Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke laptop? Merk & model?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op zoek naar een laptop voor allerlei doeleinden:
- meestal office toepassingen, ook powerpoint
- ook meestal om te surfen, mailen ed
- Heb ook enkele bloggen waarop foto's en videofilpjes staan.
- regelmatig photoshoppen
- af en toe videobewerking
- af en toe muziekbewerking
- wordt 3 x per jaar gebruikt om een beamer op aan te sluiten
- wordt regelmatig aangesloten op een receiver om muziek die op PC staat op af te spelen.

- Graag ééntje waarvan de batterij het goed volhoud. Die vergaderingen ( waar onvoldoende stopcontacten voorhanden zijn) kunnen van 3u (meestal) à 4 (uitzonderlijk) uren uitlopen.
-Ik heb ook externe harde schijf van 2x 1TB

Zal meestal ter vervanging zijn van een desktop-PC, 12 keer per jaar voor een vergadering en 2 à 3 keer per jaar om mee te nemen op reis: wordt dan gebruikt om plaatselijke informatie op te zoeken en foto's/zelfgemaakte filmpjes op te slaan.

Had gedacht aan een 17" scherm

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Persoonlijk vind ik 17 inch te groot, ook als desktop vervanger. Het is echt een hele last als je een bakbeest van een laptop moet meezeulen naar vergaderingen/tijdens vakantie. Wat ook niet onbelangrijk is aangezien je eisen is dat 17 inch laptops doorgaans geen lange accuduur hebben.

Je kan kijken naar de Sony SVS15. Een prachtig 15 inch Full-HD IPS scherm wat zeker met die resolutie genoeg werkruimte heeft, gewicht rond de 2KG en genoeg aansluitingen wat ten goede kan komen in het bedrijfsleven aangezien regelmatig oude apparatuur wordt gebruikt. Deze laptop beschikt ook over de nodige spierballen voor foto en videobewerking en kan in idle stand 7 uur halen volgens de reviews.

Wat is je budget? Niet geheel onbelangrijk. :)

Verwijderd

Topicstarter
Rond 750 euro, mag natuurlijk minder, als het echt moet, iets meer, max 850.
Heeft mij nog gezegd ivm 15" scherm.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Voor 899 heb je deze laptop:
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
50 euro boven je budget maar de Vaio SVS15 is inderdaad een zeer sterke keuze met een redelijk accuduur en een zeer goed scherm die gewoon behoorlijk portable is ten opzichte van de gemiddelde laptop in de markt.

Verder als je je toch echt aan de max wilt houden en een grote voorkeur hebt aan 17" zou ik zelf kijken naar de Asus N76 series. Deze zijn wel een stuk zwaarder + dikker, en de koeling is dermate een stuk minder maar het valt meer in lijn met je budget en de accuduur is redelijk.

Hier vind je ze op een rijtje: http://tweakers.net/serie/2862/n76-series/

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• magnifor
  • Niet online
De Sony kost 839 euro. Dan heb je 8GB geheugen, I3, HD4000 grafische kaart en een 1920x1080 Full HD IPS scherm. Ik weet niet of je zware taken uitvoert kwa photoshop en videobewerking maar dit is genoeg voor huis, tuin en keuken werk.

Als je meer spierballen prefereert, genoegen neemt met een iets mindere scherm en accuduur dan is de Dell Inspiron 15R SE momenteel de beste keuze. 6GB geheugen, I5 en Radeon HD 7730M en 1920x1080 LED scherm. Zou tussen de 3 en 4 uur accutijd moeten hebben met wifi aan en wat surfen op het web. Wel is hij zwaarder dan de Sony.

Momenteel 699 euro en met de kortingen die je doorgaans kan krijgen bij Dell kan je hem zo rond de 600 euro kopen.

Als je perse de voorkeur geeft aan 17 inch kan je kijken naar de Dell Inspiron 17R SE.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
magnifor schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:23:

Momenteel 699 euro en met de kortingen die je doorgaans kan krijgen bij Dell kan je hem zo rond de 600 euro kopen.

Als je perse de voorkeur geeft aan 17 inch kan je kijken naar de Dell Inspiron 17R SE.
Ik had deze expres niet genoemd omdat een van de 2 nadelen van de Dell niet goed aansluit bij zijn wensen...
De accuduur is namelijk behoorlijk onder de maat... En voor zijn meetings zou dat niet echt handig zijn. Desalniettemin is de Dell Inspriron 15R SE een relatief sterke budget keuze vanwege zijn sterke prijs/specs verhouding.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

magnifor schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:07:
Persoonlijk vind ik 17 inch te groot, ook als desktop vervanger. Het is echt een hele last als je een bakbeest van een laptop moet meezeulen naar vergaderingen/tijdens vakantie. Wat ook niet onbelangrijk is aangezien je eisen is dat 17 inch laptops doorgaans geen lange accuduur hebben.

