Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarco5000
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-08 14:15
Hoi medetweakers,

Ik ben al even op zoek naar een goede mediaspeler/android device voor op mijn HDTV.

Het zou in de eerste plaats xbmc vlot moeten draaien, wireless de media (films/muziek) moeten kunnen streamen en dit ook vanaf een usb disk kunnen afspelen. Dit alles via hdmi aansluiting met mijn HDTV.
Ook zou het android "redelijk" vlot moeten kunnen draaien. Onder redelijk vlot vesta ik simpele widgets weergeven en xbmc zonder haperingen draaien. Misschien af en toe eens een spelletje oid (niks zwaars, denk in de orde van angry birds en minder).

Na opzoekwerk was ik erg geïnteresseerd geraakt in de Pivos Xios: http://www.pivosgroup.com/xios.html
Maar na reviews gelezen te hebben blijkt deze onder android zeer traag te werken.

Hebben jullie suggesties voor toestellen anders dan de Pivos xios? Ik zag op de forums en in de pricewatch een deel van die kleine toestellen die veel weg hebben van een usb stick. Voldoen deze aan deze vereisten?

Het budget is max 150 €

Edit: Per abuis niet in aankoopadvies gepost. Foutje want dat was wel de bedoeling.

[ Voor 4% gewijzigd door jarco5000 op 01-05-2013 11:29 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Het probleem is vaak niet de hardware maar de software, denk aan dvd/blueray etc afspelen die op de exteren drive/nas staan. Als je geluidseisen hebt bv externe boxen moet je hier ook even op letten,

Als je een android device al hebt, koppel deze aan je tv via verloop kabels, bv je gsm/tablet kan het vast wel.

Voor hardware geld altijd, hoe goedkoper hoe meer problemen oftwel die sticks zijn niet slecht maar verwacht bv de eerder beschreven problemen met afspelen van bepaalde bestanden.. die je bv niet direct vanaf je externe drive/nas kan afspelen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pivos xmedia player, zelft geflasht met Linux/xbmc, draaide met android niet goed.
Nu perfect streamen, hubwizard etc. Ben erg tevreden met het apparaat!