Ik ben op zoek naar een paar grote HDD's (minimaal 3TB), die 24/7 gebruikt moeten gaan worden. Snelheid is niet zo'n issue; er komen voornamelijk films en foto's (archief) op te staan (uiteraard is het wel een leuke extra). Energie-verbruik zal in de totale build niet zo'n wereld van verschil maken, maar als het beperkt kan worden is het een leuk plus-punt. Stilte is wel een groot plus-punt. De disks zullen zeer waarschijnlijk niet in een raid-array worden opgenomen.
Na wat zoekwerk heb ik het lijstje beperkt tot 3 mogelijke kandidaten:
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB
pricewatch: Seagate SV35.5 ST3000VX000, 3TB
pricewatch: Western Digital Green WD30EZRX, 3TB
Mijn voorkeur lijkt voor alsnog uit te gaan naar de ST3000vx000 aangezien deze gebouwd is voor 24/7 gebruik, en qua performance volgens mij wat beter preseteert dan de WD. Nadeel is weer dat ik hier vrijwel geen informatie / reviews over tegen kom, terwijl de st3000dm001 een beproefd model lijkt. Nu zit er wel een prijs-verschil tussen die 2 disks, wat geen probleem is mits het me ook een meerwaarde biedt.
Graag zou ik jullie mening over deze (of eventuele andere disks) horen
Na wat zoekwerk heb ik het lijstje beperkt tot 3 mogelijke kandidaten:
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB
pricewatch: Seagate SV35.5 ST3000VX000, 3TB
pricewatch: Western Digital Green WD30EZRX, 3TB
Mijn voorkeur lijkt voor alsnog uit te gaan naar de ST3000vx000 aangezien deze gebouwd is voor 24/7 gebruik, en qua performance volgens mij wat beter preseteert dan de WD. Nadeel is weer dat ik hier vrijwel geen informatie / reviews over tegen kom, terwijl de st3000dm001 een beproefd model lijkt. Nu zit er wel een prijs-verschil tussen die 2 disks, wat geen probleem is mits het me ook een meerwaarde biedt.
Graag zou ik jullie mening over deze (of eventuele andere disks) horen