Je kan kijken naar de Sony SVS15. Een prachtig 15 inch Full-HD IPS scherm wat zeker met die resolutie genoeg werkruimte heeft, gewicht rond de 2KG en genoeg aansluitingen wat ten goede kan komen in het bedrijfsleven aangezien regelmatig oude apparatuur wordt gebruikt. Deze laptop beschikt ook over de nodige spierballen voor foto en videobewerking en kan in idle stand 7 uur halen volgens de reviews.

Wat is je budget? Niet geheel onbelangrijk. :)
Vroeger was ik dit direct met je eens geweest... Nu alleen niet meer.... 17" laptops zijn echt niet meer van die bakbeesten... Heb zelf een Samsung Chronis en deze is in vergelijking met een 15" inch echt niet een heel stuk groter.. En qua gewicht valt dat ook echt mee!

Ik zou zeggen, ga eens langs de Media Markt want daar staat genoeg laptops opgesteld en op die manier kun je ook zien of een laptop te groot/klein is.

• magnifor
  • Niet online
Brummetje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:26:
[...]

Vroeger was ik dit direct met je eens geweest... Nu alleen niet meer.... 17" laptops zijn echt niet meer van die bakbeesten... Heb zelf een Samsung Chronis en deze is in vergelijking met een 15" inch echt niet een heel stuk groter.. En qua gewicht valt dat ook echt mee!

Ik zou zeggen, ga eens langs de Media Markt want daar staat genoeg laptops opgesteld en op die manier kun je ook zien of een laptop te groot/klein is.
Die Chronos weegt bijna 3 kilo. Is bijna een kilo zwaarder dan de Sony. Verschil tussen de Inspiron 15 en Chronos 17 is al minder maar nog steeds bijna 300 gram zwaarder. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je het toch gaat merken. Maar dat kan bij anderen anders zijn natuurlijk.

Verder is die Chronos rond de 1700 en valt totaal uit het budget van de TS.
Vinand schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:25:
[...]

Ik had deze expres niet genoemd omdat een van de 2 nadelen van de Dell niet goed aansluit bij zijn wensen...
De accuduur is namelijk behoorlijk onder de maat... En voor zijn meetings zou dat niet echt handig zijn. Desalniettemin is de Dell Inspriron 15R SE een relatief sterke budget keuze vanwege zijn sterke prijs/specs verhouding.
Volgens reviews zou hij rond de 3 uur uit moeten houden met wifi aan en wat surfen op het internet. Ik weet niet wat er op de vergadering wordt gedaan maar ik ga voor het gemak van uit van dat het Word, Excel, Outlook en Powerpoint is.

Kantje boord maar het kan wel.

Mijn conclusie: Als je voorkeur geeft aan een portabiliteit en accuduur en mooi scherm: De Sony SVS15
Als je voorkeur geeft aan pure spierballen, de Dell Inspiron 15R SE.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben positief verrast door de tips enz. Ik ga ten eerste eens naar bv de Mediamarkt om de verschillen eens daadwerkelijk te zien/voelen. Ten tweede ga ik in eerste instantie eens kijken voor die Sony en die Dell's.

Hoe geraak je aan die kortingen bij Dell? ( België)

Natuurlijk mogen de tips blijven komen, ik kan er alleen maar goed mee zijn.

• magnifor
  • Niet online
Dell machines zal je niet in de mediamarkt tegenkomen, de Sony wellicht wel.

Hoe je korting kunt krijgen bij Dell: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Je kan ook bellen naar Dell, ervaring leert dat via de telefoon heel veel mogelijk is bij Dell.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren naar de mediamarkt geweest. Heb alle modellen eens "gewogen" met eigen handen. Ook even de 15" en 17" schermen naast elkaar gezet. Spijtig stond op die modellen geen office op om te zien wat effect is, qua werkbaar zijn voor het oog. Het gewicht maakt me niet zo heel veel uit. Kan meespelen, maar niet in hoofdzaak. Ivm scherm, 15" is nog net doenbaar, maar heb nog steeds een lichte ( minder als er voren) voorkeur voor een 17" scherm.

