[RFID] Herkennen van het gebruikte systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik ben sinds kort wat aan het experimenteren met RFID maar hier komt nog niet iets constructiefs uit

Ik heb de volgende doelen

De chips van de huisdieren uitlezen op afstand

Ik wil hiermee namelijk kunnen bepalen wel dier er wanneer langs de reader is gelopen. Ik heb al uitgezocht dat de chips de volgende standaard gebruiken.

Ik heb ondertussen een extra chip gekregen en de reader is binnen. Nu kan ik hiermee gaan experimenteren

Inloggen op de PC met RFID

Ik heb hiervoor een yubikey RFID besteld en deze kan ik "zien" met een ACS ARC122U verder dan dat ben ik hier nog niet mee gekomen.

Heeft iemand hier al eens iets mee gedaan?

Gebouw toegangsysteem

Ik heb voor verschillende gebouwen ook een RFID token en ik wil deze kunnen herkennen zodat ik kan bepalen welke wristband ik moet bestellen. De leverancier van het systeem wil wel leveren (per 1000 stuks) maar niet vertellen wat voor systeem het is.

Wat voor reader heb ik nodig om te kunnen herkennen welk systeem er gebruikt wordt? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Oke. Leuk statement.Er zit nergens een vraagteken in je verhaal, dus misschien dat je dit beter op een blog had kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Het verhaal was nog "work in progess" en lijkt nu beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
raymonvdm schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:27:
De chips van de huisdieren uitlezen op afstand
Dit is vrij eenvoudig te maken. Je kunt een RFID code aan een huisdier koppelen. Als dan een bepaalde code langs de reader komt, weet je welk huisdier het was.
raymonvdm schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:27:
Ik heb voor verschillende gebouwen ook een RFID token en ik wil deze kunnen herkennen zodat ik kan bepalen welke wristband ik moet bestellen. De leverancier van het systeem wil wel leveren (per 1000 stuks) maar niet vertellen wat voor systeem het is.
Dit begrijp ik niet helemaal? Wat ga je met die wristband doen? Wil je de codes uitlezen en deze op een wristband programmeren o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
foekie01 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:24:
[...]

Dit is vrij eenvoudig te maken. Je kunt een RFID code aan een huisdier koppelen. Als dan een bepaalde code langs de reader komt, weet je welk huisdier het was.
De dieren zijn al voorzien van een chip en ik heb inmiddels een RS232 reader die inderdaad op de console de betreffende chip nummers uitspuugt. Nu nog integreren met m`n domotica

[...]
Dit begrijp ik niet helemaal? Wat ga je met die wristband doen? Wil je de codes uitlezen en deze op een wristband programmeren o.i.d.?
Ik bedoel herkennen in de vorm van "Wat voor type chip" (codering) er wordt gebruikt. Zodat ik een wristband kan bestellen i.p.v. een druppel aan je polsband.

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 02-05-2013 18:04 ]