Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tnecn1V
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-11 14:48
Hallo iedereen, ik ben nieuw op deze website maar ik kijk hier al een tijdje rond. Ook ben ik volledig nieuw in de smartphonewereld; ik heb er zelf nog nooit een gehad.

Nu leek het mij een mooi moment om eens een nieuwe telefoon aan te schaffen maar twijfel ik zeer over wat ik moet kopen. Ik ben van plan het volgende te doen met de telefoon:

-browsen
-e-mail e.d. lezen
-whatsapp
-lichte games spelen (iets als unblock me, of iets dergelijks)
-manga's/comics lezen

Het liefst heb ik hiervoor een scherm dat 4 inch of groter is (4.3 lijkt mij ideaal, maar dat weet ik nog niet zeker)
Ik heb een budget van ongeveer 250 euro, al is het uit te breiden tot 310, maar liever niet. Windows phone lijkt mij zeer mooi maar android ook.

Zou iemand mij advies kunnen geven?

• AvonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 22:53
Ik zit een beetje in hetzelfde scenario. Ik overweeg nu om een nokia 520 te kopen en op zoek te gaan naar een passend simonly abonnementje.

Het apparaat lijkt me goed passen bij je wensen, alhoewel ik met digitaal comics lezen niet zoveel ervaring heb. Misschien zou je dan toch een telefoon met een iets beter scherm willen. In dat geval zou ik een keertje langs de winkel gaan om ze te proberen.

Verwijderd

Voor WM8 zijn de budget nokia modellen of een Huwai een goede keuze. Echter zijn de schermen op WM8 net iets te klein of fijn manga op te kunnen lezen, en zijn er nog geen hele goede manga reader apps beschikbaar.
Voor android kan ik de LG 4x HD zeker aanraden. Deze is bijna even sterk als de Galaxy S3 en de One X, de toptoestellen van vorig jaar. Deze heeft ook een goed en groter scherm. Deze is echter €300,- en valt daarmee wat duurder uit dan de WM8 toestellen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 14:37 ]

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
De Samsung Galaxy S2 Plus is wel een aardige en valt binnen je budget.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Pricewatch met max 320 euro, Android/iOS/WP/Blackberry, > 4" geeft 124 resultaten. Misschien handiger om alvast eens te kijken wat je wel/niet aanspreekt aan de toestellen die daar tussen staan. Anders krijg je dus voornamelijk mensen die gewoon een toestel roepen zonder aandacht voor jouw eisen/wensen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

idd. pricewatch filter
-tot 240 euro (waarom tot 320 kiezen?)
-tussen 4 en 5 inch (nauwkeuriger lukt me even niet
-android > 2.3 & winphone8 (ios is te duur 1e hands, blackberry weet ik niets van)

http://tweakers.net/categ...nzJzKvqEZfFLwzspzkGRallBs

nu 1 mei, 66 resultaten.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 01-05-2013 14:57 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• tnecn1V
Ik heb even rondgekeken en vond dat de schermen van de windows 8 phones qua specificaties niet super goed zijn, dit wil ik echter eerst nog even zelf bekijken in de winkel. De nokia lumia 620 of de htc windows phone 8s leken mij wel mooi.

Door het grote aanbod android telefoons heb ik werkelijk geen idee welke te kiezen, in theorie klinkt de optimus 4xhd duizend keer beter dan alle andere toestellen tussen de 250-300 euro, hoe kan dit?
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:36:
Echter zijn de schermen op WM8 net iets te klein of fijn manga op te kunnen lezen, en zijn er nog geen hele goede manga reader apps beschikbaar.
Is er wel een app in opkomst? (ik heb zelf niks kunnen vinden) en zijn er op dit moment wel goede comic-apps voor android?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Hoezo klinkt de Optimus 4xhd "duizend keer beter"?