Toch enkele bevindingen: de verkoper daar raadde mij aan te kiezen voor een laptop met 8GB geheugen, geen videokaart van Intel, Ful; HD-scherm, bluetooth 4,0, cardreader ingebouwd, ook webcam ingebouwd. Hij vermeldde mij ook, vermits de laptop toch zo lang mogelijk moet meegaan, voor een i7-processor.
Ik zei hem ook, dat ik gelezen heb over een SDD en dat raadde hij mij ook aan. Het komt van een verkoper hé, kan "verkoopspraat" zijn, maar het leek zo niet over te komen. Mijn uiteindelijke beslissing zal vallen over kwaliteit en levensduur, praktisch te gebruiken ( ook lawaai en het niet-te-warm-worden) en dan pas uitzicht. Dell kan ik enkel zien op websites ed.

Heb de volgende merken vast gehad en nader bekeken:
- Sony Vaio SVE 1713, bestaat die ook in 15"-scherm?
- Asus N76VJ, bestaat die ook in 15"-scherm?
- Asus N76VZ + N56VZ
- Acer Aspire V3, 771G + 571G, veel PC voor uw geld?
- HP Envy dv7, is wel prijzig.

Er waren wel een paar modellen bij die boven mijn budget waren. Heb nog geen echte voorkeuren, toch de Asus N76VJ stond mij wel erg aan.
Graag jullie raad en opmerkingen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Je moet dan kijken naar de Sony S15 voor een 15" paneel.
Asus is prima, zowel de N76 als de N56 zijn beide goede keuzes, mits FullHD :)

Acer en HP zullen afvallen vanwege hun kwaliteit, die is niet hoog.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:59:
Toch enkele bevindingen: de verkoper daar raadde mij aan te kiezen voor een laptop met [...] geen videokaart van Intel, [...] bluetooth 4,0
Wat een lulverhaal. Als ik het zo hoor wil de verkoper jouw gewoon een high-spec/duur model verkopen omdat hij "videobewerking" hoort. Bluetooth is daar op geen enkele manier relevant voor en ook de GPU is van ondergeschikt belang, ook al kan CUDA wel iets helpen. Maar dan had hij de naam NVidia moeten laten vallen.
Hij vermeldde mij ook, vermits de laptop toch zo lang mogelijk moet meegaan, voor een i7-processor.
Blijf ik ook een prutargument vinden. Tekstverwerken gaat over 3 jaar nog steeds soepel op een i5. Over 3 a 4 jaar is het verschil tussen een i5 en i7 van nu minimaal relatief gezien en is het verschil tussen een huidige generatie cpu en van eentje over 3 jaar vééééél groter. Dan kan je beter het geld in je zak steken als dat je argument is. Een i7 heeft echter wél nut voor videobewerking, zeker een quadcore. Dát had het argument van de verkoper moeten zijn.
Ik zei hem ook, dat ik gelezen heb over een SDD en dat raadde hij mij ook aan.
Is ook relaxed. Kan je ook zelf inbouwen.
Het komt van een verkoper hé, kan "verkoopspraat" zijn, maar het leek zo niet over te komen.
Nou, als hij heeft gezegd wat jij zei dan is het gewoon verkooppraat dat toevallig enigzins overeenkomt met de hardware die jij nodig hebt.
Heb de volgende merken vast gehad en nader bekeken:
- Sony Vaio SVE 1713, bestaat die ook in 15"-scherm?
- Asus N76VJ, bestaat die ook in 15"-scherm?
- Asus N76VZ + N56VZ
- Acer Aspire V3, 771G + 571G, veel PC voor uw geld?
- HP Envy dv7, is wel prijzig.
Tja, als je goede koeling wil en stil met een góed scherm dan zou ik zeker de Vaio S15 overwegen. De E-serie lekker links laten liggen. Verder de 2 Asus modellen (N56VZ en N76VZ ivm 1080p) (op enkele puntjes wat minder dan de Sony maar ook een stukje goedkoper). Als het ook een beetje portable moet zijn, de S15 is slechts 1,9kg, erg licht voor een 15".

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 06-05-2013 11:35 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Tja, als je goede koeling wil en stil met een góed scherm dan zou ik zeker de Vaio S15 overwegen. De E-serie lekker links laten liggen. Verder de 2 Asus modellen (N56VZ en N76VZ ivm 1080p) (op enkele puntjes wat minder dan de Sony maar ook een stukje goedkoper). Als het ook een beetje portable moet zijn, de S15 is slechts 1,9kg, erg licht voor een 15".

Bedankt, ben al een heel verder in mijn zoektocht. ken er erg weinig van, maar dankzij dit forum / reacties al ietsje meer.
Pagina: 1