Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange 2007 / Room Mailbox / voorkom Van veld

Pagina: 1
Acties:

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Beste lezer,

Ik heb 'last' van een optie binnen Exchange / Outlook. Het automatisch aanpassen van het veld.

Scenario: 3 mailboxen waarvan 1 een Room Mailbox is (Archief). Meerdere personen hebben Full Access rights in het Archief, maar niemand heeft Send As permissie. Mail wordt hier naar toe gesleept. De 1e mailbox is die van mijzelf en een 2e van een collega waar ik wel Full en Send as rechten heb.

Als ik mail open en beantwoord die opgeslagen staat in de mailbox van mijn collega, veranderd automatisch het Van veld in Outlook naar het adres van mijn collega. Dit is prima. Hetzelfde gebeurd bij het Archief, en dat wil ik niet. Ik heb de rechten immers niet en er hangt geen geldig mailaccount aan de box (een .lan).

Hoe kan je voorkomen dat dit gebeurd? Ik wil wel dat het gebeurd bij de box van mijn collega, maar niet bij het Archief.

Dank.

Marcel

Marcel

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 15:52
jezelf geen full access rechten geven maar alleen de rechten op er mails / agenda items in te plaatsen?

Als je full access hebt dan heb je namelijk ook send as.

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Dit werkt helaas niet. Ik vraag me af of het een Send As permissie is waar het gezocht moet worden. Er is helaas weinig over te vinden.

Marcel

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Ongeacht of je de rechten hebt of niet, outlook dit altijd doet op deze wijze. Dit is ook niet individueel aan te passen per gedeelde mailbox.

Ik zou voor je archief eens kijken of je hier niet public folders voor kunt gebruiken. Volgens mij is dan de "reply" automatisch met "van" veld van de hoofdgebruiker.