Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

App - Gratis en betaalde versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows Phone 7.1 applicatie. Ik was van plan om in-app purchases toe te voegen om zo een Premium versie aan te bieden. Alleen lees ik nu dat WP7.8 dit niet ondersteunt, maar pas vanaf 8.0...

Dus, wil ik nu ook een betaalde versie gaan maken. Ik weet echter niet wat een goede strategie is om dit in code op te lossen. Ik kan twee losstaande projecten maken, of ik los het in 1 project op. Maar hoe? Er moeten uiteindelijk twee builds gemaakt worden, dus moet ik verschillende build-targets maken en daar in code op controleren?
De aangeboden functionaliteit in de premium versie zullen voornamelijk extra knopjes zijn die in de gratis versie niet zitten en de betaalde versie heeft geen advertenties.
Als ik Google, vind ik alleen tips over hoe je meer geld kunt verdienen (met gratis of betaalde apps); niet wat ik zoek dus.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 16:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zit niet echt in de WP development, maar volgens mij is de beste methode om conditional compilation te gebruiken. Door met verschillende build targets te werken die ieder hun eigen define hebben kun je automatisch code wel of niet meenemen. En code die niet meegecompiled wordt kan ook niet door een hacker aangezet worden ;)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 23:59

markvt

Peppi Cola

Je kan toch gewoon Trial mode gebruiken voor je free versie?
Dan vink je in de appstore ook aan dat hij te proberen is en dan hanteer je die als free versie.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
markvt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:43:
Je kan toch gewoon Trial mode gebruiken voor je free versie?
Dan vink je in de appstore ook aan dat hij te proberen is en dan hanteer je die als free versie.
Ja, maar dan staat de app niet meer als free in de store. Dat wil ik niet.
DexterDee schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:23:
Ik zit niet echt in de WP development, maar volgens mij is de beste methode om conditional compilation te gebruiken. Door met verschillende build targets te werken die ieder hun eigen define hebben kun je automatisch code wel of niet meenemen. En code die niet meegecompiled wordt kan ook niet door een hacker aangezet worden ;)
Zo had ik het ook bedacht, ik wist niet of er nog betere methoden zijn. Op deze manier krijg je wel veel ifjes...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Wat zijn je bezwaren om er niet voor te kiezen om je applicatie te targeten voor WP8 en hoger, en WP7 buiten beschouwing te laten? De WP7-serie is toch zo goed als dood.

We are shaping the future

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-11 21:06
Alex) schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:48:
Wat zijn je bezwaren om er niet voor te kiezen om je applicatie te targeten voor WP8 en hoger, en WP7 buiten beschouwing te laten? De WP7-serie is toch zo goed als dood.
De markt van WP7 is denk ik nog wel relatief groot. Zou dus jammer zijn als je nu 'omzet' mist door die groep buiten beschouwing te laten.

Ik wil zelf binnenkort ook een WP-app gaan maken, zit er nu dus nog niet echt in. Zover ik er al mee heb gespeeld is het niet anders mogelijk dan met preprocessor tags dit te doen.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:52
Als zijn app niet echt WP8 specifieke zaken gebruikt... Waarom dan ook niet WP7 targetten? Daar zitten nog steeds genoeg mensen.
offtopic:
Deze WP7.8 gebruiker is niet zo dankbaar met deze opmerking.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals anderen ook zeiden: Ik gebruik geen WP8-specifieke dingen, dus ik blijf WP7 targetten.

Ik doe het wel met build targets dan, tenzij iemand nog briljante design principles hiervoor heeft.

@martennis: Als je Store-account aanschaft via Nokia, krijg je er gratis telerik-controls bij. Erg handige dingen zitten daar in! Zie hier

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik weet niet of WP ook zoiets biedt maar op Android heb je weleens gratis apps waarbij je de premium-versie kan unlocken dmv het aanschaffen van een key. Als je dan de app die als key speelt opent unlockt ie de premium-versie en verdwijdert de key zichzelf weer. Iedereen download dus de gratis versie en koopt optioneel de premium unlock. Een soort in-app purchase dus maar dan met 2 losse apps.

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-11 21:06
Goeie tip, thanks! :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Cartman! schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:32:
[....] Een soort in-app purchase dus maar dan met 2 losse apps.
Unlocken van features met een key kan toch ook gewoon in één app? De encryptie van WP apps is tot op heden dacht ik nog niet gekraakt, dus je hoeft niet bang te zijn dat de volledig unlockte app ergens illegaal wordt aangeboden.

Verwijderd

Topicstarter
Caelorum schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:20:
[...]

Unlocken van features met een key kan toch ook gewoon in één app? De encryptie van WP apps is tot op heden dacht ik nog niet gekraakt, dus je hoeft niet bang te zijn dat de volledig unlockte app ergens illegaal wordt aangeboden.
Hoe wil je dat doen? In-app purchases zijn niet mogelijk in WP7.
Ik weet niet waarom het bij Android gebeurt, bijv. Titanium Backup doet het zo. Je moet dan alsnog 2 apps installeren, de free app en vervolgens de key.
Voor zover ik weet kan dit niet op WP en wordt het in mijn geval dus twee apps bouwen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
NEe, in-app purchases via MS servers zijn niet mogelijk in WP7. Niets staat je (technisch) in de weg niet via een payment gateway gebruikers te laten betalen, waarna zij een code krijgen die in de app kan worden geplaatst om features te unlocken. Het gehele proces zou zelfs in de ogen van de gebruiker precies hetzelfde kunnen werken als je er wat moeite in stopt.
Eigenlijk hetzelfde systeem als dat sommige desktop applicaties al eeuwen gebruiken.
Het enige waar je wellicht nog mee zit is de certification eisen van MS:
If your app includes in-app billing functionality but does not use the Microsoft in-app purchase API provided by Windows Phone, the following requirement applies:

Unless you have a pre-existing billing relationship with the user, your app may not require the user to provide payment information, within the app experience, to activate, unlock, or extend usage of the app. If you do not have a pre-existing billing relationship with the user, payment and personal account information must be collected outside of the app experience via a secure HTTPS website or as a hosted control within the app where the user can verify the URL and HTTPS security.
Maar zover ik kan bepalen, is het best mogelijk om een site op te zetten, waar gebruikers kunnen betalen met PayPal (daar hebben ze al een relationship mee) en na het process een push message + e-mail te sturen waarin de key staat. Die push message kan da automatisch door de app worden afgehandeld en features kunnen worden geunlocked.

[ Voor 68% gewijzigd door Caelorum op 02-05-2013 13:36 ]

Pagina: 1