hebben om te kunnen kijken/opnemen tegelijk of 2 of 3 programma's tegelijk te kunnen opnemen. Gamen is geen behoefte voor een HTPC.

[ Voor 23% gewijzigd door dere12 op 01-05-2013 18:43 ]