Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 21:35

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer een half jaartje een (512mb) Pi voor datalogging van mijn SMA omvormer. Ik draai Raspbian op een 4GB Class 10 SD kaartje. Dit heeft tot ongeveer een maand geleden altijd prima gewerkt.
Sinds een maand gaat de Pi steeds om de zoveel tijd hangen. Soms zit er maar een kwartier tussen, soms een dag. Ik heb al eens opnieuw Raspbian op de kaart gezet, of een ander SD kaartje geprobeerd maar dat lijkt niet te helpen.

Het lijkt mij niet dat de Pi kapot kan zijn, maar wat zou het dan kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al eens een andere voeding geprobeerd?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
redfoxert schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:32:
Al eens een andere voeding geprobeerd?
Nee, die heb ik niet zo liggen. Volgens mij is dat het probleem ook niet, want de Pi lijkt wel aan te staan. Laatst had ik de Pi aan mijn TV gehangen toen hij het weer niet deed, en toen zag ik tijdens booten dat de Pi niet meer op kwam doordat de libc versie niet compatible was oid. Weet de exacte foutmelding niet meer zo.

Maar het gekke is dat ik toen nog nooit een update/upgrade van packages had uitgevoerd. Ik heb in de tussentijd de firmware wel bijgewerkt met rpi-update, maar dat heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
Misschien een reset:

Afbeeldingslocatie: http://raspi.tv/wp-content/uploads/2012/12/DSC_3661-e1355784030259.jpg
Buig een paperclip en doe de ene punt in het ene gat, het andere punt in de andere.

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Da's hetzelfde als de stekker eruit trekken en weer terug stoppen, dat lost het hangen niet op hoor :P

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 23:01

TNW

B2 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:36:
[...]

Nee, die heb ik niet zo liggen. Volgens mij is dat het probleem ook niet, want de Pi lijkt wel aan te staan.
Ik zou die voeding voor de zekerheid toch eens uitsluiten. Ook als er continu stroom lijkt te zijn kunnen er ongewenste signalen via de voeding naar de Pi worden toegevoerd. Voedingen zijn tegenwoordig allemaal van het zgn. schakelende type waarbij bij defecten aangesloten apparatuur raar kan gaan doen door stoorpulsen of ongewenste signalen.

De "voeding" bij een Pi kan zo'n beetje elke 5V USB voeding zijn, voor een tientje heb je een nieuwe.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
TNW schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:41:
[...]

Ik zou die voeding voor de zekerheid toch eens uitsluiten. Ook als er continu stroom lijkt te zijn kunnen er ongewenste signalen via de voeding naar de Pi worden toegevoerd. Voedingen zijn tegenwoordig allemaal van het zgn. schakelende type waarbij bij defecten aangesloten apparatuur raar kan gaan doen door stoorpulsen of ongewenste signalen.

De "voeding" bij een Pi kan zo'n beetje elke 5V USB voeding zijn, voor een tientje heb je een nieuwe.
Hm helaas, ook dat heeft niet geholpen. Heb de voeding vervangen voor de iPad en een iPhone lader, maar bij beide hetzelfde probleem. Misschien toch maar contact opnemen met SOS Solutions voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:50

Dogooder

dus...

Hoe log je je SMA omvormer, gaat dit over ethernet of zit er een module op. Als in iets met een FTDI chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:37

TommieW

Numa numa.

Wordt de Pi veel belast? Als je bijvoorbeeld de Pi als downloadstation laat werken, zorgt dit voor een enorme belasting op de Pi. Omdat de USB en de ethernet op dezelfde bus werken, kan dit er voor zorgen dat hij gaat hangen. Bij downloaden wordt in het algemeen de USB en het internet zwaar belast.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1