Je bent nu ook al 2x gewezen op hoe beperkt je criteria zijn, en dat er makkelijk 60+ toestellen uit naar voren komen. Wat voor selectie heb je daaruit kunnen halen? Nu zijn er ook weer eisen aan de schermen: wees volledig in je eisen of kom met wat toestellen die je aanspreken, anders werken dit soort threads ook niet bepaald.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
Ik heb hiervoor een Sony Xperia S gehad en was hier zeer tevreden over. Hij zit qua prijs aan de hoge kant van je budget met zo'n 300 euro. Deze telefoon heb ik tot een paar maanden terug gebruikt. Hij was nog altijd snel zat, maar als gadgetfreak wilde ik de Xperia Z :P

Wat ik hierover kan toelichten: hij ligt lekker in de hand door die iets ronde achterkant (fijner dan de Xperia Z), is ondanks een wat oudere dualcore vlot genoeg, het scherm is erg mooi en scherp, de notificatiebalk is zeer handig (werkt fijner dan alleen een notificatie LED) en een micro-HDMI poort vond ik ook erg handig voor snel iets op een tv te laten zien (foto's of filmpjes).
Verder vind ik de Sony skin nog altijd de fijnste, die van Samsung en HTC vind ik over het algemeen te druk en zwaar. Andere merken ben ik niet heel bekend mee. Een collega heeft een of andere LG smartphone (weet even niet welke), maar in vergelijk daarmee vind ik de Sony skin er volwassener en gelikter uitzien.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• tnecn1V
Windows Phone:
-HTC windows phone 8s
- Nokia Lumia 620

Android:
-LG Optimus 4xHD
- HTC desire X
- Galaxy S2 Plus

Dit zijn de telefoons die mij het meest aanspreken. Qua scherm is dus mijn enige eis dat het 4'' of groter is, PricewatchJunk zei echter dat de schermen van WM8 te klein zijn om fijn op te kunnen lezen, vandaar mijn twijfels in de laatste post.

De LG optimus klinkt voor mij veel beter omdat deze een quadcore processore heeft die ook nog eens hoger is geklokt dan de processoren van andere telefoons rond dit budget

[ Voor 19% gewijzigd door tnecn1V op 01-05-2013 16:20 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
Ik zou idd de LG hard overwegen met jou wensen en eisen. Qua prijs zit je best goed, en ook de reviews zijn zeer positief over het toestel, bijvoorbeeld:
reviews: LG Optimus 4X HD: de minst dure quadcore

• niektb
kanttekening bij de review is wel dat het alweer een jaar oud is, en er tussentijds wel het nodige is verandert in de mobiele wereld.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
niektb schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:07:
kanttekening bij de review is wel dat het alweer een jaar oud is, en er tussentijds wel het nodige is verandert in de mobiele wereld.
Het was een voorbeeld, maar is dit dan beter? 23-4-2013 is de datum er boven...
productreview: LG Optimus 4X HD Zwart review door dixet

• niektb
In ieder geval een stuk recenter, maar ook minder compleet.
niektb schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:07:
Mijn opmerking was niet bedoelt als kritiek hoor. Alleen een puntje om rekening mee te houden als je de review leest.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 23:25
Lol @ S2 plus terwijl daar de bagger van Samsung bij op zit, je gaat veel blijer zijn met een 2ehands Galaxy Nexus.

There is no replacement for displacement!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 19:09
De S3 mini of de S2 plus? allebei best goed, ze hebben echter 'maar' dual core maar als je niet zware games ofzo gaat draaien is het goed genoeg. Verder zijn de de LG optimus L7, L9 en 4X HD ook goed.

steam: failsnail, Letterbox

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jiayu G3 of G4 of G5

;)

• tnecn1V
Na de laatste paar dagen wat research te hebben gedaan heb ik de keuze kunnen beperken tot 2 telefoons, namelijk de HTC Windows Phone 8x en de LG Optimus 4xHD. Eigenlijk dus gewoon een keuze tussen windows phone of android. Nu las ik laatst dat de standaard apps, facebook, whatsapp, youtube etc nogal vaak crashen op windows phone, is dit echt het geval of is dit inmiddels verholpen?

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De HTC Windows Phone 8X is nu iBood van de dag voor 280 euro.

• tnecn1V
Ja daarom viel mijn oog ook op die telefoon :)
Pagina: 1